Amerikaanse Nexus 5X-eigenaren klagen over bootloops en LG’s afhandeling

Rens Blom
29 januari 2017, 12:00
1 min leestijd

Nexus 5X bootloop-problemen

Lees verder na de advertentie.

De Nexus 5X werd in september geïntroduceerd, en de eerste klachten over bootloops kwamen al snel nadat hij de verkoop inging. Een bootloop zorgt ervoor dat de telefoon constant aan- en uitgaat totdat de accu leeg is, en verder niets kan. Bijzonder vervelend voor klanten, en ook opvallend omdat LG niet onbekend is met bootloops. De G4-smartphone kampt daar ook mee, en een snelle zoekopdracht leert dat er ook bij de 5X honderden gebruikers getroffen zijn. Het lijkt vooral te spelen bij toestellen die ongeveer een jaar oud zijn.

LG handelt klachten slecht af’

Een aantal Amerikaanse klanten klagen nu dat LG het probleem weliswaar erkent, maar steken laat vallen bij de afhandeling. Zo laten diverse Nexus 5X-gebruikers aan Consumerist weten dat er weken of zelfs maanden na het opsturen van hun toestel nog geen oplossing is. LG zou klanten aan de telefoon telkens wat anders vertellen, andere LG-toestellen als een alternatief aanbieden of nieuwe Nexus 5X-toestellen met een simlock van een andere provider opsturen – waar je in de VS niets aan hebt. Sommige klanten zeggen dat LG aanbood het Nexus 5X-aankoopbedrag terug te storten, maar uiteindelijk een G5-telefoon opstuurde. Daarnaast zou er sprake zijn van miscommunicatie binnen de fabrikant, waarbij servicemedewerkers telkens met andere oplossingen komen en van elkaar niet weten dat een vervangend toestel is opgestuurd.

In Nederland zijn geen meldingen bekend van Nexus 5X-toestellen met een bootloop-probleem, maar als jij er bekend mee bent horen we dat graag.

Via: Consumerist

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

10

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

Plaats een reactie
31 januari 2017, 11:31

Mijn Nexus 5X (aangeschaft februari 2016) ging eind december ook in een bootloop. Via iBood gerepareerd door de LG reparatieservice. Uit de bon begreep ik dat het moederbord was vervangen.

30 januari 2017, 11:01

Dit is echt een LG probleempje! Hier hebben ze vaker last van! Vanaf het begin van de Android tijdsperk! Bijna alle LG android modellen hebben hier wel last van. Echt triest dat ze dit nog niet hebben weten te verhelpen!

29 januari 2017, 22:57

Ghehe LG een bootloops… Waar heb ik dat vaker mee gemaakt? (G4)

29 januari 2017, 22:34

Hier ook last gehad van bootloop. Terug naar Coolblue wegens garantie, binnen de 2 weken had ik em terug met nieuw moederbord.

29 januari 2017, 17:07

Er staat dat de Nexus 5x in september werdt gepresteerd, dit moet toch september 2015 zijn?

29 januari 2017, 14:37

Vorige week m’n Nexus 5X terug gestuurd naar Coolblue dankzij de bootloop, benieuwd hoe het af gaat lopen..

29 januari 2017, 14:25

Kende dit probleem nog niet van de Nexus.

29 januari 2017, 14:04

Probleem is bij mij vorige week opgedoken, precies een jaar na aankoop. Momenteel in behandeling bij Media Markt, ben benieuwd wat de uitslag zal zijn.

29 januari 2017, 13:59

LG en bootloops. Gebeurt gelukkig niet vaak

29 januari 2017, 13:46

Ook gehad en na reparatie weer. Heb een VV toestel gekregen van provider, zit nu op een Huawei P9 aangezien er verder geen stock Android te krijgen is in NL.