GSMWeb is slecht bereikbaar en levert telefoons later uit

Laura Jenny
Laura Jenny
16 juni 2025, 10:23
2 min leestijd

GSMWeb is een van de grotere telefoonwebwinkels in Nederland, maar de laatste tijd krijgt het veel kritiek. Het bedrijf kampt met een personeelstekort en dat merken vooral klanten die de klantenservice een vraag willen stellen of net een mobiel bij die winkel hebben besteld. Je schijnt erg lang op je smartphone te moeten wachten.

Lees verder na de advertentie.

GSMWeb

De eerste review die we op Trustpilot tegenkomen omschrijft de problemen in een notendop: “Heb 4 weken moeten wachten op mijn S24 ultra met abbonement. Meerdere malen klantenservice gebeld en uit eindelijk kwam hij binnen. Was superscherp geprijsd alleen balen dat het zolang duurde,” aldus Luuk op 3 juni 2025. 

Lees verder na de advertentie.

Het online telefoonbedrijf staat erom bekend lage prijzen te bieden, maar op dit moment moeten klanten daardoor wel inleveren op service. De klantenservice is moeilijk bereikbaar en leveringen kampen met probleem op probleem, schrijft het AD. Het lijkt daarbij vooral aan communicatie te liggen. Er wordt op smartphones een bezorgtijd van enkele dagen vermeld, terwijl dit in de realiteit soms meer dan een maand is. Daarnaast staat er ook geen waarschuwingsbalk op de website. Ook niet nu de krant heeft aangeklopt met het verhaal.

GSMWeb zou veel beloven, ook mondeling via de klantenservice, maar het niet waarmaken. Het is daarnaast moeilijk om de klantenservice überhaupt te kunnen bereiken. En we kunnen ons met de drukte op de website voorstellen dat mensen toch vaak nog even duidelijk willen horen hoe en wat via de klantenservice. GSMWeb bestaat 27 jaar, maar heeft het de laatste tijd wat moeilijker, lijkt het. Volgens het merk was het begin dit jaar moeilijk om specifieke toestellen voor een goede prijs in te kopen. Dat er dan ook nog een administratieve verhuizing plaatsvindt helpt ook niet, waardoor bestellingen niet goed zijn doorgekomen. En als er dan ook nog een tekort is aan medewerkers op de klantenservice, dan is voor te stellen waarom het Trustpilot-cijfer van de prijsvechter er zo slecht bijstaat.

Lees verder na de advertentie.

‘Iedereen in Nederland krijgt zijn bestelde telefoon’

Het lijkt vooral een kwestie van geduld, want bedrijfsleider Beer Flik zegt tegen het AD dat er niemand in ons land is die zijn bestelde telefoon niet krijgt. Ook zouden de problemen medio juli wel zijn opgelost, stelt hij. Mocht je de komende tijd een telefoon bestellen bij GSMWeb, houd er dan dus rekening mee dat hij langer op zich kan laten wachten, ook als de website iets anders aangeeft. Het is jammer dat de communicatie onduidelijk is, maar als je weet dat het lang duurt en je hebt geen haast, dan is bij dezen dus de belofte gedaan dat je je telefoon echt wel krijgt. Heb je wel haast, dan is het dus niet gezegd dat GSMWeb de korte levertijd waarmaakt en zit je misschien langer zonder (goedwerkende) telefoon dan je zou willen.

Heb jij recent problemen gehad met een telefoonbestelling? Deel het in de reacties.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

5

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

Plaats een reactie
7 juli 2025, 16:35

Ook ik wacht nog steeds op mijn bestelde telefoon. Simkaart wel ontvangen, op email wordt niet gereageerd, telefoonnummers worden de verbinding van verbroken en de chatbox op de site is verdwenen. Mijn abonnement gaat volgende week in, maar ik betwijfel of ik voor die tijd de telefoon geleverd zal krijgen, als ze al gaan leveren.

18 juni 2025, 9:24

Zelfde ervaring. Langer op telefoon wachten hoeft geen probleem te zijn als dit gecommuniceerd wordt en als het abonnement nog niet ingaat. Mijn abonnement is 26 mei ingegaan en toen kreeg ik mijn simkaart. Telefoon heb ik nog steeds niet, zou afgelopen vrijdag verstuurd worden ??? Nog niets gezien. Vanochtend om 9.00 uur gebeld en wordt verwezen naar de livechat of e-mail waarna verbinding verbroken wordt. Livechat is nergens te vinden.
Waar ik van baal is dat ik nu al 3 weken abonnement betaal en geen telefoon heb, garantie is waarschijnlijk ook al ingegaan.
Ze kunnen ook het abonnement in laten gaan als je de telefoon ontvangen hebt. En je kunt er helemaal niets tegen doen als klant.

16 juni 2025, 12:34

S25 besteld met Odido-abo. levertijd 1 á 2 werkdagen… wacht nu al 3 weken. Na telefonisch contact vorige week zou het de 13e geleverd worden maar helaas… Loze beloften…