Roze lijn

Lees verder na de advertentie.
De website Myce heeft meerdere klachten ontvangen en verzameld van gebruikers met een roze verticale lijn op het scherm van hun Samsung Galaxy S7 Edge. Gebruikers geven aan dat ze hun toestel niet hebben laten vallen, dat het toestel niet in aanraking is geweest met een vloeistof en verder ook geen zichtbare valschade heeft.
Er wordt geklaagd op het Amerikaanse supportforum van Samsung. Ondertussen is het topic daar opgelopen tot 31 pagina’s. Ook wordt er veel geklaagd op sociale media en andere sites: Twitter, Facebook, Reddit en YouTube. Aan de berichten is te zien dat dit probleem al maanden lang bestaat en niet alleen in Amerika.
Zo is er ook een tweaker die zijn Galaxy S7 Edge met roze streep te koop heeft aangeboden in Vraag & Aanbod. Tweakers heeft vervolgens Samsung gevraagd om opheldering. Samsung-woordvoerder Anne ter Braak heeft vervolgens aangegeven dat de paarse streep met name voorkomt bij toestellen die door een val een gebroken scherm hebben maar dat het euvel ook optreedt bij toestellen zonder gebroken scherm.
Volgens Samsung betreft de roze streep latente schade aan de interne circuits die de aansturing van het scherm regelen en vaak optreden als het toestel is gevallen. Ook kunnen er na een valpartij dode pixels ontstaan. Dit hoeft niet meteen te gebeuren. De dode pixels ook pas na verloop van tijd zichtbaar worden. Dit geldt ook voor de roze streep.
Mocht jij nu ook last hebben van een roze streep op het scherm van je Samsung Galaxy S7 Edge en verder geen schade hebben aan het scherm, dan zal Samsung het euvel repareren onder garantie. Wanneer het scherm wel gebroken is, zul je daarvoor de kosten op je moeten nemen.
Bedankt voor de tip, Roland!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Nou die rose lijn komt zeker niet door vallen een vriend van mij had het ook en heeft zijn scherm laten vervangen maar naar tijdje komt de lijn weer terug en dit probleem doet zich ook bij s8 voor en iPhone dus laat samsung eerst maar eens gaat uitzoeken of het geen fabrieksfout bij de maker van scherm is
Herkenbaar probleem… me vader heeft het en ik ook sinds een paar weken.
Maken? ja kost geld… valt niet onder de garantie omdat er een heel klein krasje zit… Oja wel ff 60euro betalen.
Klaar met Samsung… volgende wordt wat anders…
Bij mij is de roze streep verdwenen door *#0*# in te typen bij telefoon dan krijg je test buttons met red green blue paar x op de kleuren drukken en ineens was de roze lijn weg
Ik maakte dus hetzelfde mee als velen van jullie. Alleen is mijn vraag; is er iemand die er een oplossing voor heeft?
Heb namelijk een jaar geleden een galaxy s7 edge met mijn abonnement verlengd. Echter in dezelfde week kwam ik achter de pixelfout. Ben naar mijn providor geweest, hebben gezegd dat ik ‘m moest opsturen. Heb ‘m opgestuurd, maar dynafix had geen onderdelen om ’t te repareren. Hebben gezegd dat ik een nieuw toestel kon kopen, maar geen nieuwe kreeg omdat ik een krasje had op de achterkant.
Volgens mij hebben meerdere dit meegemaakt. Is er iemand die het heeft opgeslost? Zoja, hoe?
Zou graag weer mijn toestel terug willen zonder 300+ te betalen voor een nieuw LCD scherm.
Er zijn veel lotgenoten met hetzelfde probleem.
Kunnen we samsung niet gezamenlijk aanklagen voor deze grote fout?
Of de 7 edge nu valt of niet valt de roze streep kan in beide gevallen ontstaan toch?
Dus het is duidelijk dat dit een fout van samsung is!
De rechter is ook niet dom toch?
Ik heb de roze streep nu al 2 x na een update gehad, in september 2016 en jan 2017.
Beide keren naar een Vodafone winkel gebracht en na 3-4 dagen retour gehad met een nieuw scherm en een update.
Alleen allemaal erg vervelend om weer een ander toestel te installeren voor die paar dagen.
Volgende update ga ik dan ook maar overslaan!
Hier ook het toestel (S7 Edge) moeten terugsturen vanwege een roze streep op het scherm. Bij mij verdween de streep soms ff en kwam dan weer terug. Werd onder garantie gemaakt. Maar toestel kwam beschadigd terug. Dus wederom terug gestuurd. Hopelijk snel mijn toestel weer terug.
Ik heb een s7 en tot nu toe geen last van roze streep.
Trouwens we zijn 26 januari, waar blijft dat nougat update? ?
Een extra edge
Ik ook, opeens sinds twee weken last van. Toestel niet laten vallen. Het feit dat de streep bij iedereen op dezelfde plek zit geeft wel aan dit een probleem in het toestel is.
Ik heb die roze lijn ook!
Gelukkig nergens last van.
Ook een roze streep. Geen valschade oid. Twee weken geleden via Coolblue (waar ik ‘m ook had gekocht) laten repareren. Binnen een week terug en viel onder garantie.
Ik heb een galaxy s7 (GEEN EDGE DUS)
En heb ook een roze streep!
Oplichters, stel je voor dat je een klein barstje in je scherm hebt en 3 maanden later krijg je die roze streep dan heb je geen recht op garantie ondanks een hoogst waarschijnlijk design fout wat dus niks te maken heeft met de barst.
Zelf gehad, had het toestel ook twee maand, toestel zelf was nooit gevallen… Aangeboden bij Coolblue en anderhalve week later kreeg ik een nieuw toestel.
ik heb zelf dit probleem ook meegemaakt. had mijn toestel net 2 maanden. nooit gevallen of schade aan het toestel. reparatie aangevraagd via de site van Samsung. aangezien ik over dit probleem eerst had gebeld en dit onder de garantie viel zou mijn toestel opgehaald worden en binnen 3 werkdagen gerepareerd zijn. (https://samsung.drmobile.nl/sam_nl/)
vervolgens kreeg ik het welbekende smoesjes vanuit dynafix dat er een product niet op voorraad was waarmee mijn toestel gerepareerd moest worden en dat het nog wel een tijd kon duren. nadat ik hierover naar dynafix had gebeld kreeg ik te horen dat ze de onderdelen niet meer hadden en dat het probleem was doorgezet naar samsung. De beste man aan de telefoon kon mij wel vertellen dat ze er nu niks meer aan konden doen en dat het probleem nu bij Samsung lag. vervolgens samsung gebeld maar die vertelde mij dat het nog 2 weken kon duren. na 2 weken nog niks te hebben gehoord nog een keer gebeld, het zou weer twee weken duren. gelukkig na 3,5 week een berichtje dat ze mij een gloednieuw toestel zouden leveren. allemaal binnen de garantie gelukkig maar die 3 werkdagen kan je op je buik schrijven.
Ja, ik heb het ook sinds kort. Ook op precies dezelfde plek!
Kort vraagje over het opladen van de S7 edge. Standaard wordt uiteraard de snellader meegeleverd, maar is het opladen ook met andere laders mogelijk? Dus een autolader die minder stroom afgeeft. Of een netstroomlader die minder afgeeft? Met andere woorden; ik hoef toch niet persee de meegeleverde lader te gebruiken?
Zelfs ook een keer op m’n 51 inch Samsung plasma tv gehad. Monteur kwam aan huis en werd vervangen voor nieuw scherm. Dus komt niet alleen bij telefoons voor.
Heb het ook al vaker gezien, laatst eentje met zo’n lijn alleen dan in het groen.
Het gaat tijd worden dat Samsung zichzelf niet meer onder druk laat zetten door Apple. De kwaliteit is echt slecht te noemen. Mensen die de hoofdprijs betalen snap ik dan ook niet. Voor mij geen Samsung meer n de s6 edge. Zelf had ik een probleem met de snellaad functie. Deze bleek kapot te zijn. Hadden veel mensen last van maar ze wilde dit niet binnen de garantie voor mij repareren.
Grappig die gerelateerde artikelen onder het artikel verwijzend naar de Roze Galaxy’s :p
Iemand hier al ervaring met het laten repareren van het scherm onder garantie met een geroot toestel?
Heb er ook al een paar maanden last van. Alhoewel ik er tegenop zie zo lang zonder te moeten zitten, ga ik hem zaterdag toch maar ter reparatie aanbieden.
Volgens mij komt dat door de heatpipe, die toont zich dwars door het scherm heen 😉
Heb er geen last van
Sorry hoor maar elke ziet toch dat die streep elke keer op dezelfde plek zit, dus hoe kan dat gebeuren? Riekt gewoon naar een designfout!