OnePlus
OnePlus heeft geen persconferentie gepland en staat ook niet met een stand op het MWC. Dat wil niet zeggen Tom Downs en Laura Watts, beide pr-manager bij OnePlus UK hebben de tijd gevonden om Androidworld op het altijd drukke Mobile World Congress te woord te staan. Ze vinden namelijk dat de Androidworld-community, dat zijn jullie, goed bij het merk OnePlus past. En wij weten dat OnePlus een populair merk is onder onze lezers. Tijd voor een aantal vragen dus.
Doen waar je goed in bent
In 2015 kondigde OnePlus de OnePlus X aan als goedkoper alternatief voor de OnePlus 2. Het toestel werd destijds via een invite verkocht voor €269. Ik was benieuwd of OnePlus weer van plan is om een dergelijk toestel te gaan uitbrengen.
Laura Watts geeft aan dat ze dat indertijd inderdaad een toestel in ander segment hebben gelanceerd maar dat het resultaat ervan niet was wat ze ervan gehoopt hadden. Vandaar dat ze in de jaren erna alleen vlaggenschepen hebben uitgebracht. OnePlus wil producten afleveren waar ze volledig achter staan en doen waar ze goed in zijn. Voorlopig kunnen we dus jaarlijks een vlaggenschip en een verbeterde versie ervan verwachten.
Van online naar offline
OnePlus verkoopt zijn toestellen alleen via de eigen webshop. Ik was benieuwd of dit in de toekomst gaat veranderen. Oftewel, kunnen we straks OnePlus-toestellen via providers?
Laura Watts meldt dat ze daar zeker naar kijken maar alleen als er behoefte is vanuit de community. Ze zijn een community-driven en zullen dus vanuit dat oogpunt beslissingen maken. Als er bijvoorbeeld behoefte vanuit de Nederlandse OnePlus-community is om de toestellen via een provider aan te schaffen, dan gaan ze daarover nadenken.
Leren van fouten
Wij hebben OnePlus gevraagd waar ze het meeste van hebben geleerd in het afgelopen jaar.
Er zijn een aantal fouten in het verleden gemaakt en daar heeft OnePlus van geleerd, zo geeft Watts aan. Als voorbeeld gaf ze een advertentie en daar hebben ze lering uit getrokken. Het meest hebben ze nog geleerd van hun eigen kracht. Watts geeft nogmaals aan dat ze willen doen waar ze goed in zijn en dichtbij de community blijven staan.
Prijsstijgingen
Androidworld heeft ook een grote community en een veelgehoorde klacht van sommige lezers is het steeds duurder worden van OnePlus-toestellen. Waarom worden de toestellen steeds duurder?
OnePlus geeft aan dat hier meerdere redenen aan ten grondslag liggen. De voornaamste reden is het duurder worden van onderdelen. Daarnaast verwacht men van smartphonefabrikanten dat er in elk nieuwe toestel nieuwe technieken worden verwerkt. Deze nieuwe technieken moeten worden ontwikkeld en getest, dit kost heel veel geld. OnePlus kijkt ook naar de concurrentie en zal hier in hun strategie ook rekening mee moeten houden.
De toekomst
Uiteraard waren we ook benieuwd naar de toekomst. Komen er misschien nog meer OnePlus-producten? Kunnen we jaarlijks een reguliere en een ‘T’-versie van een OnePlus-smartphone verwachten?
Tom Downs wilde hier niet veel over kwijt en dat is ook wel logisch. OnePlus kan natuurlijk niet alles vertellen over nog niet aangekondigde toestellen. Wel zullen ze altijd in nauw overleg met de OnePlus-community over nieuwe mogelijkheden nadenken.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Een vernieuwde one+ X zou geweldig zijn.
Niet te groot, max 5″ 1080p
4 gb ram en een goede cpu.
Ondersteuning voor android treble
Zou hem gelijk kopen als de prijs rond de 400 is.
Ik was eerder benieuwd of ze bezig zijn met volte in Europa en met name Nederland aan het plannen zijn?
Leeftijd van Laura en Tom samen is die van Dim in zn eentje :p