Skullcandy
Skullcandy richt zich vooral op de actieve buitensporter zoals de skater en de boarder. Het merk is in 2003 opgericht door Rick Alden. Hij irriteerde zich aan het feit dat hij zijn earbuds moest uitdoen om een telefoontje te beantwoorden. Hij bedacht de techniek waarmee een headset naadloos kan schakelen tussen muziek luisteren en een telefoongesprek.
Het merk was enkele jaren geleden een echte hit in Nederland. Omdat het toen alleen in de betere skateshops werd verkocht, was het echt een trendy item. Later werden steeds meer grote retailers ingeschakeld en verloor het een beetje zijn cool. Destijds waren de felle kleuren en vreemde vormen erg populair. Als we vooruit spoelen naar 2017, dan heeft het merk een qua design een transformatie ondergaan.
Skullcandy Hesh 3
De Hesh 3 is een goed voorbeeld van het nieuwe design. De buitenzijde heeft een mooie matte kleur en de vorm van de over-ear-oorschelpen zijn ovaal en niet rond. Deze vorm lijkt een beetje op die van de Bose QuitComfort 35.
De hoofdband is niet helemaal van foam voorzien, maar heeft alleen in het midden een klein stuk foam. Ik had er geen last van dat het vrij hard materiaal was. Het materiaal waarvan de hoofdband gemaakt is, is van plastic. Dat is niet erg maar een gedeelte van de hoofdband dat aan de oorschelpen vastzit ziet er wel een beetje goedkoop uit. Maar het materiaal is stevig en op geen enkel moment had ik het gevoel met een stuk breekbaar materiaal rond te lopen.
Aan de rechterzijde zitten drie knoppen voor de gebruikelijke functies op een draadloze hoofdtelefoon. Deze knoppen zitten onder een soort rubber verborgen dat alle drie de knoppen verbergt. Dat zorgt er wel voor dat je een beetje moet zoeken met je vingers voordat je de juiste van de drie knoppen vast hebt. Bij een aantal andere modellen van Skullcandy ontbreekt het stuk rubber over de knoppen en zijn ze net iets beter te bedienen.
De oorkussen zijn voorzien van memoryfoam en passen bij mij net niet over mijn oren. Dat is wel een klein beetje vervelend wanneer je ze lang op hebt want na een uurtje moet je de hoofdtelefoon even afzetten om je oren wat ‘lucht’ te geven. Dit probleem zal vanzelfsprekend niet iedereen hebben, ik heb waarschijnlijk gewoon grote oren.
De SkullCandy Hesh 3 is op te vouwen tot een klein pakket en dat is handig wanneer je veel reist met het OV. Het neemt dan ook minder ruimte in in je rug-of welke andere tas dan ook.
Tech
Bij een draadloze hoofdtelefoon zijn een aantal zaken belangrijk. Ten eerste de verbinding tussen de smartphone en de hoofdtelefoon, want deze moet stabiel zijn en ook op een goede afstand werken. Beide is het geval op de Hesh 3, tijdens de periode dat ik het product dagelijks gebruikt heb is de verbinding nooit verbroken en kon ik vrij door de ruimte lopen zonder de verbinding te verliezen.
Daarnaast wil je niet snel met een lege accu komen te zitten, dat is vrij irritant terwijl je nog een uur moet reizen naar huis. Maar de Skullcandy Hesh 3 belooft 22 uur aan accutijd en dat klopt aardig, al heb ik de accu nog niet leeg kunnen krijgen in de testperiode. Opladen gaat overigens razendsnel met de Rapid Charge-technologie, met 10 minuten laden heb je al weer 3 uur lang plezier van je headset.
Als laatste wil je geen vertraging hebben wanneer je bijvoorbeeld een film of een video kijkt op YouTube. Deze vertraging, lag of latency kan ontzettend vervelend zijn maar gelukkig hebben we er hier geen last van.
Geluid
En waar het echt om gaat is het geluid want waarom zou je anders zo een ding op je hoofd zetten. Nu is de kwaliteit of ervaring van geluid enorm persoonsgebonden. Geen stel oren is gelijk en over smaak valt niet te twisten. Mijn muzieksmaak is nogal breed, mijn smaak gaat van Metal (Iron Maiden) naar Techno (Charlotte de Witte, Secret Cinema) naar HipHop (Jay-Z, De La Soul).
Dat is een mix van muziekstijlen die allemaal goed klinken op de Hesh 3 van Skullcandy. Lage tonen zijn mooi vol en door de goed afsluitende kappen klinkt het ook fijn. Ontegenzeggelijk zal het beter kunnen, maar dat is vooral een kwestie van prijs.
Conclusie
Ik heb de Skullcandy Hesh 3 met heel veel plezier gebruikt. Misschien niet de best voor mijn oren maar nogmaals probeer ze even wanneer je in een winkel bent. Een goede fit is wel belangrijk. Over het design ben ik erg te spreken, het is mooi clean en strak. Het logo van Skullcandy is smaakvol verwekt en niet schreeuwerig zoals vroeger.
De prijs van €129,99 is wat mij betreft goed wanneer het gaat om de prijs/kwaliteit-verhouding. Als je deze headset koopt, dan koop je hem ook voor het design, en daar val ik wel voor.
Positieve punten
+ Mooi design
+ Opvouwbaar
+ Snel opladen
Negatieve punten
– Materiaal op sommige punten goedkoop
– Wellicht zijn de kappen te klein (even passen)
Skullcandy Hesh 3 kopen
De Skullcandy Hesh 3 is onder andere te koop bij onder andere de MediaMarkt en Bol.com voor €129,99. Je hebt de keuze uit zwart, rood, blauw en grijs.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten