Samsung Galaxy S25: Nu met Galaxy Tab S6 Lite!

Zo werkt Samsungs nieuwe en supersnelle reparatieservice in Nederland

Sebastien Marien
Sebastien Marien
7 juli 2021, 15:16
3 min leestijd

Samsung gaat telefoons nu op een snellere en makkelijkere manier repareren. Je telefoon wordt bij je thuis opgehaald en enkele uren of een dag later weer teruggebracht. Samsung werkt ervoor in ons land samen met de bezorgdienst Packaly. Op dit moment test Samsung de service alvast in Rotterdam.

Lees verder na de advertentie.

Update 07/07: Samsung heeft inmiddels wat extra informatie gegeven over de werking van de reparatieservice. We hebben die verklaring integraal onderaan dit artikel geplaatst.

Samsungs reparatieservice

Heeft het scherm van je Samsung-telefoon een ontmoeting met het aardoppervlak niet overleeft? Heel jammer, maar Samsung wil er nu voor zorgen dat reparaties sneller en makkelijker verlopen dan tevoren. Het slaat met de bezorgdienst Packaly de handen in elkaar. De bedoeling is om telefoons bij klanten op te halen zodat ze in een Samsung Service Center kunnen worden gerepareerd. Dat zegt Samsung in een persbericht. De bezorger brengt je toestel vervolgens diezelfde avond of de volgende morgen weer terug.

Op dit moment gaat het slechts om een pilot die in Rotterdam draait, maar indien die succesvol loopt, willen de twee bedrijven de service ook naar andere delen van Nederland uitrollen. Met name in Utrecht en Amsterdam. “De samenwerking met Packaly past perfect in onze servicestrategie waarin we het onze klanten zo makkelijk mogelijk willen maken en waar duurzaamheid van onze service-oplossingen hoog op de agenda staat”, dat zegt Daan van der Mijden, director customer service bij Samsung Electronics Benelux. “We hebben Samsung Service Centers in diverse steden, verdeeld over Nederland en BelgiĆ«. Het doel is om alle huidige en toekomstige Centers te voorzien van deze nieuwe service.”

Onduidelijkheid

De bezorgers van Packaly zijn fietskoeriers, en daarom is de nieuwe reparatieservice ook duurzaam. Al ontbraken verder nog wel wat details over de werking van de dienst. Samsung deelde bijvoorbeeld niet of en hoe klanten vooraf benaderd worden om vooraf het kostenplaatje van de reparatie te bespreken voordat de telefoon onder handen wordt genomen. Het was daarnaast niet duidelijk hoeveel klanten meer moeten betalen voor de dienst, en ook of ze nog steeds voor de koerierdienst betalen wanneer ze besluiten om het toestel alsnog niet te repareren als de reparatiekosten te hoog oplopen.

Verklaring van Samsung

In onderstaande verklaring geeft Samsung nu meer informatie over de werking van de dienst:

“Na aanmelding komt een fietskoerier het toestel ophalen en brengt het naar een lokaal Samsung Service Center of Experience Store waar het door onze experts gerepareerd wordt. Alle reparatieprijzen van alle toestellen zijn online te vinden op: samsung.com/nl/support/repair.

Een toestel dat binnen de garantievoorwaarden valt, wordt altijd kosteloos gerepareerd, mits er geen cosmetische schade aan het toestel is en/of het een schermreparatie betreft. Valt het toestel buiten de garantie periode van twee jaar dan zal er na een uitgebreide analyse een offerte opgemaakt worden voor de klant, zodra deze online betaald is gaan onze experts met het toestel aan de slag. Hierdoor kom je nooit voor onverwachte kosten te staan, mocht je toch willen afzien van reparatie dan sturen we je toestel gewoon weer retour.”

Wil je op de hoogte blijven van het laatste nieuws over Samsung? Download dan onze Android-app en volg ons op Telegram en Twitter. Check ook onze nieuwe AW Community voor een overzicht van de populairste AW-leden.

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!