Naar content
Trending apps
  • Google Duo: videogesprekken van hoge kwaliteit

  • Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger: gratis sms'en en videobellen

Trending games
  • Fortnite

  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

Trending smartphones
  • POCO X3

  • Google Pixel 5

  • Google Pixel 4a

  • OnePlus Nord

  • Samsung Galaxy A51

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Update!

OnePlus: dit is ons nieuwe logo volgens de Never Settle-gedachte

· 18 maart 2020

OnePlus komt met een gloednieuw logo en een nieuwe visuele opfrissing die het bedrijf aankondigt op sociale media. Het nieuwe logo bevat subtiele verschillen die meer moeten benadrukken waar de 'Never Settle'-leuze voor staat.

*Update 18/03 om 11:45 uur: OnePlus pakt met de lancering van het nieuwe logo ook uit met kortingen op zijn webshop. Met de code 'SAMEONEPLUS' krijg je tot en met 31 maart 50 euro korting op de OnePlus 7T. Ten slotte is er ook korting op accessoires.

OnePlus-logo

OnePlus is een bedrijf dat al eerder duidelijk maakte dat het veel waarde hecht aan design. Het bedrijf pakte vorig jaar uit met een nieuw ontwerp waar het toekomstige telefoons op baseert en ook het design van het nieuwe Android TV was weldoordacht. Nu komt het bedrijf met een nieuwe make-over bij zijn logo en de Never Settle-slogan.

beelden van het nieuwe logo

Als je het logo voor de eerste keer ziet, dan denk je meteen dat er slechts weinig veranderd is, maar als je langer blijft kijken dan ga je automatisch steeds meer verschillen opmerken. De letters van 'OnePlus' zijn niet meer in rood gekleurd, dat is het meest opvallende, maar verder merk je dat de '1' een volledig nieuw lettertype heeft gekregen en dat 'OnePlus' ook met dikkere letters is geschreven. Als laatste is ook het plusteken in het logo vergroot.

beelden van het nieuwe logo

Visuele identiteit

Verder is er nog het 'Never Settle'-logo dat een grote wijziging heeft ondergaan. "OnePlus verandert niet wie we zijn, maar het verstevigt wel waar we voor staan", stelt OnePlus' global creative director Mats Hakansson op Chinese sociale media. "We ontwerpen onze producten speciaal voor onze gebruikers. Deze veranderingen behouden de iconische kenmerken van ons merk die geliefd zijn bij onze medewerkers en de community, terwijl we zowel enthousiasme en balans injecteren in onze visuele identiteit."

Naast de logo's van OnePlus' logo en lijfspreuk trakteert het bedrijf zijn community ook op kleurrijke avatars waarin het logo te zien is. Wat vind jij van de visuele verfrissing die OnePlus voorstelt? Laat het ons weten in de reacties onderaan dit artikel.

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (15)
Bezig met laden van reacties...