De Fitbit Charge 5 is volgens ons een complete fitnesstracker die nergens uit de toon valt. Helaas valt voor sommigen de nieuwste update voor de Fitbit Charge 5 wel uit de toon. Dit update zorgt namelijk voor problemen. Je kan dus misschien beter even wachten met het bijwerken naar de nieuwste firmware.

Lees verder na de advertentie.
Fitbit Charge 5 zorgt voor problemen
Fitbit heeft een nieuwe update met versienummer 194.61 klaarstaan voor de Charge 5. Deze update komt met een hele lijst wijzigingen waaronder nieuwe wijzerplaten en algemene bugfixes en verbeteringen. Alle trainingsmodi zijn na de update ook beschikbaar in de Trainings-app en je meest recent gebruikte trainingen staan nu bovenaan.
Helaas is er ook minder goed nieuws. Een aantal Fitbit Charge 5-bezitters, die de update hebben geïnstalleerd, klaagt over overmatig batterijverbruik en uiteindelijk een zwart scherm. Op het Fitbit-forum zijn meerdere meldingen (via Android Authority) te vinden van gebruikers met fitnesstrackers die helemaal niet meer reageren nadat ze de nieuwste update hebben geïnstalleerd.
Helaas verloopt de reactie van Fitbit traag. Ondanks dat het probleem 11 dagen geleden aan het licht kwam, heeft het supportteam nog steeds moeite om een oplossing te bieden. Tot nu toe komen ze alleen met de standaard oplossingen op de proppen, zoals het herstarten van de Charge 5, het synchroniseren van het apparaat via de Fitbit-app en het controleren op firmware-updates. Maar deze standaard oplossingen hebben voor de meeste mensen met het probleem niets uitgehaald.
Als oplossing voor getroffen consumenten biedt de klantenservice van Fitbit naar verluidt een kortingscode van 35% aan voor de aankoop van een nieuw Fitbit-apparaat, op voorwaarde dat je Charge 5 nog onder garantie valt. Zo niet, dan is er geen oplossing. Er lijkt helaas ook geen manier te zijn om te voorkomen dat de Charge 5 automatisch wordt bijgewerkt. We weten niet of de update is stopgezet, omdat er nog steeds meldingen binnenkomen van problemen.
Heb jij ook problemen met je Fitbit Charge 5 na de nieuwste update? Laat het ons weten in de reacties hieronder.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Charge 5 doet aan de oplader alles, los binnen een minuut zwart scherm. Code 35% aangeboden gekregen, maar hiervoor deed hij het echt prima. Voelt als goed iets wegdoen.
Charge 5 batterijweergave is niet betrouwbaar en regelmatig na sporten zwart geblokkeerd scherm wat alleen maar op te lossen is door hem aan de oplader te leggen dit na de update
15 november 2021 Charge 5 gekocht, valt nu dus net buiten garantie. Scherm op zwart en alleen tot leven te brengen aan het stroom
Hier een zwak scherm niet bij te werken
Zou graag een oplossing te gemoed
Ik kreeg einde mei een fitbit charge 5 cadeau. Sinds gisteren heb ik een zwart scherm. De batterij was vollecig opgeladen maar is nu leeg en ik kan niet opladen.
7 september een Charge 5 gekocht. Wist niet van het update probleem. Maar mijn exemplaar geeft als firmware versie de vorige versie aan (188.58) en tevens dat de Charge 5 up-to-date is. Ook geen link naar een nieuwe (foute) update te vinden. Lijkt er dus op dat Fitbit de update offline heeft gehaald. Hopelijk gaat hij in de toekomst niet automatisch updaten. Wacht liever met updaten tot bekend is dat er geen problemen mee zijn.
Ik heb sinds een paar dagen hetzelfde probleem en heb dat inmiddels ook al gemeld bij Fitbit.
Ik heb dit gemeld bij Fitbit en kreeg binnen 1 week een nieuwe opgestuurd, prima service dus!
Charge 5 gaat direct weer naar 0%, contact met bol.com reparatieverzoek, mail van fitbit met stappen te doen uit de help pagina , geen effect, bericht van fitbit dat ze een nieuwe fitbit sturen, alleen de fitbit, zie tot mijn verbazing gehele nieuwe set binnen komen, moet deze nog aan sluiten. Is er geen oplossing voor het snel leeglopen van de batterij? die van mij gaat binnen een seconde van 100% naar 0%
Ik had hetzelfde probleem, binnen een half uur van 100% batterij naar 0%. Ik kwam hier op 8 juli achter. Op 10 juli via Twitter de helpdesk benaderd van fitbit. Ik dacht dat mijn horloge waterschade had aangezien ik naar het zwembad was geweest, maar dit achterwege gelaten natuurlijk. Na een uur chatten met de helpdesk en alle soorten resets te hebben uitgevoerd, stuurden ze mij een link via email, waarbij ik 2 keuzes had, namelijk een refurbished model of een nieuwe met 35% korting. Hierbij koos ik voor het refurbished model, en tot mijn verbazing kwam na 2 dagen een spik splinternieuwe charge 5 binnen, zelfs met nieuw bandje en oplader. En dat terwijl ik vorig jaar ook al een nieuwe of refurbished model had gekregen aangezien mijn charge 5 toen niet meer oplaadde. Misschien komt bovenstaande doordat ik de charge 5 pas 1,5 jaar geleden aan had geschaft en het daardoor nog onder garantie viel, anders heb ik er geen verklaring voor. Een van de weinige Lucky ones misschien geweest,waarvoor zeer dankbaar!
Ook mijn fitbit is na de update onbruikbaar. Ik had een goed werkend horloge wat nu ineen van 70% batterij naar zwart gaat, binnen een kwartier. Die korting slaat nergens op, dat is niet billijk lijkt mij, als je iets door jouw toedoen kapot gaat.
Na de update gaat de batterij van mijn Fitbit binnen een uur van 100% naar 0% 🙁
Mijn Fitbit Charge 5 doet het helaas niet meer. Zwart scherm en maakt geen contact meer met de app. De 35% korting op een nieuwe is geen garantie, maar afkopen. Binnen de garantie betekent repareren of vervangen in Nederland.
Fibit bied 35% korting aan op voorwaarde als deze onder garantie valt? Waar heb je dan wel garantie op? Blij dat de consument wetgeving hier een stokje voor steekt. Helaas moet dat wel bij de verkopende partij verhaalt worden en zo worden zij in de kosten gedrukt. Heel slecht van Fitbit.