Reparatieprobleem
9To5Google doet een probleem uit de doeken wat betreft de reparatie van de nieuwe Pixel-telefoons. De Pixel 3 en de Pixel 3 XL kregen voor het eerst een volledig glazen achterkant, omdat ze draadloos laden ondersteunen. Het nadeel daarvan is dat je nu bijna dubbel zoveel glas hebt om te breken bij je telefoon. Valschade wordt nooit gedekt met de garantie van je telefoon.
Bij dat soort schade is er momenteel een groot tekort aan onderdelen in de Verenigde Staten. Wie zich aanmeldt bij de splinternieuwe reparatiedienst voor Pixels, krijgt te zien dat er geen reparaties mogelijk zijn. De support van de Google Store verwijst gebruikers vervolgens door naar een partij die met Google samenwerkt genaamd uBreakiFix. De schade wordt opgemaakt net als de prijs, om dan later te horen te krijgen dat de onderdelen niet op voorraad zijn en dat het ook onduidelijk is wanneer dat wel het geval zou zijn.
Geen onderdelen
Op dit moment kan je in de Verenigde Staten maar moeilijk of zelfs helemaal niet terecht voor Pixel 3 reparaties, tenzij het om batterijvervangingen gaat. Op de sociale nieuwssite Reddit zijn er verschillende gebruikers die het probleem aankaarten. Een gebruiker stelt bijvoorbeeld dat het een minstens een maand wachten is volgens uBreakiFixit. Iemand anders kreeg dan weer te horen dat de reparatiedienst niet over het nodige bevestigingsmiddel beschikt om een nieuwe achterkant op de telefoon te plaatsen.
9To5Google verduidelijkt dat het probleem zich vooral lijkt voor te doen wat betreft reparaties buiten garantie, zoals bij gebroken schermen of glazen achterkanten die gebarsten zijn. Het is niet duidelijk of het probleem zicht ook in Europa voordoet. Eerder raakte al bekend toen de onderdelen van de Pixel 3 van naderbij werden bekeken, dat het scherm erg moeilijk te repareren is.
Via: 9To5Google
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Mijn Pixel 2 heeft al die problemen gelukkig niet.
Wat ben ik blij dat ik deze telefoon toch niet heb gekocht. Het is belachelijk om te zien hoeveel je voor deze telefoons betaald en dan zoveel problemen te ervaren. Ik heb m’n op6 ingeruild voor een 6t en het bevalt me heel goed voor die prijs
Nog verontrustender vind ik dat er mega hitte problemen worden gesignaleerd. Voor een toestel van rond de € 1000,- een echte misser.
Heb nu de pixel 2, mooi toestel met een fantastische camera! Maar volgende keer toch gewoon weer een Samsung
Dat ze het toch gewoon met een aluminium body houden met pakweg in het midden een strook of cirkelvormig glas om draadloos te kunnen laden. Heb de kennis niet of dat dat een volledige glazen achterkant echt nodig is om draadloos te laden.
Iedereen gebruikt bijna een case en er zijn er maar weinig die het nog mogelijk maken om op deze manier gebruik te kunnen maken van het draadloos laden.
Een kneuzen bedrijf is het gelukkig dat die shit niet in Nederland te koop is
De meest eenvoudige oplossing hiervoor is je toestel heel houden. Sloop je je toestel, geen garantie op reparatie.
Of de vraag is veel groter dan men van tevoren heeft bedacht.. of het is slecht beleid.