Samsung 2025? Maak nu kans op een Music Frame t.w.v. €449!

Vodafone komt vanaf 4 maart met nieuwe abonnementen

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
26 februari 2019, 9:32
4 min leestijd
Vodafone komt vanaf 4 maart met nieuwe abonnementen

Lees verder na de advertentie.

Vodafone nieuwe abonnementen

Telecomprovider Vodafone komt met nieuwe abonnementen en wil hiermee zowel bestaande klanten behouden als nieuwe aantrekken.

Start S abonnement

Per maandag 4 maart komt het Start S-abonnement (150 belminuten voor € 10,- per maand) van Vodafone te vervallen. Start S betreft namelijk een abonnement zonder databundel. Voor Ziggo-klanten met Start S is het nieuwe Start M-abonnement voor € 9,- per maand een aantrekkelijke optie. Voor andere klanten is het Red Together Extra-abonnement waarbij men voor € 15,- per maand onbeperkt kan bellen, aan te bevelen. Ziggo-klanten krijgen daarbij maandelijks € 2,50 korting.

Start M, L en XL abonnement

Met ingang van maandag 4 geeft Vodafone maandelijks € 2,50 korting op de nieuwe Start M-, L- en XL-abonnementen. De klant heeft als voorwaarde recht heeft op Non-stop gratis Extra’s. Deze korting geldt niet voor bestaande Start M-, L- en XL-abonnementen.

Red abonnement

Vodafone heeft vanaf 4 maart ook nieuwe Red-abonnementen klaar staan. In de nieuwe variant krijgen klanten 50% meer data. Dit resulteert in een databundel van 15 GB. Ben je ook Ziggo-klant? Dan kun je rekenen op een verdubbeling van de databundel 30 GB. De Red Fair Use-policy voor datagebruik binnen de EU is verhoogd van 10 GB naar 15 GB.

Heb je een oud Red-abonnement met factuurkorting? Dan kun je binnen de contracttermijn overstappen naar het nieuwe Red Together-abonnement en dan wordt deze korting meegenomen naar het nieuwe abonnement. Aanvullende kortingen die van toepassing  zijn op het oude abonnement, zullen bij een overstap naar het nieuwe abonnement komen te vervallen.

Red Pro abonnement

De databundels voor de voornamelijk zakelijke Red Pro-abonnementen, waarbij het samenwerken met collega’s centraal staat, krijgen een aanzienlijk upgrade. In het Red Pro-aanbod van Vodafone is het mogelijk om meerdere Red Pro- abonnementen combineren en zo de data met elkaar delen. Zo krijgen klanten met een Elite-abonnement een uitbreiding van de databundel naar 75 GB per Elite-abonnement.

Red Pro Connect: van 3 GB naar 5 GB voor € 26,- per maand
> Red Pro Select: van 15 GB naar 20 GB
> Red Pro Elite: van 50 GB naar 75 GB

Red Together abonnement

Vanaf 4 maart zal de prijs van het Red Together-abonnement verlaagd worden van € 45,- per maand naar € 35,- per maand. Reeds bestaande Red Together-klanten kunnen alleen overstappen naar het nieuwe abonnement overstappen via verlenging of het afsluiten van een nieuw abonnement. Deze klanten kunnen tot 18 maart ook gebruik maken van de  coulance-regeling als zij in de periode tussen 7 januari en 4 maart 2019 een Red Together-abonnement hebben afgesloten. Het omzetten naar het nieuwe Red Together-abonnement is in deze gevallen gratis.

Red Super abonnement

Het Red Super-abonnement komt per 4 maart te vervallen. Bestaande klanten kunnen dit Red Super-abonnement dan niet meer verlengen. Men kan dan kiezen voor Red Together, alleen is dan het gebruik van meerdere sim-kaarten niet meer mogelijk.

Overstappen en factuurkorting

Voor de overstappers zijn er wel een aantal voorwaarden door Vodafone opgesteld:

> Klanten mogen met behoud van bestaande kortingen altijd overstappen naar de nieuwe Red-abonnementen – men krijgt dan meer data voor dezelfde prijs

> Klanten mogen altijd gratis overstappen naar een duurder abonnement

> Overstappen naar een goedkoper abonnement kost eenmalig € 25,- 

> Na het afsluiten van een abonnement heeft men één maand bedenktijd waarbinnen men gratis kan overstappen naar een goedkoper abonnement.

> Overstappen van Family naar een goedkoper abonnement kost eenmalig € 25,-

> Non-stop gratis Extra’s kunnen bij het wijzigen van het abonnement meegenomen worden naar het nieuwe abonnement

> De maandelijkse korting wordt toegewezen op basis van de contractkeuze

> In het geval van een betalingsachterstand of (tijdelijk) gepauzeerd abonnement (tijdelijk), kan men niet overstappen naar het nieuwe abonnement

Klanten die een telefoon met abonnement in combinatie met een verlenging of een nieuw Red Together-abonnement gekocht, krijgen een verlaging van de factuurkorting van € 3,- naar € 2,- per maand. Voor de klanten die geen factuurkorting hebben, zal bij het nieuwe abonnement geen contractkorting verleend worden.

Bestaande factuurkorting wordt meegenomen naar het nieuwe abonnement mits dit abonnement ook factuurkorting bevat. Als het abonnement geen factuurkorting biedt, dan zal deze vervallen (Start abonnementen, Red Essential en Red Together Extra). Het nieuwe Red Essential abonnement biedt in tegenstelling tot het oude abonnement geen factuurkorting.

Via: TelecomProviders

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

17

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

14 mei 2019, 21:13

Op de specificatie bij mijn maandrekening (abonnement Red Essential) staat een zg. factuurkorting vermeld, waar ik natuurlijk blij mee ben, maar waar ik toch enkele vragen bij heb. Wat is een factuurkorting, waarom krijg ik die, en krijg ik hem elke maand?

27 februari 2019, 15:17

Ik heb ook (helaas) vodafone, had ook een goede deal.
Maar na een storing hebben wij nu steeds wisselend netwerk, H 4G 4g+ vol uit en dan weer niks, klacht indienen helpt niet, hebben we 3x gedaan maar ik mag niet meer klagen over deze locatie.Na mijn contract ben ik weg!

27 februari 2019, 0:09

Overgestapt van KPN naar Tele2. 25,- per maand voor onbeperkt bellen/SMS en data. Data is eigenlijk een fair use policy van 5GB per dag (150GB) per maand. Maar is wel gratis op te hogen (om misbruik te voorkomen). KPN deed geen enkele moeite om mij te behouden als klant. Ben 15 jaar (goed betalende) klant bij ze geweest. Tot nu, de groeten!

26 februari 2019, 23:03

Sorry, maar ik snap van het hele verhaal geen jota.
Kan er niet gewoon even een Excelletje komen met de prijzen en de bundels ?

26 februari 2019, 20:06

Helemaal mee eens @Bram dat doe ik ook

26 februari 2019, 19:51

Ik wou eigenlijk deze week de S10 gaan pre-orderen bij T-Mobile, ik ga daar toch maar nog heel even tot maandag mee wachten, even kijken wat Vodafone met zijn abonnementen en prijzen gaat doen.

26 februari 2019, 19:05

ik vind dit allemaal nog maar vaag, wat betekend dit nu in samenwerking als je Ziggo hebt?

krijg ik met Red Together nog steeds 5 euro korting? (boven de 10 die er nu ook af gaat) en dan die extra red together extra die nu 15 euro is kost dan 12,50 ?

nu kost het me voor 2 personen per maand: 45 + 15 – 5 (ziggo) – 2 (extra korting) = 53 euro

zal dit dus worden: 35 + 15 – 5 (ziggo) – 2.50 (factuur korting op extra) = 42,50?

Want dan wordt het wel aantrekkelijk voor mij en mijn vriendin

26 februari 2019, 18:30

Brexit overstappen naar KPN. ?

26 februari 2019, 17:01

Te laat Vodafone..net 3 abbo’s opgezegd.

26 februari 2019, 15:26

Als ik het dus goed zie komt er bij Red Essential geen verandering?

26 februari 2019, 12:54

Net een niet red super abonnement afgesloten met 40GB en onb bellen voor 26 euro p/m.
Gevalletje net op tijd lees ik wel

26 februari 2019, 12:26

Ook nauwelijks problemen met Vodafone, 1 jaar geleden abbo verlengd icm extra data ivm reeds bestaand ziggo abbo, 20 GB internet + ,onbep bellen en sms, voor de prijs van Euro 20 per maand.

26 februari 2019, 12:09

geen probleem bij Vodafone.
20gb onbeperkt bellen smsen Samsung s8+ 35 euro per maand.
nu bijna 2 jaar je moet ook durven onderhandelen

26 februari 2019, 11:29

Tja dit zijn persoonlijke ervaringen, ik heb KPN zakelijk en in NL gaat dit vrij goed, maar in buitenland is dit een drama. Mijn vriendin heeft Vodafone, en in NL mn Noord-Holland is het bij haar altijd sneller. Maar het grootste verschil is in het buitenland, daar werkt Vodafone prima, en gebruiken we meestal tethering op haar abbo omdat ik vrijwel geen data snelheid heb.

26 februari 2019, 11:18

Duur en slecht, met als KPN

26 februari 2019, 11:16

Vodafone blijft duur…. Met hun slechte netwerk. Zakelijk heb ik Vodafone. Maar komt vaak voor dat ik een h krijg. En dan kijk ik naar privé telefoon 4g+. Ligt er natuurlijk ook aan waar je woont. Ik rij door bovenste helft NL.

26 februari 2019, 11:00

Stomme vraag eigenlijk, wanneer komen voda/kpn eigenlijk met een unlimited Internet abbo. We streamen tegenwoordig meer dan jaren geleden. Maar alsnog prijzig ondanks hun goede netwerk in NL.