Samsung Galaxy S24: nu met hoge korting!

Simyo maakt zijn abonnementen duurder per 1 oktober

Laura Jenny
Laura Jenny
23 augustus 2024, 9:30
2 min leestijd
Simyo maakt zijn abonnementen duurder per 1 oktober

Lees verder na de advertentie.

Providers doen het allemaal: een ‘inflatiecorrectie’ doorvoeren. De een doet het aan het begin van het jaar, de ander meer op de helft. Simyo besluit om zijn abonnementen 2,3 procent duurder te maken per 1 oktober 2024.

Inflatiecorrectie

De nieuwe prijzen zijn van toepassing op bestaande klanten die voor 1 juli 2024 een abonnement bij Simyo hebben genomen. Vanaf 21 oktober zie je dus hogere bedragen terug op je factuur van de provider. Simyo zegt dat het maar een keer per jaar een inflatiecorrectie doorvoert en dat dit geen reden is om kosteloos op te mogen zeggen. Vorig jaar was de correctie veel hoger: toen werden de Simyo-abonnementen 8,4 procent duurder. 

Simyo schrijft: “Elk jaar stijgen de prijzen in Nederland door inflatie. Hierdoor stijgen ook onze kosten. We berekenen deze inflatie door in onze abonnementsprijzen. Dit noemen we een inflatiecorrectie. In onze Algemene voorwaarden staat in artikel 9.1 dat we één keer per jaar deze aanpassing mogen doen.”

Simyo

De reacties van klanten lijken vrij schappelijk te zijn, al zijn er mensen die opmerken dat het vorig jaar niet werd meegenomen voor nieuwe klanten, wat oneerlijk lijkt te zijn. Simyo doet in zijn blog echter geen uitspraken over hoe het met het huidige aanbod voor nieuwe klanten zit. 

Simyo is een merk dat valt onder KPN. Het bestaat sinds 2005 en maakt gebruik van het netwerk van KPN. Het is meer dan 25 keer verkozen tot Beste Mobiele Provider door de Consumentenbond en het biedt verschillende typen abonnementen. Alle abonnementen worden duurder per 1 oktober 2024.

KPN deed eerder dit jaar al een inflatiecorrectie en ging voor een hoogte van 3,8 procent. Die van Odido was begin dit jaar en 5,7 procent. Je kunt het dus inderdaad slechter treffen, al is het altijd een tegenvaller wanneer je maandelijks meer geld kwijt bent voor dezelfde diensten en producten. 

Ben jij een Simyo-klant? Wat vind je van deze correctie? Deel het in de comments.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!