Je kan in de Mijn DHL-app al de bezorging last-minute aanpassen totdat de bezorger voor de deur staat. Daar komt nu nog een optie bij. Tevens krijgt de app een dark mode.
Geef je bezorgvoorkeur door aan de bezorger
Sinds vorig jaar kun je in de Mijn DHL-app eenvoudig de bezorging van een zending aanpassen. Zo kan je aan de DHL-bezorger doorgeven waar hij of zij het pakket kan neerleggen, en dat is natuurlijk op een slimme ‘afgesproken plek’ rondom je huis. Volgens DHL is het instellen van je bezorgvoorkeur een goed idee. Zo is de kans dat je een bezorging mist veel kleiner en heb je je pakketje zo snel mogelijk binnen. Daarnaast hoeft de bezorger maar één keer langs te komen, en dat scheelt weer een hoop onnodige CO2-uitstoot.
Bepaal jij het liefst zelf waar je jouw pakketjes ontvangt? Dan hebben we goed nieuws, want voortaan stel je heel makkelijk je bezorgvoorkeuren in. Ga naar je profiel en laat ons weten waar we je pakketten voortaan moeten afleveren. Verder kun je onze app vanaf nu in dark mode zetten. Beter voor je batterij en rustiger voor je ogen als het donker is.
Changelog in de Google Play Store
Daar komt nu nog een optie bij, die al via de website te gebruiken is. Je kan nu namelijk een vaste bezorgvoorkeur in de app doorgeven. Dus een vaste plek rondom je huis waar de DHL-bezorger standaard de pakjes kan neerzetten. Die favoriete plek kan bijvoorbeeld de schuur zijn of een DHL ServicePoint.
- Tik op je profiel rechts bovenin de app
- Tik op Bezorgvoorkeuren
- Tik op het adres waarvoor je een vaste bezorgvoorkeur wilt doorgeven
- Kies uit een DHL ServicePoint of voor een plek rondom je huis
- Bij de eerste optie selecteer je een ServicePoint bij jou in de buurt, bij de tweede typ je de omschrijving van de plek in.
Kies je voor een favoriete plek rondom je huis, dan moet je voor het opslaan nog akkoord gaan met de algemene voorwaarden.
Dark mode
De Mijn DHL-app heeft nog een nieuwe functie gekregen, namelijk een donkere modus. Deze past zich aan aan de instellingen van je telefoon, en kan je dus niet afzonderlijk instellen. Zo stel je de donkere modus in de app in:
- Tik op je profiel rechts bovenin de app
- Tik op App instellingen
- Zet de Dark mode aan via de schuifregelaar
Wat zijn jouw ervaringen met de bezorgvoorkeuren van DHL? Laat het ons in de reacties weten.
Bedankt voor de tip, Ronald!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Een van de slechtste bezorgdiensten in mijn ogen. Gooien gewoon pakjes op de grond, bellen vaak niet eens aan en lopen gewoon weg zonder te weten dat ik thuis ben. Al regelmatig lag er een pakje buiten de deur zonder dat ik thuis was en heb ik geluk gehad dat er niks gestolen is.
DHL kan beter ervoor zorgen dan hun bezorgers komen opdagen. Laatste 2 maand 4x levering van DHL gehad… alle keren zeggen dat we niet thuis waren, terwijl er altijd wel iemand was.
Hoe gaan ze om met je gegevens vraag ik me af
Bij dat schijt DHL hebben ze mijn Samsung Buds2 gejat. Samsung heeft nu een onderzoek ingesteld bij DHL. Dit gaat weer minimaal 6 weken duren.
Ik heb mijn tablet begin februari gekocht en ik heb met mazzel over 2 maanden het misschien binnen.
Niet de eerste keer dat ik met dat pauper bedrijf problemen heb
Je kunt het zeker tot last minuten aanpassen. Alleen de bezorgers houden zich hier totaal niet aan. Maakt niet uit of je dit doet voordat de bezorger vertrokken is of vlak voor moment van arriveren. Nutteloze optie dus.