OPPO
Hoewel niet iedereen OPPO zal kennen bestaat het bedrijf al heel lang. Voordat er ook maar gedacht werd aan smartphones produceerde en verkocht het bedrijf al DVD-spelers en MP3-spelers over de hele wereld. Ongeveer 10 jaar geleden is het bedrijf gestart met het ontwikkelen en produceren van smartphones. Sindsdien is dat ook het enige product dat het bedrijf maakt. “Wij geloven in focus en dan past het niet bij ons om verschillende productlijnen te hebben.” aldus Harrisson Chen, CEO Benelux OPPO B.V.
Wat ik me niet realiseerde was hoe groot het bedrijf OPPO is. Wereldwijd heeft OPPO enkele tienduizenden werknemers in dienst, beschikt het over negen eigen fabrieken in onder andere Indonesië en India met 33.000 werknemers. Daarnaast heeft het bedrijf ook nog een zes R&D-centra waarvan er een in Silicon Valley zit en een andere in Japan. Het bedrijf is er trots op dat ze alles van design en ontwerp tot aan de productie in eigen beheer doen. Er zijn geen andere bedrijven bij betrokken.
Wanneer je naar de positie kijkt van het bedrijf op de wereldmarkt dan kun je zeggen dat de laatste tien jaar succesvol zijn verlopen. OPPO is de op drie na grootste speler in de wereld en de nummer twee in het thuisland China.
OPPO en Nederland
De connectie tussen Nederland en OPPO gaat al meer dan tien jaar terug. Het bedrijf Elmarc distribueerde toen de Oppo DVD-spelers en de relatie tussen de twee bedrijven is altijd gebleven. Het is ook Elmarc die momenteel de warehousing van de producten verzorgt. Sales en distributie zijn verder geheel in handen van het eigen OPPO-team voor de Benelux waar overigens ook al enkele Nederlanders in hebben plaatsgenomen. Op de vraag waarom OPPO Nederland als vestigingsplaats heeft uitgekozen heeft Harrisson een duidelijk antwoord, “Nederland is de gateway tot de rest van Europa, de inwoners zijn modern en vooruitstrevend en spreken goed Engels.”
Om OPPO in Nederland en België te laten slagen gaat het team zich niet blindstaren op alleen het marktaandeel. “Wij willen de beste producten en de beste service bieden aan de gebruikers, dan komt dat marktaandeel vanzelf wel.” zegt Harrisson. Head of Digital Marketing Robin Eyckmans bevestigt dat en vult aan dat hij de komende tijd vooral zal inzetten op sociale media om de mensen te informeren over het merk.
OPPO Find X naar Nederland en België
Deze week lanceerde OPPO de eerste twee producten voor de Nederlandse markt. Het eerste toestel dat het merk introduceert op onze markt is de OPPO R15 Pro, een toestel met een Qualcomm Snapdragon 660-chipset, 6GB aan werkgeheugen en 128GB intern geheugen. Het scherm is 6,28 inch groot en heeft een screen-to-body ratio van 89% . Het andere toestel is de OPPO A3, een toestel voor het middensegment met een 6,2 inch beeldscherm met een screen-to-body ratio van 88%.
Het team kan ook bevestigen dat het onlangs gelanceerde vlaggenschip de OPPO Find X met de bijzondere uitschuifbare camera naar onze landen zal komen. Men verwacht dat het toestel in september in de Nederlandse winkels zal liggen. Voordat de Find X komt is het eerst is het de beurt aan de OPPO R15 Pro en de OPPO A3 die via een select aantal winkels zal worden verkocht. OPPO kiest ervoor om gecontroleerd van start te gaan via de online-kanalen van Mobiel.nl en MediaMarkt. Je zal in de loop van het jaar het toestel ook in de fysiek winkels kunnen gaan zien.
Succes?
Als Androidworld zijn we blij met elke nieuwe speler op de markt in de Benelux. Hoe meer spelers, hoe meer concurrentie en dat is altijd in het voordeel van de gebruiker. In dit eerste gesprek kregen we een positieve indruk van het bedrijf. Alle werknemers waren erg benaderbaar en haast ‘Hollands nuchter’, ze weten dat ze zich eerst zullen moeten bewijzen voordat ze de harten van de Nederlandse en Belgische consument kunnen winnen.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Zijn nogal wat van plan, hebben gisteren 40 smartphone typen laten registreren!!!
Beloofd wat….
Oppo maakt goede producten ik bezit een oppo 203 UHD speler top speler en nog steeds update binnen gehad. Kost niet goed koop maar speelt alles vlekkeloos af.nog te koop voor 850 euro maar dan heb je het beste gekocht.
Maar ja de jeugd kijkt alles op hun mobiel. Doen er ook alles mee zelf slapen er mee in bed behalve gemeenschap dat word moeilijk.
Verder maken ze ook nog andere goede apperaten voor O A geluid. Dus niet zo negatief zijn hier over oppo. Het blijft een bel ding Mobiel en wat internet er mee eten dat gaat ook niet. Ik ben zelf ook niet zo n mobiel liefhebber voor mij alleen bellen een appje ff internet dan heb ik het wel gehad.
Oppo R15 pro met Snapdragon 660 is veeeel te duur.
Met dergelijke prijzen kunnen ze beter terug keren van waar ze komen want hier gaan ze het op deze manier zeker niet halen.
Jammer voor Oppo
Ach wat moeten ze anders zeggen, en daarbij denken ze ook nog dan kunnen we de hoofdprijs gaan vragen.
Knikker eerst maar eens die Color Os software de prullenbak in, probeer dan de westerse markt niet uit te melken en daarna hebben ze pas recht van spreken.
Eerst bewijzen dan dingen roepen en niet eerst roepen en dan nog jezelf moeten bewijzen hier.
Ik voorspel: heel Oppo wordt hier niks
Tja, dat zou mooi zijn. Ik heb helaas geen goede ervaring met ze. De ingebouwde batterij in de Oppo Find 5 was defect binnen een halfjaar en de aftersales afdeling zweeg in alle talen. Zeg dan maar toedeledokie tegen je toestel.
Vrij teleurstellend en ik voelde me behoorlijk bekocht. Dus als jullie dit keer wel de moeite nemen om klanten serieus te nemen beste mensen van Oppo: you owe me one!