Nieuw: de Huawei Watch D2 nu met FreeBuds 5i t.w.v. €99,99 cadeau!

KPN gaat op termijn stoppen met de merken Telfort en XS4ALL

Claudia Rahanmetan
Claudia Rahanmetan
10 januari 2019, 10:09
1 min leestijd
KPN gaat op termijn stoppen met de merken Telfort en XS4ALL

Lees verder na de advertentie.

Focus op het KPN-merk 

KPN wil de onbetwiste kwaliteitsprovider zijn met de beste diensten, klantenservice en netwerken. Om dit te bewerkstelligen, gaat de provider op termijn stoppen met de merknamen Telfort, Telfort Zakelijk, XS4ALL en Yes Telecom. Dit zijn dochterondernemingen van KPN die gebruik maken van het mobiele en vaste netwerk van de provider.

Vanaf 2019 zullen deze merken verder gaan onder de vlag van het KPN-merk. Klanten zullen hier niets van merken, alleen de naam op de factuur en andere communicatie zal veranderen. Als Telfort-, XS4ALL- of Yes Telecom-klant val je dan onder het KPN-merk.

“Met de focus op het KPN-merk gaan we de KPN-dienstverlening uitbreiden met de beste elementen van de afzonderlijke merken, zoals de hoogst gewaardeerde service van XS4ALL, de betaalbare voordeeldiensten van Telfort en de persoonlijke service en het deskundig zakelijk advies van Yes Telecom”, zegt Jean-Pascal Van Overbeke, Hoofd Consumentenmarkt van KPN. 

Wat merk je als (bestaande) klant hiervan?

Telfort-, Telfort Zakelijk-, XS4ALL- en Yes Telecom-klanten zullen nu nog niks merken van de merknaamwijziging. Pas in de loop van 2019 en 2020 zal je automatisch overgezet worden naar KPN. Je abonnement blijft gewoon doorlopen. KPN heeft nog niet bekend gemaakt wanneer precies elk merk wordt overgezet.

Wil je tegen die tijd een nieuw abonnement afsluiten? Dan zal het het aanbod uiteraard minder uitgebreid zijn en wellicht ook impact hebben op de verschillende prijzen. Zo is Telfort een voordeelmerk voor de mensen die op zoek zijn naar goedkopere abonnementen. KPN geeft aan dat ze de betaalbare voordeeldiensten van Telfort gaan meenemen, maar wat hier uiteindelijk van overblijft, is nu nog niet bekend.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

11

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

12 januari 2019, 14:15

Onlangs kwam er een verkoper van ziggo bij mij aan de deur die al van dit nieuws wist voordat ik er door XS4ALL en Telfort op de hoogte van was gesteld.

Van XS4ALL had ik thuis glasvezel en van Telfort mijn mobiele telefoon.

De verkoper vertelde mij dat de COAX aansluiting van Ziggo bijna de zelfde snelheid aan kon als glasvezel, en mijn televisie gewoon HD bleef.
Vanwege de goedkopere prijs heb ik mij toen aangemeld.

Alles werkt nu nog steeds net zo perfect als bij XS4ALL. Mijn mobiele telefoons heb ik over gezet naar Vodafone zodat ik extra korting en dubbele data kreeg. Super fijn voor mij en mijn gezin!

11 januari 2019, 15:47

Ik was super tevreden over XS4ALL en er totaal niet mee eens dat zij nu terug gaan naar KPN. Daar ben ik juist weg gegaan door enorm veel problemen!!

Nu ben ik over gegaan naar Ziggo en hardstikke tevreden. Goede service en prijs, en er kwam zelfs een gratis monteur bij mij langs die heeft gezorgd dat zelfs mijn dochter boven op zolder perfecte WiFi heeft terwijl er enorm veel beton in mijn nieuwbouw huis zit. Super!

11 januari 2019, 10:01

Nog een klein jaar geduld, dan krijg ik, wonend in het buitengebied, eindelijk glasvezel. Geen KPN meer. Ik kan niet wachten!

11 januari 2019, 3:40

Het gaat KPN puur en zuiver alleen om geld en monopoly. Uiteindelijk blijven er maar 2 over en die beslissen wat je mag en niet mag…… —–> dus dictatuur

11 januari 2019, 1:59

Ziggo is het beste alternatief, kwalitatief en prijstechnisch via de coax aansluiting! Ik ben al overgestapt en nog geen seconde spijt van.

10 januari 2019, 22:16

Zat jaren bij kpn, maar inmiddels te duur geworden.. zit nu bij NLE maakt gebruik van KPN materiaal dus ideaal

10 januari 2019, 21:35

Wat problem? Apparatuur en lijnen zijn nagenoeg hetzelfde. XS4ALL zitten eckte techies en Telfort is voor de zuinige ‘miljonair’.

10 januari 2019, 20:53

Xs4all is toch sinds 1998 al onderdeel van KPN en gebruikt al jaren het netwerk van KPN? Wat zou er dan feitelijk echt veranderen?

10 januari 2019, 14:44

https://xs4allmoetblijven.petities.nl

Het helpt waarschijnlijk niets maar het is de moeite waard.

10 januari 2019, 14:42

En zo blijven er weer minder keuzes over voor de consument. Met het opnemen van de merken onder de KPN noemer. Zullen vrees ik ook de voordelen die XS4ALL en Telfort hadden weg. En om XS4ALL van de markt te halen… dat is zonde.

10 januari 2019, 13:17

XS4ALL is al jaren een bekend merk die prijzen wint. Zou stom zijn als ze daar mee stoppen