We dachten dat het een iets grotere tranentrekker zou worden, maar Google heeft het juist hoopvol gehouden: de reclame die het uitzend tijdens de Super Bowl, het grootste sportevenement van het jaar. De advertentie kost Google waarschijnlijk rond de 15 miljoen euro, want hij duurt maar liefst een minuut. Hierin legt Google de nadruk op hoe mensen met een visuele beperking Google Pixel 8 Guided Frame kunnen gebruiken.
Guided Frame
“Two faces in frame”, “Two Faces”, “Hold for Photo”: het zijn de aanwijzingen die je krijgt als je een foto maakt met Guided Frame. Hierbij vertelt je telefoon je of je iets in beeld hebt en of het dan zinvol is om een foto te maken. De reclame toont een koppel dat steeds foto’s maakt samen (want dat is nu eenmaal wat je doet als koppel), maar biedt de kijker ook een idee van hoe een bepaalde visuele beperking eruit kan zien.
Dat bewerkstelligen was makkelijk, regisseur Adam Morse deed gewoon wat vaseline op de camera en het vage beeld was gelukt. Zo kunnen mensen met een visuele beperking toch leuke social media-posts maken of hun vriendin die kan zien verrassen met een mooie foto. Dat Guided Frame is uniek op Pixel en daarom kiest Google ervoor om dat aan mensen te tonen in hun 1 minuut durende commercial. De commercial heet Javier in Frame en de slogan is ‘Leg het leven vast, hoe je het ook ervaart’.
Geen iPhones, maar Pixel
Geen iPhones meer die in de kleedkamer spreken over de Pixel, maar een reclame waarin Google zonder de concurrent te noemen laat weten wat sterk is aan zijn eigen telefoon. Guided Frame is een heel krachtige functie die objecten kan herkennen, zoals eten of een hond.
In de reclame worden acteurs gebruikt en de reclame is helaas niet opgenomen met een Pixel, maar met een professionele camera. 11 februari is hij te zien tijdens de Super Bowl, een grote American football-wedstrijd, waarbij ‘onze eigen’ Tiësto ook zal optreden.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Interessant nieuws, voor ons hier in Nederland. Waar wordt dit jaar de Super Bowl gehouden? Haarlem? Enschede? Heerlen? Emmen?
Nou ja, dit heet geen AndroidNetherlands 🙂
Zo’n boodschap van het bedrijf dat Android heeft gemaakt wilde ik wel meenemen. En het is lekker iets luchtigers voor de zaterdag.
We willen ons de komende tijd ook meer richten op Nederlandse apps, maar dat is en, niet of 🙂
Android nieuws is nieuws maakt niet uit of het nieuws betreft dat ergens anders vandaan komt, of dat het specifiek Nederland betreft want als dat het criteria is dan zouden veel Android sites het loodje leggen. Klinkt misschien raar maar bij Google staat Nederland niet boven aan.
Dit nieuws komt niet alleen van elders, het betreft ook een specifiek (ander) land. Ga jij de super bowl bezoeken? Ga je die volgen? Zijn de reclames bij de super bowl relevant voor Nederlanders?
Veel Nederlanders gedragen zich alsof ze leven in een kolonie van de VS.
En dus mogen we niet zien wat er aan de andere kant van de plas speelt?
Google heeft Android niet gemaakt, maar gekocht. 😉
Die functie komt vast ook wel naar Nederland
Ik heb nieuws voor je:
Je bent niet verplicht het te lezen.