Early Drops
De zogenaamde Early Drops konden direct na de launch de OnePlus 5 al aanschaffen, door hier een code in te voeren en het toestel met 4GB/64GB aan te schaffen voor €499 en de 8GB/128GB-versie voor €559. Deze pre-orders werden vanaf 21 juni geleverd, 6 dagen voor de officiële verkoop, die op 27 juni begint. Zo heb je het vlaggenschip dus dagen eerder in huis dan ‘de rest’.
Die verkopen verliep dan ook erg goed. Mede-oprichter van OnePlus, Carl Pei, gaf op Twitter aan dat de OnePlus 5 het snelst verkopende toestel ooit is. Het is daarbij ook het duurste toestel ooit voor OnePlus, maar blijkbaar deert dit de kopers niet, ze staan gisteren zelfs in lange wachtrijen voor de diverse pop-up-events die de fabrikant over de hele wereld heeft georganiseerd.
Lange wachtrijen en boze mensen
Ook voor de Daily Paper Store aan de Bilderdijkstraat te Amsterdam waren er vele geïnteresseerden te vinden die in de verzengende Nederlandse hitte in een lange rij moesten wachten om naar binnen te komen. De gelukkigen konden hier alvast met de OnePlus 5 spelen of het toestel meteen aanschaffen.
In onderstaande tweet van Carl Pei zijn de lange wachtrijen bij diverse pop-up-events duidelijk te zien.
Helaas waren de wachtende mensen niet allemaal even content met de organisatie van dit evenement. Op Facebook zijn al vele klachten over de organisatie in Amsterdam binnengekomen. De wachtrij liep hier volgens Rens Blom in Amsterdam al binnen een aantal uur erg snel op.
In eerste instantie bleken er 70 toestellen van de 8GB/128GB-versie in de winkel te liggen, later bleek dit 130 toestellen te zijn die via een wachtlijst werden verkocht. Maar er stonden na verloop van tijd al 250 mensen op de lijst, die dus ook in de hitte buiten stonden te wachten. Voor niets, want de voorraad was niet toereikend. Dit bleek ook al vanaf 16.30 uur bekend te zijn, maar dit werd ook niet gecommuniceerd. Gevolg: boze en verhitte mensen.
Ook over het invitesysteem dat OnePlus gebruikte bij de verkoop van de eerste toestellen, waren veel klachten binnengekomen. Dit gevoel kregen vele OnePlus-fans gisteren weer toen ze voor niets in de rij stonden te wachten. Zij zullen dus online het toestel moeten aanschaffen, en een week moeten wachten op de levering. Waar het precies mis is gegaan, is niet bekend, maar als er iets misgaat is communicatie erover erg belangrijk.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Hadden we het al over de prijs gehad? ?
Hoop gefrustreerde mensen hier, allemaal achter in de rij gestaan? Ach wat sneu. 😉
Wat een azijnpissende ouwe mannen hier op AW zeg.
Ook leuk dat helemaal onderaan het artikel staat :
http://www.at5.nl/artikelen/170343/honderden-in-de-rij-voor-nieuwe-oneplus-telefoon-in-west
Of iedereen die in de rij staat ook met een nieuwe smartphone naar huis gaat is de vraag, de popup-store sluit om 21.00 uur vanavond. 🙂 🙂
Zien zou ik hem ook wel eens willen maar kopen zeker niet 😀
En het snelst verkopende toestel haha dat vind ik ook al zo’n uitspraak.
Pas vanaf de OP3 kon je zonder invite kopen, dus hoe kun je nu in godsnaam een vergelijking maken??
Ik ben er 1000% zeker van dat als de Oneplus One destijds gewoon zonder invite verkrijgbaar was geweest de verkoopcijfers daarvan het x-voudige zouden zijn geweest van de OP5 nu!
Maar wie weet Carl Pei bedoelt mss de milliseconden tot de eerste bestelling 😀
Ik geloof hier helemaal niks van, dat is gewoon marketing.
Ik lees op het forum van Oneplus overwegend (zeer) negatieve reacties. Nog nooit zoveel slechte commentaren gezien op een Oneplus toestel, en inderdaad je moet wel een echte fanboy zijn en enkel voor het Logo gaan want anders loont het zich echt niet!.
Je kunt zo’n hele presentatie volpraten met allerlei dingen die er nieuw zijn, van oog voor detail, tot nieuwste componenten, maar uiteindelijk wat telt is wat er achteraf is blijven hangen, waarvoor zou je het toestel willen? Voor mij is enkel de camera blijven hangen en laat ik dat nu net niet zo interessant vinden. Mijn OP3 camera is goed genoeg. Wat ik daarentegen wel mis is waterproof, een grotere screen/body ratio, geen OIS meer op de camera.
De OPO was een geweldig toestel in ieder opzicht, super snel en super mooi qua design (tenminste niet afgekeken) en een super prijs, dat was dè echte flagship killer.
Ik vrees dat ze nu de verkeerde keuze gemaakt hebben en dat gaat ze klanten kosten daar ben ik vrijwel zeker van…
En ik begrijp nu ook eindelijk hun slogan “never settle …… untill you reach the highest possible price with as little effort as possible”
Vanavond ga ik lekker met haar neuken eerst gaat ze lekker aan mijn harde paal trekken…..daarna neem ik haar keihard zodat ze spuitenklaar komt waarna ik haar nog eens diep neuk vervolgens op dat geile gezicht van haar klaarkom
Ohja en ik kwam Gaby Blaaser tegen! wat een geil wijfie is dat zeg! hem m’n pik leeg gespoten op en tussen haar geile borsten!
Ik heb mijne gisteren gekocht in Amsterdam, en hij is geweldig ??
Ik blijf mooi bij Motorola, goed toestel voor zeer aannemelijke prijs. En zo goed als stock android, op een paar apps na 🙂
nog steeds weinig reviewlezers die kopers;updates blijven gewoon uit;dure koop dus voor max 1 jaar dan treed verouder proces en beveiligingsproces al op en blijven geloven in die one (just ones!)people-marketeers.
KOPEN KOPEN KOPEN
Geloof er weinig van, ze bedonderde ook de reviewers met hun test toestellen.
Haha die Vincent. Gelijk een slaatje eruit proberen te slaan. Voor deze prijs koop ik liever een S7 of LG G6.
Ook hier in faalt OnePlus door al die wachtende mensen te misleiden. En dat allemaal voor een toestel met zeer teleurstellende specs, op de processor en het geheugen na dan.
Als ik hiermee buiten loop lijkt het meer een Chinese namaak versie van de IPhone plus in mijn hand in plaats van een Oneplus 5.
Die van mij komt morgen 🙂
Je moet wel echt een fanboy zijn, als je dit toestel wilt hebben. Veel betere alternatieven voor ook betere prijzen. Anti schapen zijn zelf schapen geworden.
Tsja had optijd besteld blijkt dat ze de makkelijkste orders voor laten gaan sinds 7 uur 20 juni nog niet verstuurd…
Hebben mensen niks beters te doen?