Na een hoop gedoe lijken de problemen met de Google Chromecast voor de meeste mensen opgelost, maar dit is niet het geval voor wanneer je het apparaat hebt teruggezet naar de fabrieksinstellingen. Gelukkig heeft Google ook hiervoor een oplossing.

Lees verder na de advertentie.
Problemen met de Google Chromecast zijn opgelost?
De Google Chromecast (Gen 2) heeft een rumoerige week achter de rug. Begin vorige week stopte het apparaatje uit 2015 bij veel mensen ineens met werken. Gelukkig heeft de fabrikant hard gewerkt aan een oplossing. Een nieuwe update aan het einde van vorige week zou de problemen moeten verhelpen, maar dit is niet bij iedereen het geval.
Er zijn voornamelijk nog problemen bij gebruikers, die de Chromecast hebben teruggezet naar de fabrieksinstellingen, ondanks de waarschuwing van Google om dit niet te doen. Heb je dit wel gedaan? Geen paniek. De fabrikant rolt ook voor jou nu een update uit om je apparaat weer werkend te krijgen.
Lees verder na de advertentie.
Google Home-app krijgt een update
Android Police zegt dat er nu een nieuwe versie van de Google Home-app beschikbaar is. Na het downloaden kun je jouw Google Chromecast weer opnieuw instellen en dan zou alles weer als vanouds moeten werken. Ga dus naar de Google Play Store en bekijk of je de Google Home-app kunt updaten naar versie 3.30.1.6.
Kun je dit nog niet? Dan zul je helaas nog even geduld moeten hebben. Je kunt ook op het internet zoeken naar een apk met de nieuwste versie van de app, maar hier moet je wel voorzichtig mee zijn. Mocht er iets misgaan, dan zou jij al je data kunnen verliezen. Alle reacties online hebben wel laten zien dat er een flinke groep gebruikers nog groot fan is van de bijna 10 jaar oude Chromecast en nog niet bereid is om over te stappen naar de Google TV Streamer.
Lees verder na de advertentie.
Heb jij nog problemen met de Google Chromecast (Gen 2)? Laat het ons weten in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Ook ik heb tijdens de probleemperiode getracht mijn chromecast terug op gang te krijgen…
en daar hoorde het instellen van de fabrieksinstellingen bij.
Nu lees ik dat de versie 3.30.1.6 van google home app de oplossing biedt.
Maar ik vind die versie niet.
Ik heb mijn app al gedeletet en krijg bij de installatie de versie 3.4.1.5.
Waar vind ik die 3.30.1.6 ?
Helaas was ik te snel met instellen van fabrieks gegevens, dit moest ik de afgelopen tijd, sinds mijn nieuwe router al vaker doen, ik had niet in de gaten dat er een update gaande was. Instellen gaat nu tot een heel eind helemaal goed, alleen op het allerlaatste moment nadat mijn Android wifi even wegvalt en eerst verbonden wordt met de chromcast, komt er daarna geen verbinding met het wifi netwerk hier thuis. Chromecast is dan niet te vinden voor de laptop Ipad of telefoon.
Al vele malen van alles geprobeerd…lukt nog niet
Vanavond Google Home bijgewerkt en Chrome cast opnieuw geïnstalleerd. Ging prima.
Blij dat alles het weer doet!
Hoe krijg je de update dan binnen en doe je de update handmatig in je Chromecast of gaat dat vanzelf
Helaas heb ik niet langer de “oude” Chromecast (achtergebleven op een vakantieadres). Maar dit is wat ik van de artikelen op internet begrijp: Als je de Chromecast niet terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen, komt de update vanzelf op de Chromecast. Ook je Google home app op je smartphone krijgt automatisch de update. Als je de Chromecast wel terug hebt gezet naar fabrieksinstellingen moet je eerst kijken of je de meest recente Google home app hebt en anders de update uitvoeren hiervoor, via de Google playstore/ App Store. Zodra je Google home app up to date is zou je de Chromecast weer moeten kunnen toevoegen als nieuw apparaat. Of je hem dan meteen kunt gebruiken of nog moet wachten tot de Chromecast de update heeft gehad weet ik niet, maar de update zou ook dan automatisch moeten worden toegepast.
Maar de update fix is er al een paar dagen sturen ze die dan gericht naar de gebruikers toe? Je zou denken dat iedereen die dan gelijk krijgt maar dat is dus niet zo.