Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Ghostbusters World

  • Asphalt 9: Legends - 2018’s New Arcade Racing Game

  • Pokémon Quest

  • PUBG Mobile

  • Super Mario Run

Trending smartphones
  • OnePlus 6T

  • Huawei Mate 20 Pro

  • Google Pixel 3 XL

  • Samsung Galaxy Note 9

  • Nokia 7 Plus

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

  • Sony Xperia Z4 Tablet

Nog niet verholpen, maar wel een tijdelijke oplossing

Nederlandse Xiaomi Mi A1-eigenaren hebben last van bootloops na installatie november-patch

· 09 november 2018

Er zijn meerdere klachten over het vastlopen van Nederlandse en Belgische eigenaren van een Xiaomi-smartphone na het installeren van de november-patch. Gebruikers van in ieder geval de Xiaomi Mi A1, A2 en A2 Lite hebben aangegeven dat ze te maken hebben gekregen met een bootloop nadat ze de nieuwste beveiligingsupdate hebben geïnstalleerd.

Probleem

Op diverse fora waaronder ons Androidworld-forum zijn nu al meerdere klachten binnengekomen over de november-update die op diverse Xiaomi-toestellen worden geïnstalleerd. De update zou bij Android One-toestellen van Xiaomi ervoor zorgen dat de telefoon niet meer kan opstarten. Dit blijkt samen te gaan met een melding op het bootscherm: "Cant load Android system. Your Data may be corrupt. If you continue to get this message you may need to perform a factory data reset and erase all user data stored on this device." Het probleem lijkt voorlopig alleen maar voor te komen bij Nederlandse en Belgische Android One-toestellen van Xiaomi.

Xiaomi Mi A2

Xiaomi Mi A2

Gelukkig is de oplossing niet zo radicaal als die de bootmelding je geeft, je hoeft namelijk niet je smartphone te resetten. Het schijnt dat er iets misgaat bij de combinatie van een Nederlandse simkaart en de Nederlandse taalinstelling. Wanneer je je Xiaomi hebt ingesteld op onze taal en er een simkaart in hebt zitten van een Nederlandse provider, zou dat dit probleem kunnen veroorzaken.

Oplossing

De oplossing is dan ook om je simkaart te verwijderen uit je toestel en hem vervolgens weer probleemloos op te starten. Zonder simkaart is het probleem per direct verholpen, maar dit is natuurlijk alles behalve ideaal. Daarom is er ook een nog betere oplossing die in principe voor iedereen acceptabel zou moeten zijn tot Xiaomi het oplost - waarover trouwens grote twijfels zijn bij enkele boze gedupeerden. Eerst moet je je simkaart uit je smartphone halen om hem op te kunnen starten, vervolgens moet je de taal van Nederlands naar Engels wijzigen (bij taal en invoer in instellingen) en daarna zou je als het goed is gewoon weer de simkaart zonder problemen toe kunnen voegen. 

Voorlopig lijkt het probleem zich alleen bij enkele Android One Xiaomi's te hebben voorgedaan, maar het is natuurlijk onzeker of dit ook bij andere toestellen voorkomt. Het zou dan ook erg fijn zijn als je het kunt melden in de reacties als jij ditzelfde probleem ondervindt bij een andere smartphone dan deXiaomi Mi A1, A2 of A2 Lite.

Xiaomi Mi A1 vs Xiaomi Mi A2

Xiaomi Mi A1 en Xiaomi Mi A2

Via: Reddit, Androidworld-forum

Bedankt voor de tip Eric!

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (54)
Bezig met laden van reacties...