Google heeft een probleem met Android Auto en de Samsung Galaxy S22 eindelijk opgelost. Al maandenlang hadden gebruikers moeite om hun telefoon met hun auto te verbinden, en ze kregen een zwart scherm te zien. De 7.7-update van Android Auto maakt daar nu verandering in.
Samsung Galaxy S22 en Android Auto
Dan koop je een nieuwe premium telefoon en heb je vervolgens problemen om hem met je auto te verbinden. Het is wat gebruikers van de Galaxy S22-serie overkwam als ze hun telefoons met Android Auto wilden verbinden. Sommige telefoons toonden een zwart scherm terwijl anderen opnieuw opstartten in de auto.
De fout sleept al sinds februari van dit jaar aan en een bèta-update van versie 7.7 van Android Auto bood geen uitkomst voor iedereen. Met de stabiele versie van die update moet er wel voor iedereen een oplossing zijn, dat zegt Google nu.
Heel wat gebruikers kwamen de voorbije maanden al met allerhande creatieve oplossingen om de problemen te doen stoppen, maar met weinig resultaat. Recent kwam er ook een oplossing voor een ander probleem met de Galaxy S21-serie en Android Auto, maar die fout lag bij de software van Samsung, en niet bij het besturingssysteem voor auto’s.
Wachtend op ‘Coolwalk’
Deze week verscheen verder de 8.0-bèta van Android Auto, maar die kwam opvallend genoeg zonder de verwachte ‘Coolwalk’-interface. Met Coolwalk wordt je scherm opgedeeld in afzonderlijke delen. Zo is er altijd plaats voor een mediaplayer en meldingen. De nieuwe interface moet ook beter gebruik maken van de verschillende beeldverhoudingen bij infotainmentsystemen. Coolwalk moet deze zomer nog worden uitgerold, dus we verwachten de interface deze maand nog.
Heeft de Android Auto 7.7-update jouw problemen met de Galaxy S22 opgelost? Misschien heb jij nooit problemen gehad op jouw telefoon? Kijk jij uit naar de Coolwalk-update? Laat het ons weten in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Enige probleem welke ik ervaar is dat het scherm aan blijft staan. Daarom wordt de telefoon erg heet. S22U. Iemand die een oplossing daarvoor heeft?
Huh?
Hier ook de S22 ultra. Nóóit problemen gehad met Android Auto… Werkt vlekkeloos, geen zwarte schermen, geen vastlopers en geen accu die snel leegloopt. Wordt soms wel heet, maar dat is geen probleem verder.
Verder ook heel tevreden met dit toestel. Supersnel, prachtige foto’s (niet enkel door software trucs)… dus geen idee waar sommige mensen het over hebben!
S22 ultra hier. Android auto vreselijk traag of helemaal niet werkend, telefoon wordt loeiheet, laadt niet goed, het percentage loopt gedurende een rit gewoon terug .
Had ik met mijn s20 totaal geen last van.
S22 ultra sowieso een vreselijke tegenvaller met die Exynos CPU. Camera’s die alleen met softwarematige trucs goede foto’s maken. .Camera start vaak traag op als je snel een foto maakt. Echt een tegenvaller. Echt mijn laatste Samsung.
Ik heb sinds een paar dagen steeds een disconnect van Android Auto.
Alles geprobeerd maar niets hielp.
Tenminste: na het verwijderen van de Android Auto updates werkte het weer (opnieuw connecteren van Android Auto in mijn TOYOTA RAV4).
Maar zodra de auto uit en weer aangezet werd kreeg ik weer de disconnect.
Ik hoop dat dit de oplossing is: ik laat het weten….
S22 ultra hier. En deze problemen heb ik nooit gehad. Wel wordt het toestel bijzonder heet als ik Waze en Spotify aan heb.
Ik heb wel een draadloze android auto in de ID3 dus alles moet via Wifi en Bluetooth
Dat heb ik dus ook met mijn OP9 Pro. Zeker icm draadloos laden is het op warme dagen een crime, laat staan de tropische dagen van de laatste tijd.
Helaas wel vaak problemen gehad. Viel geen pijl op te trekken, soms elke paar minuten uitval van het gehele systeem en soms uren goed. Hoop dat het nu eindelijk klaar is.
Hier ook een S22 die geen problemen herkent.
Nooit problemen mee gehad..