Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

Amazon Warehouse in Nederland, 3 dingen die je moet weten

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
22 maart 2021, 12:04
3 min leestijd
Amazon Warehouse in Nederland, 3 dingen die je moet weten

Lees verder na de advertentie.

Amazon lanceert Amazon Warehouse in Nederland. Je kan hier onder andere tweedehands producten vinden tegen sterk verminderde prijzen. Dit moet je weten over Amazon Warehouse.

1. Wat is Amazon Warehouse?

Amazon Warehouse is beschikbaar in Nederland. Dit is Amazons tweedehandsdienst waar geretourneerde, licht beschadigde en gebruikte producten of producten met geopende verpakkingen die nog in goede staat zijn, maar volgens Amazons standaarden niet als nieuw kunnen worden aangeboden. Deze producten worden dan in de Warehouse voor aantrekkelijke prijzen aangeboden. Dat is beter voor je portemonnee en voor het milieu.

Door het proces van retourneren en herverkoop te stroomlijnen, geeft Amazon Warehouse producten en materialen een tweede leven. Uiteraard wil de Amerikaanse retailer ook geld verdienen want elke dag dat een product in een magazijn kost ligt een bedrijf erg veel geld.

De artikelen van Amazon Warehouse vind je via de Storefront, zoekbalk of via productpagina‘s. Ze zijn opgedeeld in 16 productcategorieën, waaronder BoekenComputer & AccessoiresElektronica en Foto’s, en Videogames. Amazon Warehouse is volledig geïntegreerd binnen Amazon.nl.

2. Welke conditie heeft een product?

Amazon Warehouse biedt dus stevige kortingen aan op geretourneerde producten en producten met een geopende verpakking die nog in goede staat zijn en dus opnieuw verkocht kunnen worden. Maar voordat deze producten opnieuw in de etalage worden gezet, ondergaan ze een kwaliteitscontrole. De producten krijgen een label ‘Als nieuw’, ‘Erg goed’, ‘Goed’ en ‘Acceptabel’ mee die de algemene conditie van de producten omschrijft. De hoogte van de korting wordt gebaseerd op dit label. Hieronder vind je de exacte omschrijving van de labels.

  • Gebruikt – Als nieuw: een item in perfect werkende staat maar de verpakking kan enkele beschadigingen hebben. Het item functioneert volledig en alle essentiële accessoires zijn compleet.
  • Gebruikt – Zeer goed: een item is een erg goede staat door beperkt gebruik en volledig functioneert. Het item kan kleine cosmetische imperfecties hebben. Het item kan aankomen met een beschadigde verpakking of kan opnieuw zijn verpakt. Het kan zijn dat er enkele niet-essentiële accessoires ontbreken. Ontbrekende accessoires worden onder elke productbeschrijving weergegeven.
  • Gebruikt – Goed: een item in goede conditie die slijtage vertoont door matig gebruik, maar volledig functioneert. Artikel kan met een beschadigde verpakking aankomen of opnieuw worden verpakt. Het kan kleine cosmetische schade hebben, zoals een kleine kras. Sommige niet-essentiële accessoires kunnen ontbreken en het item wordt mogelijk niet gebruikt totdat de ontbrekende accessoires afzonderlijk zijn aangeschaft. Ontbrekende accessoires worden onder elke productbeschrijving weergegeven.
  • Gebruikt – Acceptabel: het item kan duidelijke gebruikssporen hebben, maar dient nog steeds zijn hoofdfunctie. Artikel kan met een beschadigde verpakking aankomen of opnieuw worden verpakt. Het item kan cosmetische beschadigingen hebben of andere tekenen van eerder gebruik vertonen. Gebruikssporen kunnen krassen, deuken en versleten hoeken of randen zijn. Het item mist mogelijk enkele waardevolle accessoires, onderdelen of reserveonderdelen, en het item kan mogelijk niet worden gebruikt totdat de ontbrekende accessoires afzonderlijk zijn aangeschaft. Ontbrekende accessoires worden onder elke productbeschrijving weergegeven.
amazon logo

3. Hoe zit het met retouren en garantie?

Ben je ontevreden over een product dat je via Amazon Warehouse hebt gekocht? Dan kun je het, net als elke andere Amazon-aankoop die je doet, om welke reden dan ook, terugsturen volgens het Amazons retourbeleid.

Alle Amazon Warehouse-artikelen hebben een wettelijke garantie van 1 jaar. Als je artikel defect raakt na de retourperiode van Amazon, zal Amazon elk defect artikel repareren en als reparatie niet mogelijk is, zullen we de aankoopprijs terugbetalen in overeenstemming met het retourbeleid van Amazon. Omdat Amazon Warehouse-artikelen gebruikte producten zijn, komen ze niet in aanmerking voor uitgebreide garantie, die door de fabrikant kan worden aangeboden of afzonderlijk kan worden gekocht.

Wat vinden jullie van deze nieuwe dienst van Amazon? Ga je er gebruik van maken? Laat het ons weten in de reacties onder dit artikel.

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

3

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

22 maart 2021, 14:46

eergisteren waren er heel veel mooie warehouse deals, maar bijna alle mooie deals zijn nu al verkocht

22 maart 2021, 13:50

Ik probeer Amazon zoveel mogelijk te vermijden. Of ik moet het elders niet kunnen vinden of het moet echt enorm veel schelen. ik geef het liever uit aan een Coolblue of lokale leverancier.

22 maart 2021, 13:20

Ik zie nu al prijzen in de Warehouse die hoger zijn dan in de app van Amazon zelf… Het blijft dus opletten…