Waze-probleem

Lees verder na de advertentie.
Er is een probleem opgedoken bij de populaire navigatie-app Waze op de OnePlus 6. Telkens verliest de app gps-signaal waardoor navigatie onmogelijk wordt. Gebruikers hebben het probleem gemeld op het OnePlus-forum en een Androidworld-lezer meldde ons dat zijn toestel hetzelfde probleem vertoont.
Vreemd genoeg werkt gps via Google Maps vlekkeloos volgens de gebruikers. Waze is ook op de hoogte van het probleem, dat blijkt uit een screenshot van een e-mail die het support-team naar een gebruiker heeft verzonden. “Tot het probleem volledig verholpen is, kan je de geavanceerde batterij-optimalisatie activeren in de batterij-instellingen van OnePlus”, aldus een medewerker van Waze. Als je zelf problemen ervaart, volg dan onderstaande stappen.
> Instellingen
> Batterij
> Batterij-optimalisatie
> Kies voor de drie puntjes in de rechtse bovenhoek
> Geavanceerde batterij-optimalisatie
> Zet de functie aan
> Herstart je telefoon
Tijdelijke oplossing
Het grootste deel van de gebruikers zegt dat het aanzetten van de ‘Geavanceerde batterij-optimalisatie’ het probleem volledig heeft verholpen in afwachting tot een echte oplossing, maar voor sommige gebruikers blijft het signaal wegvallen. Belangrijk om te weten is dat er neveneffecten verbonden zijn aan de instelling Geavanceerde batterij-optimalisatie, want sommige notificaties zullen niet weergegeven worden op je telefoon, omdat achtergrondactiviteiten van apps onderdrukt worden.
Op dit moment lijkt het erop dat de fout veroorzaakt is door Waze zelf, want de ontwikkelaars van de app zouden op dit moment aan een oplossing werken. Verder lijkt het probleem zich bijna alleen op de OnePlus 6 voor te doen, want naast een heleboel OnePlus 6-gebruikers zagen we slechts één OnePlus 5-gebruiker die naar eigen zeggen het probleem had.
Heb jij problemen met Waze op je OnePlus-toestel? Laat het weten in de reacties onderaan dit artikel. Laat ook weten of bovenstaande oplossing het probleem verholpen heeft.
Dankjewel Maicle voor de tip!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik heb hier op mijn Oneplus 3T ook last van.
Het lukt niet, of pas na lange tijd dat de GPS een fix heeft.
Ik heb een OnePlus 3 en ervaar sinds een tweetal weken hetzelfde probleem! Heel erg frustrerend allemaal…
yep, ik ook sinds enkele weken (OnePlus5) …. Daarvoor werkte het prima.
Ook mijn OnePlus-5 heeft sinds kort dit probleem.
Hoi,
Ik heb dit probleem ook sinds 2 maanden ofzo. Ik heb sinds januari een Samsung A9. Ervoor altijd iPhone en nooit problemen mee gehad. Iemand een oplossing?
Werkte ook niet op Samsung J7 prime.
Batterij verbruik besparing uitgeschakeld en alles loopt.
Is er al een definitieve fix? De tijdelijke fix werkt hier overigens prima. Nog geen nadelen van ondervonden…
GPS problemen zijn er ook bij het schakelen tussen apps op een Xiaomi Mi 8.
Deze heeft dual GPS , voor betere locatie bepaling.
Nog niet getest of de beschreven workaround met batterij optimalisatie werkt op mijn toestel.
Na controle zojuist lijkt het weer te werken zonder iets gedaan te hebben.
Mijn OnePlus 5T heeft precies hetzelfde probleem. Andere apps werken prima echter Waze krijgt geen GPS signaal binnen.
Hier werkt het nog steeds niet. Wel slechts securitypatch 7-2018.
De fix werkt ook niet. Met maps, tomtom go en flitsmeister geen problemen. Helaas synchroniseren die geen van allen met mijn agenda..
OnePlus heeft in de achtergrond iets aangepast.
Hiervoor is dus geen update van het besturingssysteem van OnePlus nodig.
Wat er is aangepast weet ik niet maar zonder updates is het probleem nu opgelost.
Waze heeft dit probleem doorgespeeld aan OnePlus.
Het lag dus niet aan de Waze app.
Ik geloof trouwens niet dat het aan Waze lag lijkt me sterk omdat de problemen zich alleen voordeden bij OP toestellen. Oudere voorheen wel werkende versies (en op alle andere merken ook gewoon werkend) heb ik geprobeerd en werkten ook niet. Ik denk eerder dat OP vanwege het aanhoudend (al dan niet terecht) geklaag over accuduur iets gepusht heeft naar veel modellen OP telefoons waardoor dit ontstaan is, temeer omdat de fix te vinden was in accu optimalisatie.
Als het aan Waze had gelegen hadden we wellicht een update van de app gehad en dat is niet gebeurd.
Maar wellicht zullen we het nooit weten.
Ergens ook wel zorgwekkend om te weten dat OP blijkbaar gewoon dingen kan pushen naar je toestel zonder dat je daar iets van merkt. Als mijn toestel vlekkeloos werkt heb ik eigenlijk liever dat iedereen eraf blijft inclusief OP.
Ik gebruik OsmAnd+, en Here WeGo.
Ten eerste is het te vinden onder Accu instellingen, niet batterij instellingen. Ten tweede vind ik het raar dat geavanceerde optimalisatie verbetering zou geven, aangezien deze instelling aggressiever apps op de achtergrond afsluit.
Ja maar het is ook gewoon een bagger telefoon
Het probleem gold voor alle OP5 en nieuwere toestellen.
Maar ondertussen heeft OnePlus het probleem in de achtergrond opgelost.
En is deze tijdelijke fix dus niet meer nodig.
Je hebt wel de nieuwste security patch nodig (2018.8)
Ik heb ook problemen met de OnePlus 5. Maps werkte prima, maar Waze kreeg geen GPS-signaal. Met de tijdelijke fix lijkt het nu wel goed te gaan. Ik krijg nu ook de melding Deze App gebruikt GPS te zien.
Mijn OnePlus 5 heeft het probleem ook. Zie ook twitter Waze Nederland.
Tijdelijke oplossing lijkt vooralsnog te werken, maar graag weer terug naar de oude settings!
Probleem schijnt bij velen waaronder ikzelf sinds deze morgen weer opgelost te zijn. Blijkbaar is op de achtergrond een update gepusht.
Ik heb in ieder geval zonder de fix deze morgen Waze weer kunnen gebruiken als vanouds
Dit probleem heeft de OnePlus 5T ook.☹️