Black Friday Weeks bij Teufel met kortingen tot 42 procent!

Vodafone kampt met landelijke storing mobiel netwerk

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
12 oktober 2021, 9:53
1 min leestijd
Vodafone kampt met landelijke storing mobiel netwerk

Lees verder na de advertentie.

Vodafone kampt momenteel met een landelijke storing. Op dit moment werken mogelijk mobiel bellen en mobiel internet niet zoals het hoort. 

Vodafone storing mobiel netwerk 

Vodafone kampt sinds ongeveer een klein uur met een storing op het mobiele netwerk. Op de website van allestoringen.nl is te zien dat er sinds 8.00 uur honderden klachten zijn binnengekomen. Te zien is dat zowel de 4G- als de 5G-verbinding bij veel klanten niet werkt. Er worden ook problemen over het netwerk en het bereik gemeld. Vodafone heeft al via zijn forum laten weten op de hoogte te zijn van de problemen en werkt aan een oplossing:

Er is op dit moment een storing, waardoor je mobiele verbinding niet optimaal is. Daardoor kan je problemen ervaren met bellen en het gebruik van mobiel internet. 

Het probleem is bij ons bekend. We zijn hard aan het werk om dit zo snel mogelijk op te lossen. Onze excuses voor het ongemak. Zodra er een update is, plaatsen we deze hier.

Reactie Vodafone

Sommige Vodafone-klanten geven aan dat het Edge-netwerk nog wel beschikbaar is. Vodafone bevestigt dit op zijn forum: “We doen er alles aan om dit zo snel mogelijk op te lossen. Mobiel bellen en internetten via 2G werkt in zo’n situatie wel.” De provider weet nog niet wanneer de problemen zijn verholpen.

Heb jij ook last van de storing? Laat het ons dan in de reacties weten en vermeld je woonplaats erbij. Zodra er meer nieuws is, zullen we dit artikel van een update voorzien.  

https://twitter.com/fenerli_78/status/1447829240074936320

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

12 oktober 2021, 16:25

Update 12 oktober 14:00 uur
De storing is opgelost! Onze klanten kunnen weer gebruik maken van mobiel bellen en internet.
Ervaar je nog steeds problemen? Zet dan je telefoon uit en weer aan. Nogmaals onze excuses voor het ongemak!

12 oktober 2021, 14:50

ik merk net dat ik wwer4g heb en data.. storing heeft me veel geld gekost zakelijk.

wat is jullie ervaring qua betrouwbaardere provider?

12 oktober 2021, 12:39

Info vodafone zakelijk portaal:
Betrokken teams onderzoeken het probleem met de hoogste urgentie.
Een tijdelijke workaround is activatie via 2G.
Classificatie: Critical Geraakte diensten: mobiele data, mobiele telefonie en CNOIP
Datum: 12-10-2021.
Met vriendelijke groet,
Technical Services