Samsung Galaxy S24: nu met korting oplopend tot €576!

Netflix-foutcode UI-800-3: hoe los ik dit probleem op?

Sebastien Marien
Sebastien Marien
30 november 2021, 10:33
3 min leestijd
Netflix-foutcode UI-800-3: hoe los ik dit probleem op?

Lees verder na de advertentie.

Niet alles hoeft altijd rozengeur en maneschijn te zijn, zelfs niet bij een handige streamingdienst als Netflix. Wij zeggen wat je kan doen bij een aantal specifieke een veelvoorkomende foutcodes. Dit keer helpen je met code ‘UI-800-3’. Dit moet je doen in Netflix op verschillende apparaten.

Netflix-code UI-800-3

Foutcodes zijn niks nieuw, want er zijn heel wat diensten die met codes werken om te verwijzen naar een technisch probleem. Het is een makkelijke referentiemethode. UI-800-3 is één van de Netflix-codes die gebruikers het meeste te zien krijgen, alleen niet op telefoons, maar wel op onderstaande apparaten:

  • Smart tv’s
  • Settopboxen of mediastreamers
  • Amazon Fire TV, Fire TV Stick
  • Play Station 3 en 4
  • Xbox 360 en One
  • Blu-rayspelers

Zoals je wel kan zien gaat het om een hele reeks verschillende apparaten en toch hebben ze één groot probleem: het apparaat moet opnieuw worden gestart om de code te verhelpen. We leggen voor elk apparaat eenvoudige stappen uit die je helpen om van deze code af te raken. Volg die stappen in chronologische volgorde en kijk na elke stap opnieuw of de code verdwenen is.

Smart-tv

Netflix is een ontzettend populaire app op smart tv’s. Ieder tv-merk wil een Netflix-app op zijn toestel en afstandsbediening. Zo los je het probleem van de UI-800-3-foutcode op:

  1. Start je tv opnieuw op
  2. Log uit in de Netflix-app en meld je weer aan
  3. Op Samsung-tv’s: reset de Smart Hub, neem contact op met Samsung voor technische ondersteuning
  4. Herstart je router
  5. Stel de standaardinstellingen in voor je netwerk op zowel je router als streamingapparaat
  6. Zorg voor een betere dekking van je wifi-netwerk. Plaats je router centraal en breid je netwerk eventueel uit met powerline adapters of wifi-repeaters
  7. Vraag advies bij je internetprovider, want zo weet je zeker of je router naar behoren werkt

Settopboxen of mediastreamers

Heel wat providers van tv- en internetdiensten hebben de Netflix-app rechtstreeks in hun decoder gebouwd. Verder bieden heel wat mediastreamers ondersteuning voor de populaire streamingdienst. Zo los je de UI-800-3-fout op:

  1. Start je tv opnieuw op
  2. Log uit in de Netflix-app en meld je weer aan

Amazon Fire TV en Fire TV Stick

Sinds dit jaar kan je Amazon Fire TV en de de Fire TV Stick in het Nederlands gebruiken. De internationale versie is voortaan ook bij ons beschikbaar. Dit doe je als je deze UI-800-3-code krijgt:

  1. Start je tv opnieuw op
  2. Log uit in de Netflix-app en meld je weer aan
  3. Wis je gegevens in de Netflix-app
  4. Verwijder Netflix en installeer de app opnieuw

PlayStation 3 en 4

Op de PS3 en PS4 kan je niet alleen films kijken via dvd of blu-ray, maar je vindt ook de Netflix-app. Dit doe je bij de UI-800-3-foutcode:

  1. Reset je PlayStation, wacht tot hij weer opstart en open de app
  2. Log uit in de Netflix-app en meld je weer aan
  3. Verwijder Netflix en installeer de app opnieuw

Xbox 360 en One

Op de spelconsoles van Microsoft kan je ook gewoon genieten van je favoriete films en series, bijvoorbeeld wanneer je even wil uitrusten van een rondje aliens schieten in Halo. Dit doe je bij de UI-800-3-foutcode:

  1. Log uit op Netflix
  2. Verwijder Netflix en installeer de app opnieuw

Blu-rayspelers

Blu-rayspelers verliezen aan populariteit omwille van streamingdiensten, maar dat wil niet zeggen dat je geen fysieke films en series meer in huis hebt liggen. Die wil je natuurlijk nog altijd kunnen afspelen. Voor al de rest kan je tegenwoordig op veel blu-rayspelers terecht op apps van streamingsdiensten. Als je de UI-800-3-code ziet, kan je dit doen:

  1. Start je apparaat opnieuw op
  2. Log uit in de Netflix-app en meld je weer aan
  3. Herstart je router
  4. Stel de standaardinstellingen in voor je netwerk op zowel je router als streamingapparaat
  5. Zorg voor een betere dekking van je wifi-netwerk. Plaats je router centraal en breid je netwerk eventueel uit met powerline adapters of wifi-repeaters
  6. Vraag advies bij je internetprovider, want zo weet je zeker of je router naar behoren werkt

Meer hulp voor Netflix

Heb jij veel last van foutcodes op Netflix? Misschien heb je wel last van een andere foutcode of een probleem? In dat geval kunnen we je hier vast verder helpen.

Populairste Netflix tips

Netflix

Netflix, Inc.

7
Gratis
Via Google Play

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

30 november 2021, 11:54

Gebruik het alleen op mijn smart gedeelte tv verder kijk ik nergens op niet op tablet of mobiel als je dat op 65 inch kan kijken ga ik niet op klein scherm kijken. 4 k is het beste op grote tv. Verder nooit problemen met Netflix.