Oxxio-app met chatbot

Lees verder na de advertentie.
De applicatie van Oxxio heeft in de steigers gestaan en een complete make-over gekregen. Niet alleen aan de voorkant maar ook aan de achterkant is er het nodige veranderd. Dit is gedaan om de applicatie ‘futureproof’ te maken zodat nieuwe technieken en functionaliteiten sneller geïmplementeerd kunnen worden.
Een van de grote vernieuwingen in de applicatie is een chatbot met de naam O. Het is algemeen bekend dat mensen liever appen dan bellen, dat zien we aan de grote hoeveelheid bedrijven die ook WhatsApp als helpdeskkanaal aanbieden. Oxxio springt daarop in door een chatbot aan de applicatie toe te voegen. Deze energiebuddy O heeft een prominente plek in de app gekregen helpt je op een leuke manier bij vragen. Daarnaast zal O ook met proactieve informatie komen.
Klanten helpen mee
Oxxio heeft hun klanten laten meedenken bij het opnieuw ontwerpen van onder andere het verbruiksdashboard. Daarnaast is de navigatie veranderd en moet de app veel intuïtiever werken.
In de applicatie kun je nu alle voorkomende taken doen die met energie te maken hebben. Na het invullen van de meterstanden krijg je direct je jaarnota en hoef je dus niet meer te wachten. Je kunt ook termijnbedragen aanpassen en facturen inzien. Moet je een keer extra betalen of heb je een betaling gemist? Dan kun je deze via iDeal in de app betalen.
Als laatste kan de applicatie nu ook realtime inzicht in verbruik per apparaat geven. Zo kom je er dan meteen achter dat de vriezer die je van je opa geërfd hebt zoveel energie extra verbruikt dat je beter een nieuwe kunt kopen.
App Only-energieleverancier
Oxxio benoemt zichzelf tot de eerste App Only-energieleverancier van Nederland. Alles wordt dus via de applicatie geregeld en men ziet de app als centraal servicepunt. De helft van alle klanten heeft de app op zijn telefoon of tablet staan en de app wordt 250.000 keer per maand gebruikt.
Het aantal telefoontjes met de helpdesk van Oxxio is sinds 2015 al gehalveerd en de zelfservice-handelingen via bijvoorbeeld de app zijn met 53% gestegen. Men voorspelt dat Oxxio in de toekomst geen telefonische helpdesk meer zal hebben, omdat de klanten het dan niet meer nodig achten. Wij voorspellen dat dat nog wel even duurt.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Vreemd dat dit artikel in AndroidWorld staat. De app werkt namelijk niet onder Android!! Problemen zijn nog steeds niet opgelost. Werkt in elk geval niet onder Android 6.0.
Lijkt me niet dat je met alleen de app real-time het verbruiken al je apparaten kan zien. Kost zeker 100en euro’s voor veel stroommeters voor al je apparaten
Ik heb deze energiebuddy getest.
Vragen gesteld over contract, meterstanden en energie.
De buddy weet nergens een antwoord op. Ook gewoon steekwoorden gebruiken heeft geen effect. Daar naast duurt het veel te lang voordat je het antwoord krijgt dat ie het niet weet.
Oxxio slaat zich blij op de borst dat ze een buddy hebben, maar het ding kan niks. Tsja lekkere reclame.
Ik was na een jaar Oxxio duurder uit dan nuon. Daarna belde nuon weer met een veel goedkoper aanbod dan Oxxio. Van Oxxio afkomen was ook al een drama. Als je positief bent over Oxxio dan heb je niet verder gekeken dan je neus lang is.
Ben 1 x overgestapt naar Oxxio, is me niet goed bekomen dus blijf uit de buurt van die oplichters, even zoeken op Google en je vindt zat verhalen.