Tesla heeft een goedkopere versie van de Model Y in de maak. Dat zegt een medewerker van Tesla. Het zou zelfs kunnen zijn dat deze auto gelieerd wordt aan de autonome taxi die eraan komt van het bedrijf.

Lees verder na de advertentie.
Tesla Model 2
Hoewel we aangeven dat een ‘Model 2’ aankomt, klopt dat eigenlijk niet helemaal. het is namelijk niet de bedoeling dat de bolide Model 2 zal gaan heten. Wel is het vrij aannemelijk dat wat deze medewerker zegt klopt. Het Amerikaanse merk startte in 2012 met model S, die vrij prijzig was, maar heeft steeds meer goedkopere auto’s geïntroduceerd.
We weten al langer dat Tesla een goedkoper model op de markt wil brengen, maar nu lijkt dat steeds dichterbij te komen. Er wordt gefluisterd dat het zou gaan om een compacte auto, waarbij op den duur het stuur en de pedalen kunnen worden weggelaten om de auto 100 procent zelfrijdend te maken. op dit moment is de wereld echter nog lang niet zover: het is nu nog eens officieel oké om autonoom te rijden in een auto met stuur. Het wordt dus waarschijnlijk een heel toekomstbestendig model.
Elon Musk
Toch duurt het ook nog wel even voor dit model verschijnt. Volgens Elon Musk zien we hem sowieso nog niet in 2023, maar volgens de medewerker van dit nieuws wel. Dat komt omdat Tesla de autonome robottaxi in 2023 wil gaan presenteren (al zal die pas in 2024 zijn eerste rit maken). Aan de andere kant achten we de kans klein. De Tesla Cybertruck is ook een behoorlijk aantal keren uitgesteld, daarnaast moet er nog een Tesla Semi komen en een Tesla Roadster.
Het idee van de autonome taxi van Tesla is dat de laagst mogelijke kosten per kilometer worden bereikt. Hij dacht in 2019 dat hij een kostenplaatje van ongeveer 10 cent per kilometer wel kon redden, maar waarschijnlijk is dat inmiddels door alle stijgende prijzen wel anders. Daarnaast moet de bolide ook aanzienlijk betaalbaarder worden als het gaat om productiekosten. Dat heeft Tesla in principe al vrij goed onder controle. De productie is van 84.000 dollar in 2017 naar 36.000 dollar in 2022 gegaan.

Model Y schijnt volgend jaar de best verkochte auto aller tijden ter wereld te worden, een record dat nu op naam staat van Toyota met Rav4 en Corolla. Die werden in 2021 meer dan een miljoen keer verkocht.
Zou je graag een Tesla willen? Laat nu achter in de reacties waarom wel of niet.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Zolang een auto niet onder de 13.000 euro komt ga ik nooit een kopen. Actieradius moet minstens 1000 km zijn. 140 is hard zat en nooit je accu verwisselen.
Tja, het blijft een Tesla met al zijn probleempjes en problemen. Ik sla een Amerikaanse auto sowieso over.
Dat bestverkochte aller tijden neem ik toch met een korreltje zout.Hooguit bestverkocht in 2023 maar niet aller tijden want als je de totaalverkopen neemt heeft tesla nog een lange weg te gaan om de nr 1 te worden met een model/type auto.
Timeline Full Self Driving in Elon Tweets:
https://motherfrunker.ca/fsd/
Ik wil vooral een betaalbare EV. En of die gebruikt ooit interessant gaan worden waag ik te betwijfelen. Dat is vooral te danken aan de degradatie van de accus die een hoop onzekerheid met zich meebrengen. De zakelijke rijder heeft jarenlang bijna voor niks gereden en grijpen nu al weer meer en meer weer naar ICE autos. Voorlopig rij ik prima en goedkoper in mijn Mondeo.
Er wordt nog veel onderzoek gedaan naar batterijen. Er zijn diverse veelbelovende studies. Batterij volledig opladen in 3 minuten. Meer dan 10.000 laadcycli zonder degradatie. Veiliger, waardoor die niet in brand vliegt. Geen gebruik van zeldzame materialen,… Nu nog dit alles kunnen combineren. En er een goedkoop productieproces voor vinden. En dan hopen op een wereldwijde standaard. Dat zal ooit wel lukken, maar niet in de eerstkomende 5 a 10 jaar. En ooit laden we die op met energie uit kernfusie. Maar dat zal nog 30 jaar duren. Helaas zeggen ze al 40 jaar lang dat dat nog 30 jaar zal duren ?.
Om gelijk iets uit de weg te ruimen: ik ben een voorstander van EV’s maar ik vind ze totaal oninteressant voor particulieren. Niet alleen vanwege de hoge aanschafprijs maar vooral de onaantrekkelijke gebruikte markt. Verhalen over lage degradatie zijn misschien wel mooi, maar 10 procent degradatie van je accupakket na een paar jaar op de toch al niet goede actieradius is niet erg aanlokkelijk. Laat staan wanneer je er nog eens 5 jaar mee rond wil rijden.
Verhalen over doorbrekende accutechnieken doen al een decennium de ronde. Ik hoop van harte dat er een bedrijf het gouden ei uitvindt en we straks allemaal voor €25k een goede EV kopen met minstens 500 km actieradius,
Wat de gebruikte EV koper vergeet is dat zodra die accu-techniek aanmerkelijk verbetert dat jouw gebruikte EV die je voor €30k “op de kop tikte” geen stuiver meer waard is.
Bovenstaande staat nog los van de angstaanjagend hoge Kwh prijzen die behoorlijk wat roet in het eten gooit bij de excelsheet EV koper die dacht een goede aanschaf gedaan te hebben voor de toekomst.
Tesla is toch een beetje overschat, ze waren een echte pionier op gebied van elektrisch rijden maar de concurrentie haalt Tesla links en rechts in. De Tesla rijders die ik ken zijn absoluut niet te spreken over de kwaliteit en afwerking.
WAREN NIET TEVREDEN; heden ten dage wordt er nog steeds veel gekocht met grote tevredenheid; nu graag nieuwe revolutie qua prijs en prestaties gewoon ev rijden voor weinig. softwaretesla loopt nog jaren voor en dat is wat het is; ’t omhulsel is bijzaak:)
Ken eigenlijk weinig mensen die echt tevreden zijn met een Tesla. Er is altijd wel wat.
Deze is vast s3xy 2
Model R.
S3xyr (sexi(e)r dus).
Hihi, ja ik ben heel erg benieuwd of er nu dan een nieuw woord gemaakt wordt 😉