AW Poll: Providers
Het is vrijwel altijd een gevoelige kwestie: welke provider presteert er nu als beste van Nederland? Voor elke persoon zal het antwoord anders zijn, of ligt er een andere reden waarom een provider hoger in zijn of haar lijstje staat, vergeleken met een andere provider. Vandaar dat de Consumentenbond met regelmaat zijn panelleden ondervraagt met betrekking tot de Nederlandse providers. De leden kunnen zo de kwaliteit van de verbinding aan het bedrijf doorgeven, maar krijgen ook de mogelijkheid om storingen te melden. Ten slotte, kunnen alle leden aangeven hoe tevreden ze zijn over hun provider: ditmaal kwamen KPN en Simyo als beste uit de bus.
Het onderzoek van de Consumentenbond, wijst dus uit dat KPN en Simyo (onderdeel van KPN) nu als beste providers worden omschreven door consumenten. Wij vroegen ons af in hoeverre de stemming bij jullie zou kloppen: onze AW Poll geeft een vergelijkbaar resultaat, maar wel een andere winnaar… Op de eerste plaats staat namelijk T-Mobile, met 200 van de in totaliteit 753 stemmen. KPN staat ook in ons rijtje, maar krijgt ‘slechts’ 185 stemmen. Vodafone komt opvallend genoeg uit op de derde plek, met 138 stemmen – daarmee loopt het bedrijf behoorlijk achter op de eerste en tweede provider.
Dochteronderneming
Kijken we naar de rest van de stemmen, dan kan je deze stuk voor stuk indelen bij dochterbedrijven. In 2020 zal de overname van Tele2 (57 stemmen) immers worden afgerond door T-Mobile, en Ben is al voor langere tijd onderdeel van T-Mobile. Daarnaast staat Simyo in het lijstje, wat onderdeel is van KPN (37 stemmen). Hollands Nieuwe kreeg in de AW Poll 19 stemmen – en is een ‘dochter’ van Vodafone. Zo zie je dus, dat veel Nederlandse providers onderdeel uitmaken van grotere ondernemingen. Simpel is in onze poll de grootste losstaande provider, die zijn ‘netwerkbandbreedte’ inkoopt bij T-Mobile.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Deze poll is een beetje vreemd, je vraagt hoe de provider waar we zelf bij zitten om die te beoordelen. Goed of slecht, had dan inderdaad een cijfer gevraagd. Zelf ben ik al jaren bij KPN, mobiel is gewoon goed. Maar thuis is het drama, en dat heeft ook weer te maken met hoe ver je van de buurt kast zit en hoe druk het is. Zo is Netflix kijken op een doordeweekse dag goed te doen. Maar op vrijdag avond of zaterdag dan blijft Netflix vaak bufferen. Snelheid die me beloofd is daar kom ik nooit aan, ik haal misschien 1/3. En dan is er al 3x een monteur geweest.
Mobiel geef ik kpn een 8 maar thuis komt het niet verder dan een 5.
Dekkingsgraad is één ding, netwerkcapaciteit is minstens zo belangrijk. En dáár schort het bij T-Mobile nog wel eens aan, is mijn ervaring.
Dat geintje laatst, waar T-Mobile z’n internet verkeer omleidde via een Duits access point, en dan met name de wijze waarop deze provider hierop reageerde, dat was toch wel een heel grove misrekening. Die reputatieschade ben je maar zo niet kwijt.
Wat thuis internet betreft niet. Veel te veel storingen dw laatste 2 maanden.
Met alle respect voor AW maar deze poll zegt helemaal niks. Om de beste te kunnen beoordelen zul je toch minstens op de hoogte moeten zijn van alle providers. Ik ken alleen Simyo die doet wat hij moet doen, maar kan er verder niks over roepen. Maar is hij de beste? Werkelijk geen flauw idee.
Eigenlijk nooit problemen met T-Mobile gehad. Misschien 3 of 4 keer een korte storing in de afgelopen.18 jaar dat ik klant ben.
Hahahahaha wat een grap
Tot voor een paar weken geleden vond ik T-Mobile inderdaad erg goed, maar nu echt niet meer!!
Ze naaien al hun klanten op zowel mobiel als ook thuis met Internet!! Alles werkt slecht!!
Thuis valt mijn verbinding continu weg!! Ook routeren ze het internet verkeer naar DTAG ivp AMS-IX en dit geeft veel slechtere ping tijden, latency gaat omhoog! Op mijn mobiel krijg ik steeds problemen met Spotify, heb volle bak ontvangst, maar Spotify zegt dat ik geen internet heb!! Na diverse keren proberen lukt het soms wel. Het is echt compleet DRAMA!! NEE ik vind ze echt niet meer goed! Achterbaks geld verdienen over de ruggen van hun klanten!! En ons een steeds slechtere verbinding geven!! Lees de forums maar!! Graag hier een serieus artikel aan wijden en groot in het nieuws brengen!! Dit moet stoppen!!!