Spotify-abonnees in Nederland en België krijgen te maken met een prijsverhoging voor Premium-abonnementen. Deze abonnementen zullen met ‚1 worden verhoogd, terwijl ook de prijzen van andere abonnementen worden aangepast.
Prijsverhoging Spotify Premium
Sinds de lancering in 2008 heeft Spotify, naar eigen zeggen, voortdurend geïnnoveerd en geïnvesteerd om de best mogelijke audio-ervaring te bieden aan gebruikers en hun favoriete artiesten en makers. Met meer dan 200 miljoen Premium-abonnees is Spotify ’s werelds populairste streamingdienst, die Premium-gebruikers toegang biedt tot on-demand en advertentievrij muziek luisteren, offline muziekdownloads en hoogwaardige muziekstreaming.
Om te blijven innoveren en waarde te leveren aan fans en artiesten, heeft Spotify besloten om de Premium-prijzen aan te passen in een aantal markten over de hele wereld. Deze prijswijzigingen zullen ook van invloed zijn op Nederland en België. Dit zijn de nieuwe prijzen die per 24 juli ingaan:
Individueel | Duo | Family | Student | |
Oude prijs | ‚9,99 p/m | 12,99 p/m | ‚14,99 p/m | ‚4,99 p/m |
Nieuwe prijs per 24 juli | ‚10,99 p/m | ‚14,99 p/m | ‚17,99 p/m | ‚5,99 p/m |
Voor bestaande Spotify-abonnees wordt de prijsverhoging op een later moment doorgevoerd. Zij worden hier via e-mail van op de hoogte gebracht. Gebruikers ontvangen hoe dan ook een melding een maand voordat de nieuwe prijs van toepassing wordt. Dit geldt ook voor proefabonnementen; na afloop van het proefabonnement wordt de oorspronkelijke prijs nog een maand gehandhaafd. Bestaande abonnees kunnen op deze pagina meer informatie vinden.
Wil je nu je Spotify-abonnement opzeggen? In dit artikel kom je erachter hoe je dat doet.
Wat vind jij van de prijsverhoging van Spotify-abonnementen? Laat je reactie achter en deel je mening!
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Nu onderstaande bekend is snap ik de prijsverhoging wel.
“Het nettoverlies was 302 miljoen euro. Dit is 34 procent meer dan vorig kwartaal en een ruime verdubbeling van het verlies van hetzelfde kwartaal een jaar geleden.
Dat grotere verlies komt volgens het bedrijf door het stoppen met verschillende podcastshows, het ‘stroomlijnen’ van het vastgoed van het bedrijf en ontslagvergoedingen. Los van die kosten, was het verlies juist beter dan verwacht, schrijft het bedrijf. Spotify spreekt dan ook over een sterk tweede kwartaal. De kwartaalcijfers volgen een dag na Spotify’s aankondiging om , afhankelijk van het abonnement”
Heb premium maar gebruik het nooit. Zit al heel lang bij mijn ouders hun kpn abonnement, maar zit aan mijn email gekoppeld.
Begrijpelijk deze verhoging. ?
Voor de bestaande family- abo’s gaat de prijs per september omhoog, aldus een email van Spotify.
Helaas geldt de respijt periode niet voor iedereen. Paar dagen geleden mijn abonnement afgelopen en ik moet nu al 10,99 betalen en niet een maand nog 9,99.
Ach jee… Een hele euro verlies. Dat wordt dan toch een boterham minder deze maand.
Ik vind dit best netjes van een bedrijf wat al jaren hun prijs niet heeft verhoogd. Ik gebruik dit product elke dag. Naar werk, thuis en in de sportschool. Ontdek iedere keer weer nieuwe artiesten, deel muziek met mijn vrienden en leer enorm veel van podcasts. Spotify is de meest gebruikte app waar ik zeker mijn geld voor over heb!
Nu nog hopen dat het bedrijf ooit HiFi audio gaat implementeren in de app, dan is het helemaal compleet voor mij.
Nou inderdaad. Ik heb een kwartaal gratis Tidal gekregen bij mijn Sony headphones en vooral dat 360 audio voegt echt wel wat toe… Maar wat een rot-app. En het gebrek aan Spotify-connect is ook heel vervelend (maar niet onbegrijpelijk)
Luxe probleem, je kan het gewoon opzeggen toch. Die artisten willen ook een boterham.
De vraag is alleen hoe veel van dit verhoogde bedrag daadwerkelijk naar de artiesten gaat en hoe veel er aan de strijkstok van Spotify zelf blijft steken…
Also het zo erg was dan zouden artiesten hun muziek niet via Spotify beschikbaar stellen
@Michele Hebben ze echt keus? Wat als je daar niet staat, in hoeverre wordt jou muziek dan nog ontdekt en gedraaid.
(Nieuwe artiesten bedoel ik dan.) ?
Daar heb je wel een punt.
Ik heb even gegoogled en het is inderdaad om te huilen wat ze verdienen: https://news.yahoo.com/spotify-pays-artists-sort-not-130019346.html
En dat gaat naar de rechthebbende dus dat is niet eens altijd de artiest (tegenwoordig wel vaker dan vroeger gelukkig)
?
Ja joh, maak alles maar duurder… Wie volgt?
Ben blij dat ik er weg ben!
Waarheen?
Youtube Premium
?
Maar serieus, wat is je vervanger voor Spotify?
Nogal een generaliserende reactie!
Voor mij is YouTube Premium voldoende en daarbij heb je ook nog YouTube zonder reclames wat weer ontbreekt bij Spotify of aanverwante streamingdiensten. Voor een audiofiel zal dit volstrekt onvoldoende zijn, maar ik ben geen audiofiel.
Ach ja, dat kan er ook nog bij???