Nieuw: de Huawei Watch D2 nu met FreeBuds 5i t.w.v. €99,99 cadeau!

OnePlus 12 speelt alle Android-spellen op 120fps

Laura Jenny
Laura Jenny
26 januari 2024, 13:28
2 min leestijd
OnePlus 12 speelt alle Android-spellen op 120fps

Lees verder na de advertentie.

OnePlus 12 is eerder deze week aangekondigd en verschijnt ook al bijna. Hoewel OnePlus het niet echt in de markt zet als een soort ultieme gametelefoon, kan het wel degelijk op hoog niveau spellen spelen, zo blijkt. OnePlus 12 speelt alle Android-spellen namelijk op 120fps. 

Frames per seconde

Die frames per seconde zijn belangrijk voor gamers, omdat er meer frames (beeldjes) per seconde kunnen worden weergegeven en je dus nog sneller up-to-date bent van de situatie in het spel. Natuurlijk gaat dat allemaal zo snel dat je dat niet heel makkelijk zal zien, maar die ene fractie zal maar net een kill schelen: je weet het niet. Je ziet het overigens wel heel snel wanneer de framerate (die fps) heel laag zijn. Dan lijkt het spel enorm te haperen en loop je achter de feiten aan.

OnePlus wil graag dat je een lekker soepele, snelle game-ervaring hebt en heeft daarom gezorgd voor een speciale optie binnen Android-schil OxygenOS 14 om spellen op 120 fps te laten draaien. Het gaat om de Trinity Engine die via iets dat HyperRendering heet Android-games zodanig kan ondersteunen dat ze zelfs technisch gezien meer doen dan waar ze voor gemaakt zijn. Er is een individuele visuele processor aanwezig (gemaakt door Pixelworks) die zorgt dat de games geboost worden naar 120 fps. Dat is een prestatie, aangezien de meeste Android-spellen op de helft draaien: 60fps.

HyperRendering

OnePlus laat weten over HyperRendering: “Deze baanbrekende technologie voor het verbeteren van de visuele kwaliteit is gebaseerd op OnePlus’ eigen grafische algoritmen en een speciale Pixelworks X7 Independent Visual Processor. Dit stelt de OnePlus 12 in staat om superresolutie beeldkwaliteit te leveren met een opmerkelijke efficiëntie. Het apparaat bereikt zelfs een framerate van 120Hz voor alle games door middel van frame-interpolatietechnologie, terwijl het real-time HDR-kleurkalibratie garandeert.”

Een wat taaie tekst, maar OnePlus zegt dus vooral dat het die 120Hz van het scherm volop gebruikt en dat de kleurkalibratie ook goed moet zitten. Die frame-interpolatietechnologie is verder op smartphones niet heel bekend, maar wordt veel in televisies gebruikt. Het wordt ook wel 100Hz/200Hz/400Hz-technologie genoemd, waarbij er tussen twee bestaande beelden uit de bron (de game in dit geval) een paar tussenbeelden worden gezet. Dat zorgt voor meer frames per seconden en een ‘rijker’ beeld.

Game jij wel eens op je telefoon, loop je warm voor 120 fps? Deel het in de reacties.

Lees meer over

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!