Verkoopcijfers april
Net als bij de komst van de Samsung Galaxy S8, waren de verwachtingen hoog voor de officiële lancering van de Samsung Galaxy S9. Samsung gokte erop dat de herhaling van een winnende formule goed ontvangen zou worden, maar dit liep in de praktijk anders. De eerste verkoopresultaten van de Samsung Galaxy S9 en Samsung Galaxy S9+ haalden het niet bij die van zijn voorganger.
Nu lijkt er in de maand april toch een beter resultaat geboekt te zijn. Samsung stoot nu met zijn twee vlaggenschepen de telefoons van Apple van de troon. De percentages waarmee dit gebeurt, zijn hierbij niet heel veelzeggend, maar dit is vooral te wijten aan de hoeveelheid verschillende telefoons die er tegenwoordig te koop zijn. Opgeteld zal Samsung toch tevreden zijn met een gezamenlijk marktaandeel van 5,2 procent voor zijn vlaggenschepen. Toch blijft Apple op het eerste gezicht koning als het gaat om aantallen verkochte toestellen, opgeteld is 9,6 procent van verkochte telefoons een Apple. Nu is de lijst verre van compleet en maakt Samsung ontelbaar veel telefoons die het totaal-percentage aan verkochte Samsung-toestellen verder opkrikken.
Verkoopcijfers maart
Opvallend in deze lijst is de Samsung Galaxy S8. Je zou zeggen dat deze telefoon geprofiteerd heeft van de tegenvallende verkopen van de Galaxy S9, maar in de lijst van maart komt dit toestel niet voor. Het zal er mee te maken hebben dat Samsung Galaxy S8 in prijs gedaald is.
De Samsung Galaxy S9 en S9+ werden in Nederland vanaf 9 maart verkocht en ook dit gegeven zal iets hebben bijgedragen aan de lagere cijfers in maart. Het is alleen wel een feit dat de voorverkopen in Zuid-Korea ook veel lager uitvielen dan bij de Galaxy S8 het geval was. Inmiddels is de prijs van de Galaxy S9 en van zijn grotere broer ongeveer 200 euro gedaald en dit zal voor de maand mei wellicht nog weer een gunstiger effect hebben.
Bron: Counterpoint, GalaxyClub
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Allen de S9 voor 299€ bij Proximus kopen zou ik zeggen want als de Rode Duivelse de kwartfinale op het WK halen krijg je je aankoop terug. Niet vergeten dat je wel twee jaar abonnement moet nemen. Krëfel daarentegen heeft ook wel een mooie actitie want ongeacht welke tv je koopt smart of niet krijg je de volledige aankoopwaarde terug als de duivels 15 goals maken op het WK. Dit zijn mooie akties en verkoopcijfers gaan altijd de hoogte in wanneer je de klant extra’s geeft of met gsm abonnementen de illusie creëert dat de klant gratis zijn smartphone krijgt . Mij is wel opgevallen dat wanneer een nieuw flagship gelanceerd wordt zijn voorganger plots een boost in de verkoop kent vanwege Cashback acties of extra gratis accesoires zoals bluetooth box of headset.
Nou weer wel goed.. Slechte verkoop dan weer goed??
Wat is nou waar..