Geen bereik
Wie wel eens een voetbalwedstrijd in een stadion meepakt, zal de frustratie wel kennen: geen bereik, geen netwerk, geen contact met de buitenwereld. Tienduizenden smartphonebezitters opeengepakt in een stadion blijkt dikwijls teveel van het goede voor mobiele providers en een fotootje van het veld of een filmpje van de ambiance rondsturen, kun je dus meestal wel vergeten.
Huawei gaat hier in ieder geval in de Amsterdam Arena een eind aan maken. De Chinese gigant is een partnerovereenkomst aangegaan met Ajax en de Amsterdam Arena en onderdeel van die deal is dat Huawei een grootschalig WiFi-netwerk gaat aanleggen in het stadion. Het Wifi-netwerk moet de grootste open wireless LAN infrastructuur van Nederland worden en begin 2015 helemaal klaar voor gebruik zijn.
Supporterswifi
Een WiFi-netwerk is er vaak al in stadions maar dat is vaak alleen bedoeld voor pers en personeel. Het netwerk dat Huawei gaat aanleggen, zal juist de bezoekers van het stadion ten goede moeten komen. Ajax en Huawei hebben al verzekerd dat het gebruik van WiFi in ieder geval tijdens wedstrijden van Ajax gratis zal zijn.
Huawei wil meer voet aan de grond krijgen in Nederland en over een samenwerking tussen Ajax en Huawei werd al langere tijd gespeculeerd. Aanvankelijk werd gedacht dat Huawei hoofdsponsor Aegon zou gaan vervangen als shirtsponsor maar zowel Huawei als Ajax lieten al snel weten dat dat niet de bedoeling was. Behalve de deal wat betreft aanleg van het draadloos netwerk, zal Huawei ook reclame gaan maken in het stadion via de LED-borden.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Gaan ze officieel weer met het oude logo spelen?
Of heb je zitten fotosoepen Tom?
Huawei zal ook tijdens Dance Valley voor WIFI zorgen. Ben benieuwd hoe het stand zal houden met zo veel bezoekers op het netwerk.
Wie de afgelopen maanden tijdens wedstrijden in de Arena is geweest, weet dat alle ontvangst problemen al waren opgelost. Vol 4G KPN, T-Mobile en Vodafone netwerk ontvangst daar. De aanleg van die Wifi netwerk is dus niets anders dan een manier om bezoekers gegevens te achterhalen en commerciele diensten op aan te kunnen bieden zoals een 2e scherm of bestellen van drinken/eten. Ze zeggen niet voor niets: If You’re Not Paying for It, You’re the Product.
Huawei komt hier dus ook het huis niet meer in
Zeer goed idee, bij ons in de Euroborg hebben we sinds de jaarwisseling ook een open netwerk voor de toeschouwers en dit bevalt zeer goed
Brr!
Whoo, dat moet wel een enorm netwerk worden