Naar content
Trending apps
  • Inbox by Gmail

  • Maps: Navigatie en OV

  • WhatsApp Messenger

  • Messenger

  • Facebook

Trending games
  • Minecraft Earth

  • Dr. Mario World

  • Harry Potter: Wizards Unite

  • Breaking Bad: Criminal Elements

  • The Elder Scrolls: Blades

Trending smartphones
  • Realme X2 Pro

  • Moto G8 Plus

  • Samsung Galaxy A51

  • Microsoft Surface Duo

  • OnePlus 7T Pro

Nieuwste tablets
  • Samsung Galaxy Tab S6

  • Samsung Galaxy Tab A 10.5

  • Samsung Galaxy Tab S4

  • Samsung Galaxy Tab S3 9.7

  • Asus Zenpad 3S 10

Nokia did an oopsie

Nokia adverteert op Instagram met een wel heel opmerkelijke feature...

· 26 mei 2019

Nokia heeft op Instagram al een paar dagen een zeer opmerkelijke advertentie online staan. Hierbij wordt de functie van automatische helderheid uitgelicht. Als je goed kijkt zie je eigenlijk dat deze feature eigenlijk helemaal niet goed zo werkt!

Mislukte advertentie Nokia

Fabrikanten doen erg hun best om de aandacht van consumenten te trekken. Dit kan op verschillende manieren. Een heel bekend voorbeeld hiervan is een campagne uit 2014 van OnePlus waarbij mensen werden gemotiveerd om hun huidige smartphone kapot te slaan in ruil voor een OnePlus One onder het motto 'smash the past.'

Ook Samsung kan er wat van, met ludieke reclames die regelrecht de iPhone van Apple aanvielen. Er werd de spot gedreven met het feit dat Apple-gebruikers een dongle moeten gebruiken als ze een bedrade koptelefoon willen aansluiten, dat ze niet snel kunnen opladen of dat de camera van de Galaxy S9 beter is dan de iPhone X. Ondertussen zijn deze filmpjes alweer offline gehaald, maar als je zoekt op YouTube met de term 'Samsung commercial Ingenius' kom je ze wel weer tegen. Samsung was later ook niet echt te spreken over de enorme notch van de Google Pixel 3 XL...

Huawei heeft ook al wel eens Samsung direct aangevallen via een tweet waarin de spot werd gedreven met dat Samsung pas bij de Galaxy Note 8 voor het eerst een dual-camera gebruikte. Google heeft nu ook een advertentie-campagne lopen waarin het de Google Pixel 3a direct vergelijkt met een zogenoemde 'Phone X.' Welke zou dat toch kunnen zijn...

Nu is Nokia niet van dit soort praktijken, maar heeft het desondanks wel een flater geslagen met een commercial. Op deze Instagram-post van het officiële en geverifieerde Nokia-account valt te zien hoe Nokia de functie automatische helderheid uitlicht. Alhoewel er al twijfels kunnen worden gesteld over het feit dat Nokia deze feature anno 2019 wil benadrukken, is de daadwerkelijke advertentie nog veel grappiger. 

Als je goed kijkt zul je namelijk zien als het licht aan de rechterkant van het scherm wordt aangezet de helderheid van het scherm naar beneden gaat en als het licht uit staat de helderheid omhoog gaat. Juist, precies het tegenovergestelde wat automatische helderheid zou moeten doen. Er zijn genoeg mensen die deze fout hebben ontdekt en in de comments van de post hebben gezet, maar de Instagram-post staat op het moment van schrijven nog steeds online. Daar gaat maandag iemand even heel snel verandering in brengen... Daarom hier alvast een linkje naar de een back-up versie van de originele post. 

Spelfouten, taalfouten of inhoudelijke fouten ontdekt? Stuur dan een mailtje naar de auteur van dit artikel!

Reacties (6)
Bezig met laden van reacties...