Niet storen, ik ben aan het autorijden!
De Google Pixel 2 en Google Pixel 2 XL zijn net aangekondigd, maar er is een nieuwe functie ontdekt die niet is genoemd tijdens de presentatie. In een app genaamd Pixel Ambient Services was al te zien dat deze app altijd de muziek op de achtergrond kan herkennen, ook een nieuwe functie van den nieuwste Pixels. Na de presentatie is er een screenshot aan de app-beschrijving toegevoegd. Hierop valt te zien dat je een functie kan aanzetten die automatisch de niet-storen modus aanzet als je aan het autorijden bent.
Door te kijken naar de bewegingssensoren en de actieve Bluetooth-verbinden bepaalt de Pixel 2 of je aan het autorijden bent of niet. Met het verbinden met de Bluetooth van je auto wordt dus ook bepaald of je in de auto zit. Is dit het geval, dan wordt de telefoon in niet-storen modus gezet. Hierbij krijg je standaard totaal geen meldingen meer binnen, om je zo min mogelijk af te leiden. Er is de optie om dit te veranderen naar prioriteitenmeldingen of alleen alarmen als je dit wilt.
Waarschijnlijk is de telefoon niet slim genoeg om te achterhalen of je een passagier bent, of zelf achter het stuur zit. Je kan de functie desgewenst uitzetten als je merkt dat deze onterecht in niet-storen modus gaat, of als je nog wel meldingen wilt binnenkrijgen.
Samsung levert sinds korte tijd standaard de app In-Traffic Reply op hun apparaten mee. Deze app geeft standaard antwoorden op je binnenkomende berichten door te zeggen dat je achter het stuur zit. iOS heeft in de recente update naar iOS 11 een automodus gekregen, waarbij de iPhone helemaal niet gebruikt kan worden als de telefoon detecteert dat je aan het autorijden bent.
Het is niet duidelijk of de niet storen modus tijdens het autorijden van de Google Pixels 2 naar de oudere Google Pixel komt. Aangezien de functie door middel van software is geïmplementeerd zou het wel moeten kunnen, maar dit is niet zeker. In ieder geval zet Google veiligheid voorop tijdens het autorijden, en dat kunnen we alleen maar toejuichen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik gebruik voor dit probleem eigenlijk een hele simpele, old-school oplossing.
Gewoon de telefoon met de carkit verbinden en de telefoon wegstoppen in het vakje onder de middenarm-steun.
Meldingen van appjes, agenda of wat dan ook die zie ik wel weer een keer als ik klaar ben met autorijden.
Mensen die mij nodig hebben die bellen mij toch wel.
Ook ik heb natuurlijk weleens geappt achter het stuur, maar dit is gewoon echt gevaarlijk….daarom stop ik het toestel gewoon weg.
Voor mij werkt dit prima
Even een ander vraagje, waar zou ik een pixel 2xl kunnen kopen?
Prima optie, hoef ik het zelf niet meer uit te zetten. Vraag me wel af of het weer ingeschakeld als je lang voor de verkeerslichten staat.
Waarom zoveel downvotes. Als dit ongelukken voorkomt en de verkeersveiligheid verbetert, liever vandaag dan morgen. Zoveel jongen mensen die dood gaan, omdat ze tijdens het rijden een snapchat maken. Deels ligt de schuld ook bij de overheid die mensen niet hard genoeg boetes uitdeelt om het gedrag te ontmoedigen. Ik ben voor 3D cameragebruik van flitspalen die je ook bekeuren als je een telefoon in je hand hebt!
Blijf het belachelijk vinden dat een fabrikant ervoor zou moeten zorgen dat je niet kunt bellen tijdens deelname aan het verkeer. In de meeste auto’s kan je tegenwoordig gemakkelijk via bluetooth verbinding een carkit gebruiken en zit dat er niet in dan heb je voor een paar tientjes een losse carkit die prima werkt en eventueel een telefoonhouder. Wat mij betreft mogen ze iemand zijn of haar rijbewijs afpakken als je toch wordt betrapt met een toestel in je handen want het is totaal niet nodig. Daarom goed dat je zelf kunt bepalen of je gebruik maakt van de mogelijkheid. Te idioot voor woorden, jij overtreed de wet maar het is de fabrikant zijn schuld want die moet zorgen dat het niet kan. Net zo iets als: jij rijd te hard maar het is de schuld van de fabrikant want die heeft er voor gezorgd dat je auto kan.
Ze hadden er beter aan gedaan om een dergelijke functie te activeren (alle apps uitschakelen mag ook) bij een verplaatsingsnelheid van >5
Dan doe je dat middels een draadloze headset. Je gaat toch niet je telefoon lopen beantwoorden. Met een autolader heb je het eerste al opgelost. Het tweede.. tsja de bijrijder zal ook zijn eigen apparaat hebben.
Enige waar ik aan denk ik is 1: dit slurpt batterij, 2: onhandig als je bijrijder bent, 3: Ik rij veel voor m’n werk naar klanten, wil graag met ze kunnen bellen indien nodig.