Google heeft een reclame gemaakt met ietwat vreemd klinkende iPhones, die in Siri-vorm met elkaar praten, hoedjes dragen en football-outfits aan hebben. Het is natuurlijk niet zomaar, het is omdat het eigenlijk de reclame is voor de Super Bowl-reclame van het merk en dan voor de Pixel. En daar is nu ook nog een andere teaser voor verschenen.
Super Bowl-reclame
Het is algemeen bekend dat tv-spotjes uitzenden bij de Super Bowl ten eerste extreem duur is, ten tweede door extreem veel mensen gezien wordt en daardoor den derde extreem veel creativiteit vergen. Vaak worden er allerlei beroemdheden van stal gehaald om te helpen die 30 seconden van 7 miljoen de moeite waard te maken. Google doet nu ook mee om reclame te maken voor zijn Pixel-telefoons, iets dat zeker in iPhone-minnend Amerika geen slecht idee is. Steker nog, het zijn iPhones die een rust-momentje hebben in de kleedkamer en dan met hun coach de Pixel-telefoon bespreken (de grote concurrent).
Toch is die reclame om mensen op te hypen voor het grootste sportevenement ter wereld een uitdaging om te kijken: die telefoons die met elkaar praten in die vreemde robotische stemmetjes⦠Het is een vreemd geheel dat niet echt laat zien waarom zo’n Pixel de moeite waard is, het gaat vooral over hoe Apple amper iets aanpast aan de iPhone. Je hoort wel wat termen, maar je wil dat natuurlijk ook zien, zeker als je een verstokt iPhone-gebruiker bent. Het is wel een heel creatieve reclame, maar het komt toch een beetje suf over, al doet Google zoiets vaker. Gelukkig is er hoop, want dit is geen voorbode voor hoe de uiteindelijke Super Bowl-reclame eruit komt te zien.
Pixel en toegankelijkheid
Daarvoor heeft Google een andere teaser online gezet, namelijk waarin wordt gezegd waar de advertentie over gaat, namelijk over toegankelijkheid. “Het gaat over een blinde man en zijn vriendin en we volgen ze op hun leven samen en hoe ze steeds closer worden.” Dat closer worden komt dan natuurlijk onder andere door Pixel-telefoons, die mensen met een visuele uitdaging kunnen helpen om een selfie te maken bijvoorbeeld, of via de camera te weten komen welk dier of object er voor ze ligt. De camera-software is de belangrijke factor, naast natuurlijk een ongetwijfeld mooie, hartverwarmende vertelling over liefde. De commercial wordt geregisseerd door Adam Morse, die blind is. Een kleine kanttekening: de commercial is niet met een Pixel 8 Pro opgenomen, maar met een professionele camera.
11 februari (voor ons 12 februari rond 2/3 uur ’s nachts) zien we het eindresultaat van de spot tijdens Super Bowl LVIII, wanneer de San Francisco 49ers het opnemen tegen de Kansas City Chiefs en Tiesto en Usher de muziek verzorgen.
Wat vind jij van die iPhone-reclame van Google. Is het slim en creatief, of zou Google zich alleen moeten concentreren op Pixel? Deel het nu in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Dat zo’n raar filmpje in het hele beslisproces met ongetwijfeld talloze meetings overal ja op heeft gekregen, zegt mij wel iets over de ideeën armoede bij Google.