Samsung Galaxy S24: nu met hoge korting!

Zo stuur je een bericht via Google Maps naar een bedrijf

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
3 januari 2019, 11:58
2 min leestijd
Zo stuur je een bericht via Google Maps naar een bedrijf

Lees verder na de advertentie.

Google Maps berichten sturen

Google Maps bevat een schat aan informatie over bedrijven waardoor het allang niet meer een eenvoudige navigatie-app is. Je kunt in Google Maps allerlei informatie vinden over restaurants en beschikbare gerechten op menu’s, supermarkten en openingstijden, hotels en beschikbare kamers en ga zo maar door. Om de relatie tussen klant en bedrijf nog interactiever te maken, krijgen klanten sinds 2018 de mogelijkheid om direct met bedrijven in contact te komen via de bedrijfspagina op Google Maps.

Deze optie is momenteel beschikbaar bij bedrijven die dit via de Google Mijn Bedrijf-app hebben geactiveerd. Als zij de berichtenfunctie inschakelen via het tabblad ‘Klanten’, zal de bedrijfsvermelding een nieuwe knop ‘Sms’en’ laten zien. Hiermee kunnen klanten dan direct contact opnemen met het bedrijf. Op hetzelfde tabblad kunnen bedrijven een automatische begroeting aanmaken die klanten te zien krijgen als ze een bericht hebben gestuurd.

Als er dan een klant de bedrijfsvermelding op Google Maps tevoorschijn haalt, zal er een extra knop ‘Sms’en’ te zien zijn. De berichten die over en weer worden gestuurd, zijn voor de klant in Google Maps te vinden en voor het bedrijf in de Mijn Bedrijf-app.

Als je op de knop drukt, kom je in onderstaand venster terecht. Hier vult de klant zijn/haar vraag aan het bedrijf in en drukt op versturen. 

Het bedrijf krijgt vervolgens de vraag in het tabblad ‘Klanten’ in de Google Mijn Bedrijf-app binnen. Daar kan het antwoord ook meteen getypt en verstuurd worden. De klant krijgt dan een notificatie via Google Maps. Als je hier op klikt, opent de berichtenuitwisseling op de bedrijfsvermelding in Google Maps. Wil je later nog eens terugkeren naar een bepaald bericht? Dat kan via het onderdeel ‘Berichten’in het zijmenu.

Op deze manier kun je als klant meteen contact opnemen met een bedrijf en je vraag over openingstijden, rolstoelvriendelijkheid, kerstmenu’s en nog veel meer stellen. Vinden jullie het een handige functie? Laat het weten in de reacties.

App niet meer beschikbaar

com.google.android.apps.vega

Gratis
Via Google Play
Helaas, we konden deze app niet ophalen van Google Play

Google Maps: Navigatie en OV

Google LLC

6.2
Gratis
Via Google Play

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

3

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

3 januari 2019, 18:30

Mijn voornemen is stoppen met Social media. Je data wordt gebruikt voor advertenties. Trap er niet in.

Ik wil geen data delen met bedrijven.

3 januari 2019, 13:28

Wordt op mijn werk al gek van alle e-mailtjes, telefoontjes en Whatsapp berichten. Zit hier niet echt op te wachten.

3 januari 2019, 13:22

Of het handig is zal de tijd moeten uitwijzen. Wat ik mij voornamelijk afvraag is hoe het zit privacy.

Zoals ik uit het artikel begrijp zou de communicatie via sms verlopen, maar krijg je notificaties via Google maps en voor het bedrijf in kwestie loopt het via de bedrijfsapp.

Wat ik dus concreet zou willen weten is hoe de beveiliging van deze communicatie is, wat Google hiervan meekrijgt een wat er met deze data gebeurd?