Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

Vodafone is minst populaire provider van de grote drie

Laura Jenny
Laura Jenny
6 oktober 2024, 22:22
2 min leestijd
Vodafone is minst populaire provider van de grote drie

Lees verder na de advertentie.

KPN is met een ruime kwart van de stemmen gekozen tot de beste provider van Nederland, volgens AW-lezers. Van de grote drie providers van het land heeft Vodafone het met 13 procent van de stemmen het slechtst gedaan, terwijl Odido niet ver voor is met 16 procent.

Kleine providers

Daarnaast kennen we in Nederland een heleboel kleinere providers en die konden bijna allemaal wel op tenminste een stem rekenen. Allemaal behalve  Caiway. Lebara, Budget-Mobiel en de optie ‘ Anders’ kregen allen 1 procent van de stemmen, waar DELTA en 50 Plus Mobiel het er met 3 procent van de stemmen ook niet heel goed van afbrengen. 

Verder krijgen alle andere providers uit de antwoordopties 5 of 6 procent van de stemmen en dat betekent dat we vrij verdeeld zijn over wie dan de beste kleinere provider is. 6 procent van de stemmen ging ook naar ‘weet ik niet’. Er blijken toch wel veel mensen een lans te willen breken voor Youfone. aeijsink: “Youfone. Gewoon beste prijs voor beste netwerk en bereik. Maar van de service moeten ze het niet hebben.. “ en Gerbrand.hofsink: “Ik verbaas mij dat Youfone zo laag staat. Youfone is goedkoper dan kpn. En de kwaliteit net zo goed!” 

Odido

Ook Odido krijgt wat extra liefde in de reacties. Cihan2021: “Ik heb alle grote providers gehad. Ik vind Odido zowel qwa netwerk als administratie het beste.“ en  Nobody: “Ik zit prima bij Odido, heb tv (+ ESPN), thuis internet en onbeperkt mobiel bij ze voor een fatsoenlijke prijs. Verder weinig te klagen over de kwaliteit.” 

Edo de Roo doet een algemene uitspraak over providers: “Nu heeft niemand al die providers onlangs gebruikt, dus heeft iedereen op zijn eigen provider gestemd, behalve als ze er heel erg ontevreden over zijn. Eerlijk gezegd ken ik in Nederland geen echt slechte providers, behalve wellicht de klantenservice van sommigen.” 

Hoewel dat laatste inderdaad doorgaans dik in orde is, is het eerste niet bepaald toevallig: als het goed is kies je een provider die een goed aanbod heeft, dat goed past bij jouw wensen en waarmee je -hopelijk- ook korting scoort op je maandkosten. Het gaat, juist omdat het in Nederland inderdaad erg dichtbij elkaar ligt op het gebied van dekking. Maar dat gaat tegelijkertijd verder dan de klantenservice en is -hopelijk- een weloverwogen keuze. 

Hopelijk kiezen jullie er in ieder geval volgende week weer voor de AW Poll in te vullen. We zijn dinsdag bij je terug!

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

9

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

8 oktober 2024, 21:07

Ik zelf ben een maand geleden overgestapt naar Kpn ik had altijd slecht bereik bij Vodafone en nu heb ik er geen last van

8 oktober 2024, 11:34

K.P.N. IS OOK DUUR DE GROOTSTE DIE ER ZIJN ,ZIJN DE DUURSTE ALTIJD

8 oktober 2024, 1:56

Sinds ik eSIM adapters heb ontdekt ga ik het helemaal anders aanpakken. Bellen doe ik bijna niet, en data vind ik erg duur in NL. Ga nu gebruik maken van een beperkte data bundel welke onbeperkt houdbaar is. Zo betaal je voor gebruik. En voor bellen ben ik weer overgestapt op prepaid.

7 oktober 2024, 14:46

Ben best tevreden over KPN geven ook extraatjes weg. Met extra data of iets dergelijks.
En het bereik is opzich ook best goed.

Denk dat dit soort onderzoeken niet helemaal alles zeggen. Als er iets niet werkt kom je er vaak pas achter hoe de klantenservice en technische dienst is.
Als het allemaal gewoon werkt is ook goed natuurlijk. Maar als er iets moet gebeuren kom je vaak wel achter of je bij een klantenservice een uur in de wacht staat. Of dat je binnen 5 minuten al volledig geholpen bent. Ik heb ook kleinere providers gehad en vaak is de oplossing een lange weg bij bijvoorbeeld een klantenservice.
Ook wordt klantenservice soms uitbesteed door een apart callcenter. Dan wordt het oplossen van een probleem vaak toch wat minder doelgericht.

Punt is met dit soort onderzoeken dat het resultaat compleet anders zal zijn als er problemen zijn of komen. En algemene problemen zijn vaak ook anders als dat je persoonlijk probleem krijgt met een provider.

7 oktober 2024, 9:08

Kan er, voor de journalistieke waarde, ook even vermeld worden hoeveel deelnemers dit ‘onderzoek’ kent?

7 oktober 2024, 1:16

Vodafone ziggo worden steeds duurder iedereen loopt weg bij ze.

7 oktober 2024, 0:33

De zogenaamde 5G snelheid is echt verre van optimaal!