Samsung Galaxy S24: tot €384 voordeel én Galaxy Watch7 cadeau!

Samsung heeft iPhone-gebruikers wat te vertellen

Laura Jenny
Laura Jenny
23 november 2024, 12:51
1 min leestijd
Samsung heeft iPhone-gebruikers wat te vertellen

Lees verder na de advertentie.

Samsung heeft een nieuwe reclame gemaakt waarin het niet zozeer zijn eigen vaardigheden in de spotlight zet, maar vooral negatief is over de iPhone. De hoofdboodschap? Dat niemand zou moeten wachten op innovatie.

Simon Says

Er wordt hierbij gebruikgemaakt van Commando pinkelen, wat in de Verenigde Staten Simon Says heet. Je kent het wel: als er ‘Commando (of Simon Says) wordt gezegd voor een opdracht, dan moet je hem uitvoeren, maar als dat niet wordt gezegd en er wordt gewoon een opdracht geroepen, dan moet je niks doen. 

Lees verder na de advertentie.

In de reclame zien we hoe iPhone-gebruikers altijd opvolgen wat Apple zegt, zoals elk jaar weer in de rij staan om een iPhone te kopen. Wat er dan nieuw is aan die nieuwe iPhone, daarop wordt geantwoord: “Wat maakt dat uit?!’  Het opmerkelijke is dat Samsung ook niet per se schroomt om elk jaar met een nieuw toestel te komen. Het heeft zelfs meer toestellijnen dan Apple, waardoor dit gedeelte van de reclame wat ‘pot verwijt de ketel’ overkomt.

Samsung versus Apple

Echter, Samsung lijkt te impliceren dat innovatie in zijn toestellen wel voorkomt. Het laat onder andere zien hoe je met Google Translate een gesprek kunt vertalen en hoe je goede foto’s kunt maken in slechte lichtomstandigheden. Twee dingen die op zich ook op een iPhone mogelijk zijn. Wel laat het natuurlijk expres de Fold en de Flip zien, want Apple heeft zich nog niet durven wagen aan de foldables, hoewel hierover wel eens geruchten zijn geweest. Bekijk de reclame nu zelf:

Lees verder na de advertentie.

Wat vind je ervan? Heeft Samsung een punt?

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

23 november 2024, 16:18

Het eerste wat in mij op komt is het spreekwoord “de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet”. Als er bij één fabrikant innovatie al jaren zoek is dan is dat Samsung. De S25 serie wordt het zoveelste hoofdstuk van een inmiddels saai en uitgemolken verhaal. Sinds vandaag in het bezit van de Oppo Find X8 Pro als opvolger van mijn S23 Ultra, ineens is duidelijk waar Samsung behoorlijke steken laat vallen. Wat werkt de software van de Oppo goed, afgezien van de typisch Chinese toeters en bellen. Maar de camera’s zijn echt van een heel andere dimensie, bizar gewoon hoe ver je in kan zoomen met beide periscoop camera’s.