De Samsung Galaxy S24 FE nu met Wireless Charger Duo t.w.v. €89,99 cadeau!

Facebook gaat met Facebook Watch de strijd aan met YouTube

Laurence Arnold
Laurence Arnold
10 augustus 2017, 12:03
2 min leestijd
Facebook gaat met Facebook Watch de strijd aan met YouTube

Lees verder na de advertentie.

Facebook Watch

Video’s kijken op Facebook is een bezigheid die mensen maar wat leuk vinden. Daarom heeft Facebook al een apart tabblad voor je video’s die in je tijdlijn worden gepost gemaakt. Ook spelen ze sinds kort automatisch met geluid af. Dit kan je gelukkig voorkomen.

Om mensen ook andere video’s behalve die van in je tijdlijn te laten bekijken, introduceert Facebook een nieuwe videodienst genaamd Facebook Watch. Facebook Watch zal als een apart tabblad tussen je tijdlijn en meldingen verschijnen. Hierbij kunnen er programma’s worden bekeken, speciaal voor Facebook Watch geschikt. Programma’s zullen bestaan uit meerdere afleveringen. Dit kunnen opgenomen programma’s of live-uitzendingen zijn. Tijdens het kijken van live-uitzendingen kunnen gebruikers elkaars reactie zien, zoals nu ook al het geval is bij livestreams. De shows zullen eerst alleen door een geselecteerd aantal gebruikers te uploaden zijn. Later zullen alle gebruikers shows in Facebook Watch kunnen uploaden. 

Watch zal worden opgedeeld in meerdere delen. Zo is er een sectie genaamd ‘Most talked about’ met over welke programma’s er veel wordt gepraat, ‘What’s Making People Laugh,’ waar shows die het meest de reactie ‘Haha’ ontvangen naar voren komen, en ‘What Friends Are Watching,’ waar je shows te zien krijgt die je vrienden ook bekijken. 

Dirty Jobs en honkbal

Facebook noemt ook een aantal programma’s die op Watch te zien zullen zijn: zo zal Mike Rowe, presentator van de Discovery-serie Dirty Jobs, mensen in beeld brengen die iets bijzonders voor hun gemeenschap doen. Daarnaast zal er wekelijks een honkbalwedstrijd live worden uitgezonden. Dit is dus een andere insteek dan YouTube, waarbij alle gebruikers alle soorten filmpjes kunnen uploaden. Watch lijkt zich meer te richten op echte programma’s en shows. Toch blijft het doel van beide videoplatformen hetzelfde: kijkers trekken. In dat opzicht heeft YouTube er een grote concurrent bij, want Facebook heeft al meer dan 2 miljard gebruikers. 

Facebook Watch zal eerst alleen voor een kleine groep in Amerika te gebruiken zijn. Wanneer de uitrol naar de Benelux plaats zal vinden is nog niet bekend, al spreekt Facebook ‘soon’ van een bredere uitrol.  

Bron: Facebook Newsroom

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

10 augustus 2017, 19:46

Ben zo klaar met Facebook.

10 augustus 2017, 16:42

Laat dit alsjeblieft geen succes worden..! ?

10 augustus 2017, 15:26

Ze hebben in iedergeval net zoveel reclames door de filmpjes heen als YouTube

10 augustus 2017, 14:50

Kan er niet gewoon eens een normale Social media platform komen? Eentje die niet al je privacy dingen misbruikt en die wel weet hoe je een app maakt die niet zo zwaar is en waarbij je gewoon in-app een Messenger hebt…

10 augustus 2017, 14:13

Facebook is een ziekte.