Black Friday Weeks bij Teufel met kortingen tot 42 procent!

Vodafone Red Together: data samenvoegen, verdubbelen en verdelen binnen het gezin

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
18 juni 2018, 10:01
2 min leestijd
Vodafone Red Together: data samenvoegen, verdubbelen en verdelen binnen het gezin

Lees verder na de advertentie.

Vodafone Red Together

Vodafone Red Together is een nieuw abonnement speciaal voor gezinnen. Dit familieabonnement zorgt er volgens Vodafone voor dat je weer overzicht hebt in alle verschillende bel- en databundels in huis en inzicht in het tegoed dat elk gezinslid nog heeft (of heeft opgemaakt). Met Red Together kunnen gezinsleden abonnementen samenvoegen en zo hun data verdubbelen, verdelen en beheren. Zo komt ons forumhoofd Patrick met Red Together in zijn gezin uit op een databundel van 160GB zoals in het voorbeeld hieronder.

Vodafone wil natuurlijk dat elk lid in een gezin overstapt op een van hun abonnement en biedt op deze manier een duwtje in de rug van de ouders. Daarbij geeft de telecomprovider aan dat de behoefte om data te delen en ook inzicht te houden in het dataverbruik groot is. Dit blijkt uit onderzoek: bijna de helft van kinderen (44%) wil graag data delen terwijl hetzelfde percentage van de ouders graag overzicht houdt over het datagebruik van hun kroost.

Onbeperkt met elkaar bellen en sms’en

Uit dit onderzoek bleek ooks dat zowel ouders (55%) als kinderen (63%) traditioneel bellen, of bellen via WhatsApp, nog steeds een belangrijk communicatiemiddel vinden. Ook daar houdt het Red Together-abonnement volgens Vodafone rekening mee. Iedereen uit het gezin kan namelijk onbeperkt met elkaar bellen en sms’en, in Nederland en de rest van de EU.

Hoe werkt het?

Red Together werkt eigenlijk heel simpel. Iemand uit het gezin (dat bestaat uit minimaal twee abonnementen en maximaal vijf) kiest een Red Together-abonnement (á € 45 per maand) en de rest van de familieleden sluit een Red Together Extra-abonnement af voor € 15 per persoon. Het hoofdabonnement bevat 40GB met onbeperkt bellen en sms’en en 100 gratis belminuten vanuit Nederland naar nummers in de EU. Die data verdubbelt naar 80GB zodra je de abonnementen aan elkaar koppelt. Ben je ook nog klant bij Ziggo, dan tellen de non-stop gratis extra’s en kan de verdubbeling oplopen tot wel 160GB per maand.

In de My Vodafone-app kan de beheerder van de groep het gezamenlijk verbruik inzien en data verdelen. Ook is het mogelijk om notificaties per gebruiker in te stellen en een pauzeknop in te schakelen. Of de kinderen hier nu zo blij mee zijn? In ieder geval kan het lonen om met zijn allen over te stappen op een Vodafone-abonnement, vooral ook als je al Ziggo-klant bent. Wie ziet dit familieabonnement wel zitten?

> Meer informatie over de Red Together-abonnementen is op deze site te vinden

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

23 juni 2018, 22:33

de verdubbeling kan zelfs oplopen tot 800 gb…

je kan meerdere red together aansluiting aanzetten, waardoor je bundel elke keer verdubbelt..

dus bv 2 red together + 3 extra + ziggo : €125
320 gb = 25,- per persoon, voor dus flink wat gbs.. je mag tot 5 red togethers samen koppelen.

18 juni 2018, 13:45

Veel te duur. Ik zit bij Tele2 met onbeperkt data +100bel/sms voor 25euro/maand.

Daar zullen ze cht onder moeten gaan zitten wil ik overwegen over te stappen.

18 juni 2018, 13:30

Ziggo is stervens duur. Sowieso heb ik geen eens meer een tv abonnement.

18 juni 2018, 13:01

Ik ben na 6 jaar Vodafone enkele maanden terug overgestapt naar Tele2.
Voor 25eu per maand alles onbeperkt en voor 1eu per maand extra nog eens maandelijks opzegbaar.
Qua dekking geen verschil te merken en qua snelheid er nog op vooruitgegaan (volgens speedtests. Het was al prima, dus ik merk weinig verschil).
Vodafone heeft hier naar mijn mening weinig te concurreren.

18 juni 2018, 12:30

Geen Ziggo te krijgen waar wij wonen. Leuk die extra’s als je er voor in aanneming kan komen maar ben er dus weg omdat niet-Ziggo klanten genaaid worden.