Nieuw: de Huawei Watch D2 nu met FreeBuds 5i t.w.v. €99,99 cadeau!

Oplossing voor leeglopende accu Samsung Galaxy S6 en S7 (edge)

Ruud Caris
Ruud Caris
30 september 2016, 12:10
2 min leestijd
Oplossing voor leeglopende accu Samsung Galaxy S6 en S7 (edge)

Lees verder na de advertentie.

Slechte accuduur en warmte

De problemen leken te zijn ontstaan na de laatste update van de Samsung Galaxy S7, S7 Edge, S6, S6 Edge. Dit betreft een beveiligingsupdate met daarin de laatste patches van september. Deze updates worden maandelijks door Google uitgebracht om beveiligingslekken snel te dichten. Na deze update zijn er meerdere meldingen verschenen van deze toestellen waaruit blijkt dat er problemen zijn met de accu en het warm worden van het toestel.

We hebben contact gezocht met Samsung en kregen te horen dat de problemen waarschijnlijk niet komen door de beveiligingsupdate, maar door een update van de op de toestellen aanwezige Oculus-app. Deze app wordt gebruikt om de verbinding met de Gear VR te regelen en bevat de Oculus Store waar virtual reality-apps en -games kunnen worden gevonden.

En nu?

Samsung Nederland raadt Samsung Galaxy S6- en Galaxy S7-gebruikers die de afgelopen dagen tegen accuproblemen aanlopen aan om de Oculus-applicatie te verwijderen en opnieuw te installeren. Wanneer je geen Gear VR hebt of gebruikt, kun je de herinstallatie na verwijderen overigens ook achterwege laten. Wanneer je de app wel opnieuw wilt installeren, doe je dat door je toestel aan te sluiten op de Gear VR.

De Oculus-app is te vinden in je app-drawer en kan eventueel van hieruit verwijderd worden. Lukt dat niet, ga dan naar instellingen> apps en zoek Oculus. Hier kan de app verwijderd worden. Mocht dit niet lukken, kan de app hier gestopt worden en zal deze niet actief zijn totdat je een reboot uitvoert.

Blijft je toestel warm worden en de accu leeglopen? Dan kun je volgens Samsung het beste even contact opnemen met de service-afdeling van Samsung. In onze ervaring helpt het terugzetten van het toestel naar de fabrieksinstellingen over het algemeen ook, maar dat zal in de meeste gevallen in verband met dataverlies niet wenselijk zijn.

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

26

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

4 maart 2019, 17:46

Mijn S6 laadt sinds een paar weken niet meer tot 100% op en bij kort gebruik is hij ineens leeg, wordt ook behoorlijk warm tijdens laden.
Afgelopen zomer een nieuwe accu geplaatst, origineel Samsung, maar nog steeds kl**tte.
Dit is nu bij mijn 2e Samsung telefoon en nu ben ik het zat, ik koop een nieuw toestel, maar nooit geen Samsung meer.

8 mei 2018, 13:25

DIT ZIJN DE STAPPEN DIE ANDEREN HEBBEN UITGEVOERD.
1. Schakel het apparaat uit.
2. Houd de volgende drie knoppen tegelijkertijd ingedrukt: toets volume omhoog, starttoets en aan / uit-toets.
3. Wanneer de telefoon trilt, laat u de aan / uit-toets los, maar blijft u de toets Volume omhoog en de toets Home ingedrukt houden.
4. Laat het volume van het Android-systeemherstelscherm verschijnen door de toetsen Volume omhoog en Start los te laten.
5. Druk op de toets Volume omlaag om ‘cache-partitie wissen’ te markeren.
6. Druk op de Aan / Uit-toets om te selecteren.
7. Wanneer de wis-cachepartitie voltooid is, wordt ‘Systeem opnieuw opstarten’ gemarkeerd.
8. Druk op de aan / uit-toets om het apparaat opnieuw te starten.

14 november 2017, 9:34

Mijn Samsung S 6 Loopt ook heel snel leeg na de laatste update en nu krijg hem niet meer opgeladen en nu start hij niet eens meer dus hij is zo dood als een pier !

27 mei 2017, 15:12

Bij mij rent accu s6 ook leeg sinds de update. 2 tot 3 keer laden per dag. Als s6 uit staat laadt ie snel, als ie aan staat duurt het zo’n 3,5 tot 4 uur. In veilige modus gedraaid, geen verschil. Reset gedaan gisteren, oculus niet geïnstalleerd bij mij, diverse apps uitgezet/verwijderd als gear vr, peal remote etc. Alle apps gecontroleerd op verbruik, allemaal 0%. Volgens toestel is het apparaatonderhoud 100% uitstekend.
Net Samsung gesproken. Ik moet maar een afspraak maken bij het servicecenter er. Daar kan ik over 1,5 pas terecht.
Als iemand nog tips heeft in Jip en Janneke taal?

27 november 2016, 11:20

Opeens vannacht, tijdens een game, werd mijn samsung 7 edge plots een beetje feller waarna er gelijk groene vlekken zichtbaar waren op het scherm. Daarna bij een herstart was het niet mogelijk om weer beeld te krijgen. Pas na een poosje aan de oplader en een aantal maal op power knop geduwd te hebben was er weer beeld maar wel met groene vlekken voornamelijk aan de zijkant en onderzijde van het scherm.

Is er iemand die een idee heeft wat dit kan zijn en of het ook met een update te maken heeft? toen scherm weer aan was batterij op 78% en de gehele tijd is het toestel niet warm geweest

9 november 2016, 13:12

Hoi! Ik heb ook echt problemen met mijn telefoon. Overhit, Batterij die leegloopt en vastlopen.
Al twee keer naar samsung opgestuurd. 1e x was moederbord doorgebrand. Deze hebben ze vervangen. Een week later weer een overhitte telefoon. Weer opgestuurd en toen zei Samsung niks te kunnen vinden. Nou heeft vodafone gezegd dat het een app is die het waarschijnlijk veroorzaakt, maar welke kan het zijn dan? De gear app heb ik namelijk al uit staan. En ik zie bij de apps geen enkele app die heel veel batterij verbruikt. Omdat het een app is volgens Vodafone, kan ik de telefoon niet meer opsturen onder garantie. Nu zit ik dus met een telefoon die het niet goed doet 🙁

3 oktober 2016, 15:47

Ter aanvulling. Ik heb mijn probleen ontdekt met een anti-virus app. In mijn geval 360 anti-virus. Kan ook met een andere app, zolang deze maar real time je telefoon controleert zodra er iets geïnstalleerd wordt op je telefoon.
Met deze app ingeschakeld kreeg ik iedere 10 seconden een pop-up dat Oculus Rooms was geïnstalleerd en veilig bevonden. Dat was het moment dat ik wist dat het geen virus was maar een app die zichzelf bleef installeren.

Wellicht dus als tip voor mensen op zoek naar een oplossing.

1 oktober 2016, 21:32

Ik heb een Galaxy s6 edge en sinds ik de Samsung Gear app heb uitgeschakeld gaat mijn batterij weer de hele dag mee dus dit was bij mij idd het probleem. Voordat ik de Gear app uitschakelde was mijn batterij al na een paar uur leeg.

30 september 2016, 23:10

Het betreft de Oculus Rooms app. Deze blijft zichzelf installeren. Hierdoor hapert het toestel telkens en wordt de baterij warm.
Oculus Rooms is te vinden via app beheer. Ik heb hem verwijderd. Nog niet geprobeerd of dit een probleem opleverd met de VR bril.

30 september 2016, 21:50

Ik kan de oculus app niet vinden..

30 september 2016, 21:22

Bij mij zorgde ook de occulus apps voor een battery drain (+/- in 3 a 4 uur accu volledig leeg) en heel veel lag. Vlak voordat ik een hard e reset wilde geven zag ik gelukkig dit bericht. Nu geen problemen meer en hij is weer snel.

30 september 2016, 18:39

Men lacht wel eens met mijn Note3 omdat deze geen updates e.d. meer ontvangt wegens ‘oud’. Wel, ik ben blij dat ik die updates niet krijg, heb geen gezever met mijn toestel en doet het hopelijk nog vele jaren perfect.

30 september 2016, 18:23

Ook ik kan alleen de Gear VR service gedwongen stoppen en niet uitschakelen.

30 september 2016, 18:19

Het gaat om de Gear VR service in mijn geval. 7% sinds laatst aan de lader en kan hem alleen gedwongen stoppen maar niet uitschakelen.

30 september 2016, 18:08

Nooit problemen na update. Wel een keer accu drain gehad maar was makkelijk zelf te herstellen omdat het media server proces bleef steken.

Hopelijk lost dit het probleem op voor degene die problemen ondervinden.

30 september 2016, 16:57

Nu heb ik al een paar gezegd dat tie warm wordt. Krijg je hier alleen maar minnetjes. Maar had t dus toch goed.

Maaruh ocudinges waar kan ik dat vinden??

30 september 2016, 16:16

Hey, dank voor de heads up. Kan je Oculus ook verwijderen als je je apparaat niet hebt geroot, of in dat geval “gewoon stopzetten” en dan maar hopen dat een ander procesje hem na verloop van tijd niet weer aanzet?

30 september 2016, 16:07

Dank je! Ik heb hier last van. Natuurlijk kijk ik dan eerst op deze website en ben blij dat jullie hier over gepost hebben!

30 september 2016, 15:14

Telefoon uit helpt ook tegen het snel leeglopen accu

30 september 2016, 14:42

Gisteren rond 1300 was mijn accu al leeg… Heb in de avond occulus verwijderd en zit nu op 73% dus daar zat het probleem bij mij

30 september 2016, 14:35

Ik kreeg ineens ook te zien in de notificatie balk dat de oculus geupdate is, alleen heb ik deze applicatie al een een heel tijd geleden verwijderd. Ook is het nergens te vinden. Dit is nou waar ik gek van wordt van Samsung. Laten we onze eigen beslissingen maken over welke app wij wel of niet willen zodat wij zelf de baas zijn over de geheugen die er op de toestel zit. Ik denk dat na 4 Samsung s en note series te hebben gehad ik klaar ben met Samsung. Toestellen gaan ook nog eens alleen maar edge worden. Samsung doet wat die wilt en luistert totaal niet naar de klanten. En als dat wel zo is dan weten klanten ook niet wat ze willen want het gaat alleen maar achteruit daar. Dit is mijn opinie.

30 september 2016, 14:28

Welke app is het?!

30 september 2016, 14:28

Geen last van MAAR heb wel last van dat m’n S7E niet meer uit slaapstand wilt komen!

30 september 2016, 14:27

Toevallig gisteravond oculus update uitgevoerd en dat duurde heel lang maar na afloop heb ik geen problemen meer met accu.

30 september 2016, 14:22

Is het niet standaard dat je accu veel sneller leeg gaat na een update van Samsung? Ik heb nog nooit anders ervaren

30 september 2016, 14:14

Geen last van (s6) maar heb ook standaard die apps uitgezet.