Je kan op je smartphone op verschillende manieren een herinnering instellen. Zo kan je gebruikmaken van de Agenda-app om een herinnering in te stellen. Je kan ook kiezen voor Google Keep. Wij leggen voor beide apps uit hoe je in een paar eenvoudige stappen een herinnering instelt.
Herinneringen instellen
Het is zo goed als onmogelijk om alles te onthouden: zelfs al zou je dat wel willen. Een to-do-app kan de juiste mogelijkheden bieden, maar is soms iets te uitgebreid. Als je simpelweg een herinnering wil ontvangen, dan ben je waarschijnlijk het beste bedient met Google Agenda of Google Keep. Als je voor Google Agenda kiest, dan zal deze tussen alle andere afspraken verschijnen. Voor Keep is dat niet het geval; daarnaast heeft Keep nog een andere (interessante) functie: het laten verschijnen van een herinnering op een specifieke locatie. Op die manier kun je bijvoorbeeld een herinnering krijgen van je boodschappenlijstje als je in de supermarkt bent.
Beide methodieken voor het instellen van een herinnering, hebben zo hun voor- en nadelen. Via de Google Agenda-app kan je bijvoorbeeld een beperkte hoeveelheid tekst toevoegen. Daarnaast mis je in de Agenda-app de mogelijkheid om een foto toe te voegen aan je herinnering. Er zijn voldoende situaties denkbaar waarin herinneringen handig zijn. Daar zal ik mij verder niet tegenaan bemoeien: wel ga ik stap voor stap uitleggen hoe je herinneringen in kan stellen via Keep en de Google Agenda-applicatie.
Herinnering instellen via Google Agenda
Voor deze stappenplannen maak ik gebruik van een Android-telefoon. Let wel, ik durf niet te zeggen of deze stappen ook werken voor iOS. Mocht je een Android-telefoon hebben, dan is het zaak om de Google Agenda of Google Keep-applicatie te downloaden. Beide apps zijn via de Play Store te downloaden. Volg de onderstaande stappen om via Google Agenda-applicatie een herinnering in te stellen:
- Open Google Agenda op je telefoon
- Selecteer een datum en klik op de ‘+’-knop
- Kies uit de lijst rechtsonder voor ‘Herinnering’
- Vul de details in (waaraan wil je herinnerd worden, tijdstip, datum, etc.)
- Klik op ‘Opslaan’ rechtsboven, en je bent klaar!
Herinnering instellen via Google Keep
Via onderstaande stappen kan je een herinnering via Google Keep instellen:
- Open de Google Keep op je telefoon
- Klik op de ‘+’-knop rechtsonder
- Vul de titel in, evenals de notitie (voeg via het +-knopje linksonder meer informatie toe)
- Klik rechtsboven op het bel-icoontje met het ‘plusje’ daarin
- Tik op ‘Datum en tijd kiezen’
- Bij ‘Tijd’ vul je een datum en tijd in en geef je aan of de gebeurtenis herhaald dient te worden
- Bij ‘Plaats’ vul je een locatie in, werk, thuis of een andere (geef toestemming voor je locatie)
Je hebt nu via beide apps gezien hoe je een herinnering in moet stellen. Beide apps bieden erg vergelijkbare functionaliteiten, met kleine verschillen. Zo is de Plaats-functie van Keep erg handig, ik gebruik het bijvoorbeeld als ik op reis ga en iets écht niet mag vergeten. Het zijn kleine dingen die het leven net iets makkelijker maken.
Zet jij herinneringen in voor specifieke momenten? Laat het ons weten in de reacties onderaan het artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ik gebruik Google Tasks. Simpel maar doeltreffend, ook voor repeterende taken.
Op mijn Samsung devices zit de app Reminder wat ik nooit gebruik ?
Toch maar een keertje testen
Ik heb al 1,5 jaar een s20 fe waar ik blijkbaar nog lang niet alles van weet ?
Sinds ik mijn tab s7 FE heb ontdek ik steeds meer dingen ?
Vooral je telefoon koppelen aan mijn tablet en dan met mijn tablet bellen en berichten sturen is een leuke en handige optie
Mooie tip, deze app had ik nog niet gezien.
Ook handig is de synchronisatiemogelijkheid met Microsoft Teams en dergelijke.
Reminder heeft de superhandige mogelijkheid dat je een herinnering kunt krijgen als je op een bepaalde plaats aankomt. Bijvoorbeeld bij je werk of als je iemand bezoekt. Ik gebruik het heel vaak.
Voor incidentele herinneringen zijn beide apps goed te gebruiken. Maar voor repeterende dagelijkse seintjes (bijv. bij medicijngebruik) zijn ze niet geschikt. Hiervoor is er dan een beter alternatief zoals Reminder Pro: heel compact, geen internet nodig en multi instelbaar. Zou niet meer zonder willen (kunnen)…
Wat cool! ?
Ik ben er ooit aangekomen door jullie tips bij gratis en afgeprijsde apps ?. Een super tip dus!
Reminder Pro hoor en zie ik veel goede dingen over!
Wat ook handig is aan Keep: Ok Google ‘herinner me aan’
Via Google Keep gebruik ik de to do lijst en als ik bijvoorbeeld bij de Albert Heijn ben krijg ik automatisch m’n boodschappenlijstje te zien. Overigens heb ik een gezamenlijke notitieblok zodat we kunnen zien welke taken er nog open staan of als ik op werk ben krijg ik m’n planning ook automatisch te zien, dit is zo handig!
Dankzij Google agenda heb ik overzicht.
Eigen agenda en notitie app op nas, big brother ?
Keep gebruik ik niet meer, agenda voor de afspraken en in Gmail gebruik ik veelal de snooz functie want die is wel erg handig.
Voor het overige gebruik ik mijn chat app want dat kan ik alles aan koppelen of het nu een pdf of een foto/film is.