Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Samsung Galaxy S10

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Met meldingen in groepschat

KLM houdt familie en vrienden op de hoogte van vluchtstatus via WhatsApp

· 14 december 2018

KLM heeft ‘Family Updates’ gelanceerd, een meldingenservice via WhatsApp. Met Family Updates kan een passagier van een KLM-vliegtuig een WhatsApp-groep starten, waarin KLM de groepsdeelnemers op de hoogte houdt over de vluchtstatus door middel van geautomatiseerde berichten, maar groepsleden kunnen ook zelf vragen stellen over de voortgang van de vlucht.

Groepschat

KLM-passagiers die hun boardingpass via WhatsApp ontvangen, krijgen daarbij nu ook een uitnodiging om gratis gebruik te maken van KLM’s nieuwe WhatsAppservice. Als de passagier hier gebruik van maakt, stuurt de luchtvaartmaatschappij een bericht naar de achterblijvers zodra het vliegtuig vertrekt. Mocht een vlucht vertraging hebben opgelopen, dan worden de groepsleden hiervan ook op de hoogte gesteld. Vervolgens komt er nog een laatste bericht binnen als het voertuig geland is.

Aangezien dit berichten zijn afkomstig van KLM, hoeft de passagier hier zelf geen internet voor te hebben. Naast deze geautomatiseerde meldingenservice hebben groepsleden ook de mogelijkheid om zelf vragen te stellen over de voortgang van de vlucht. De service is Engelstalig beschikbaar, maar bij succes wil het bedrijf dit in de toekomst uitbreiden naar andere kanalen en talen.

KLM

Met behulp van kunstmatige intelligentie (AI) ontcijfert KLM vragen die richting haar in de groep gesteld worden. KLM kan niet meelezen met de berichten die de groepsleden naar elkaar in de WhatsApp-groep sturen, maar ziet alleen de berichten waarin @KLM vermeld is. Na het versturen van het aankomstbericht zal KLM de groepsapp verlaten. De WhatsApp-groep zelf blijft wel gewoon bestaan totdat de deelnemers deze verwijderen.

WhatsApp

KLM maakt sinds 2017 gebruik van WhatsApp voor zakelijke doeleinden. Je kan al vragen stellen aan de luchtvaartmaatschappij met een officieel WhatsApp business-account. De KLM stuurt passagiers op verzoek ook de boekingsbevestiging, de check-in notificatie, de instapkaart en andere vluchtinformatie toe via WhatsApp. Het bedrijf verstuurt op deze manier nu al dagelijks meer dan 10.000 instapkaarten.

De nieuwste artikelen over WhatsApp Messenger

Zo vind je makkelijk de locatie van een foto terug in een WhatsApp-chat

Een week lang een spannend WhatsApp-verhaal op je smartphone

Tip: zo zet je een cloud-back-up van WhatsApp terug

WhatsApp beperkt doorstuurfunctie tot maximaal 5 ontvangers

Tip: zo maak je een back-up van WhatsApp in de cloud

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (10)
Bezig met laden van reacties...