Het imago van Android moet bij jongeren beter, aldus Google. Vooral Gen Z heeft een duidelijke voorkeur voor Apple en Android-maker Google ziet dat graag anders. Om dit voor elkaar te krijgen, is Google een slimme filmsamenwerking gestart die binnenkort in onze huiskamers is te zien.

Lees verder na de advertentie.
Android filmsamenwerking in films en series
Google gaat onder de vlag 100 Zeroes samenwerken met productiebedrijf Range Media Partners. Dit bedrijf maakte recent films als Longlegs en A Complete Unknown. Samen met het bedrijf gaat de techgigant films financieren en produceren. Volgens Business Insider is het doel van de filmsamenwerking om een aantal gescripte en niet-gescripte films en TV-series te maken.
Lees verder na de advertentie.
De samenwerking van Google heeft niet alleen een creatief doel, het moet natuurlijk ook zorgen dat telefoons en andere producten van de Android-maker in de schijnwerpers komen te staan. Dat gebeurt in de filmwereld door zogenoemde product placement. Een bedrijf betaalt een flink bedrag om zijn merk of product prominent in beeld te brengen. Een bekend voorbeeld is James Bond die altijd in bepaalde auto’s rijdt of hetzelfde drankje drinkt. Concurrent Apple doet dit al jaren, al zul je nooit een bad guy met een iPhone zien. Dat wil het bedrijf van Tim Cook namelijk niet.
Product placement
Vergelijkbaar moeten producten van Google op een natuurlijke manier in beeld komen. Eerder dit jaar waren bijvoorbeeld Pixel-toestellen te zien in HBO Max serie The White Lotus en musicalfilm Wicked. “In onze samenwerking met Range zoeken we creatieve mensen”, aldus Google tegen Business Insider.

Naast de filmsamenwerking van 100 Zeroes werken Google en Range al samen aan “AI On Screen”, een project dat korte films over kunstmatige intelligentie mogelijk maakt. Het doel is om twee korte films uit te werken tot volledige bioscoopreleases. Een eerste korte film heet Sweetwater en gaat over een zoon van een overleden actrice die fanmail met AI tegenkomt. Aan de zoon de taak om het mysterie rondom de brief te ontrafelen.
Lees verder na de advertentie.
Niet op YouTube
Het succes van 100 Zeroes hangt volgens Google af van de waardering voor Google-producten en -diensten. Voor de kijker betekent het vooral dat we via populaire films en series steeds vaker in aanraking komen met producten van Google. De films en series verschijnen namelijk via Netflix.
Toestellen van Google zijn nu al te zien in series. Zo waren verschillende Pixel-toestellen te zien in The White Lotus, Daredevil: Born Again en Babygirl.
Wat vind jij van Google’s aanpak om Android via films en series te promoten en waar zie jij de producten al voorbijkomen? Laat het weten in een reactie.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Laat ze geen moeite doen. Jongeren kijken helemaal geen films, niet de doelgroep die ze hopen aan te boren. Die zitten de hele dag op TikTok en Snapchat. Met Android telefoons worden ze gepest. Weet er alles van met 2 pubers.