SkipTheMenu
De applicatie is uitgegeven voor Android en iOS en biedt gebruikers van een mobiele telefoon een visueel menu met daarin verschillende opties. Zo kan een beller op moment van schrijven 35 organisaties bellen, waarbij deze optie wordt aangeboden waaronder enkele telecomproviders, verzekeringsmaatschappijen en banken. Door middel van updates van de applicatie worden er steeds meer instanties toegevoegd. Onder andere ABN AMRO, Ikea, Tele2 en bijvoorbeeld Bol.com zijn al wel opgenomen in de applicatie. Op termijn worden bijvoorbeeld ook Mastercard, PostNL, Wehkamp, Oxxio en de HEMA toegevoegd in de app.
Met de applicatie kan de gebruiker op zijn of haar eigen tempo door de menu’s navigeren en ben je niet afhankelijk van een beperkte tijd waarin je een keuze moet maken, zoals dat nu wel vaak het geval is. Er worden dus steeds nieuwe nummers toegevoegd en je hoeft niet zelf nummers te bellen, hetgeen weleens verkeerd kan gaan. Als je een verkeerde keuze hebt gemaakt, ga je gemakkelijk één stapje terug wat ook niet makkelijk kan bij telefoongesprekken met tig menu-opties. Het is dus niet meer nodig allerlei nummers in te toetsen om bij een medewerker uit te komen, dit doet de app voor je!
Geen dialer
De applicatie moet niet gezien worden als dialer, maar meer als databank om ervoor te zorgen dat je onnodige belminuten verkwist aan de ellenlange menu’s. Als je eenmaal de goede keuze hebt gemaakt is het een kwestie van bellen, wat gewoon gebeurt via de standaard dialer. Jaarlijks worden er tientallen miljoenen belminuten gebruikt om klantenservices of instanties te bellen, maar volgens SkipTheMenu hoeft dit helemaal niet en met deze applicatie wordt dat verleden tijd.
Beschikbaarheid
De applicatie is te downloaden voor Androidapparaten die draaien op Android 3.0 of hoger, door op onderstaande button te klikken.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
De downloadlink werkt niet bij mij.
Stel dat ik Vodafone wil bellen met bv. een klacht,dan heb ik mooi niks te kiezen, de enige twee opties die ik heb zijn bestellen of verlengen. Handig …..
Mooi oog heeft dat paard 🙂
Een geweldig idee. Ik liep gisteren nog volledig vast in een keuze menu bij mijn gemeente. Utrecht: sluit je aan alstublieft!
Wel echt vet handig dat je het ook met Android 3.0 kunt gebruiken, ik bel namelijk ook altijd met m’n tablet! 😉
Het proberen waard.
Alleen de vraag of deze app altijd up2date is qua menukeuzes. Bedrijven hebben er nog wel eens een handje van om de keuzes in de IVR te wijzigen.