*Update 18/03 om 11:45 uur: OnePlus pakt met de lancering van het nieuwe logo ook uit met kortingen op zijn webshop. Met de code 'SAMEONEPLUS' krijg je tot en met 31 maart 50 euro korting op de OnePlus 7T. Ten slotte is er ook korting op accessoires.
OnePlus-logo
OnePlus is een bedrijf dat al eerder duidelijk maakte dat het veel waarde hecht aan design. Het bedrijf pakte vorig jaar uit met een nieuw ontwerp waar het toekomstige telefoons op baseert en ook het design van het nieuwe Android TV was weldoordacht. Nu komt het bedrijf met een nieuwe make-over bij zijn logo en de Never Settle-slogan.
Als je het logo voor de eerste keer ziet, dan denk je meteen dat er slechts weinig veranderd is, maar als je langer blijft kijken dan ga je automatisch steeds meer verschillen opmerken. De letters van 'OnePlus' zijn niet meer in rood gekleurd, dat is het meest opvallende, maar verder merk je dat de '1' een volledig nieuw lettertype heeft gekregen en dat 'OnePlus' ook met dikkere letters is geschreven. Als laatste is ook het plusteken in het logo vergroot.
Visuele identiteit
Verder is er nog het 'Never Settle'-logo dat een grote wijziging heeft ondergaan. "OnePlus verandert niet wie we zijn, maar het verstevigt wel waar we voor staan", stelt OnePlus' global creative director Mats Hakansson op Chinese sociale media. "We ontwerpen onze producten speciaal voor onze gebruikers. Deze veranderingen behouden de iconische kenmerken van ons merk die geliefd zijn bij onze medewerkers en de community, terwijl we zowel enthousiasme en balans injecteren in onze visuele identiteit."
Naast de logo's van OnePlus' logo en lijfspreuk trakteert het bedrijf zijn community ook op kleurrijke avatars waarin het logo te zien is. Wat vind jij van de visuele verfrissing die OnePlus voorstelt? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.