Naar content
Trending apps
  • Ouderlijk toezicht voor Nintendo Switch

  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

Trending games
  • Super Mario Run

  • RollerCoaster Tycoon® Classic

  • Bully: Anniversary Edition

  • Paper Wings

  • Pokémon GO

Trending smartphones
  • Huawei Mate 10 Pro

  • Huawei Mate 10 Lite

  • Google Pixel 2 XL

  • Nokia 8

  • LG V30

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

  • ASUS ZenPad S 8

  • ASUS ZenPad 8

Oxxio is app-only energieleverancier

Compleet vernieuwde Oxxio-app krijgt energiebuddy O

· 12 oktober 2017

Oxxio is een energieleverancier en daar hebben we er heel veel van in Nederland. Naast de prijs is de service die een energieleverancier levert erg belangrijk. Oxxio wil een hoge klanttevredenheid bereiken door middel van hun applicatie.

Oxxio-app met chatbot

De applicatie van Oxxio heeft in de steigers gestaan en een complete make-over gekregen. Niet alleen aan de voorkant maar ook aan de achterkant is er het nodige veranderd. Dit is gedaan om de applicatie 'futureproof' te maken zodat nieuwe technieken en functionaliteiten sneller geïmplementeerd kunnen worden.

Een van de grote vernieuwingen in de applicatie is een chatbot met de naam O. Het is algemeen bekend dat mensen liever appen dan bellen, dat zien we aan de grote hoeveelheid bedrijven die ook WhatsApp als helpdeskkanaal aanbieden. Oxxio springt daarop in door een chatbot aan de applicatie toe te voegen. Deze energiebuddy O heeft een prominente plek in de app gekregen helpt je op een leuke manier bij vragen. Daarnaast zal O ook met proactieve informatie komen.

Klanten helpen mee

Oxxio heeft hun klanten laten meedenken bij het opnieuw ontwerpen van onder andere het verbruiksdashboard. Daarnaast is de navigatie veranderd en moet de app veel intuïtiever werken.

In de applicatie kun je nu alle voorkomende taken doen die met energie te maken hebben. Na het invullen van de meterstanden krijg je direct je jaarnota en hoef je dus niet meer te wachten. Je kunt ook termijnbedragen aanpassen en facturen inzien. Moet je een keer extra betalen of heb je een betaling gemist? Dan kun je deze via iDeal in de app betalen.

Als laatste kan de applicatie nu ook realtime inzicht in verbruik per apparaat geven. Zo kom je er dan meteen achter dat de vriezer die je van je opa geërfd hebt zoveel energie extra verbruikt dat je beter een nieuwe kunt kopen.

App Only-energieleverancier

Oxxio benoemt zichzelf tot de eerste App Only-energieleverancier van Nederland. Alles wordt dus via de applicatie geregeld en men ziet de app als centraal servicepunt. De helft van alle klanten heeft de app op zijn telefoon of tablet staan en de app wordt 250.000 keer per maand gebruikt.

Het aantal telefoontjes met de helpdesk van Oxxio is sinds 2015 al gehalveerd en de zelfservice-handelingen via bijvoorbeeld de app zijn met 53% gestegen. Men voorspelt dat Oxxio in de toekomst geen  telefonische helpdesk meer zal hebben, omdat de klanten het dan niet meer nodig achten. Wij voorspellen dat dat nog wel even duurt.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Beste aanbiedingen voor de Samsung Galaxy S8

Reacties (9)
Bezig met laden van reacties...