Black Friday Weeks bij Teufel met kortingen tot 42 procent!

Google Home-app heeft problemen bij toevoegen smarthome-apparaten

Laura Jenny
Laura Jenny
11 december 2022, 19:00
1 min leestijd
Google Home-app heeft problemen bij toevoegen smarthome-apparaten

Lees verder na de advertentie.

De Google Home-app is voor veel gezinnen het centrale punt waarin hun smarthome-apparatuur samenkomt, maar door een fout voelt dat alles wat minder soepel. Bij veel mensen -maar niet bij iedereen- toont Google Home een foutmelding dat hij de smarthome-apparaten niet kan bereiken wanneer je ze wil toevoegen.

Google Home

Door de fout is het niet mogelijk om een smarthomegadget toe te voegen. Toch vervelend als je via Google je kerstboomverlichting aan of uit wil zetten middels een slimme stekker, om maar een voorbeeld te noemen. Het is natuurlijk wel mogelijk om een slimme stekker direct via de app die bij het merk hoort aan te sturen op je smartphone, maar Google Assistent opdracht geven om de kerstboom aan te zetten is er nu even niet bij.

Het probleem lijkt op diverse apparaten van toepassing, waarbij het lijkt dat het sowieso om TP-Link-apparatuur gaat. Ook Samsung SmartThings, Nanoleaf en Govee blijken niet helemaal lekker te werken met de smarthome-app van Google. Het komt vooral voor in de afgelopen dagen, maar er zijn mensen die dit euvel al veel langer hebben. Ben je op zoek naar een oplossing? Die moet van Google komen, maar er is wel een workaround. Die lees je op AWSmart.

Heb jij dit probleem al gehad? Heb je er een (andere) oplossing voor gevonden? Laat het achter in de reacties.

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

0

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

13 december 2022, 20:48

Ik had hier ook last van met een Google nest learning thermostat v3. Ik vond online deze oplossing: https://www.googlenestcommunity.com/t5/Nest-Thermostats/Nest-account-linked-with-Google-but-doesn-t-linked-the-service/td-p/303040

12 december 2022, 19:57

Kan al 2 weken de Ikea app (nieuwe hub) niet toevoegen. Gelukkig reageren de rolgordijnen wel op de app op mijn S10+ telefoon.

11 december 2022, 22:32

Nog maar ff wachten dan om alles opnieuw te installeren. Was net van plan om een extra heu bridge te installeren en alles te verdelen over twee stuks. Bedankt voor de info dus!! Merkte al wel dat bij het installeren van nieuwe lampen dat het menu vast liep. Gelukkig had dat verder op de het instellen verder geen probleem.

11 december 2022, 21:39

Ik krijg sinds een paar dagen “tuya smart” niet toe gevoegd in de home app Galaxy S22 Ultra

11 december 2022, 20:56

Kon van morgen de lampen niet aan krijgen met oke Google alles opnieuw geïnstalleerd nu doet alles het weer voorlopig.

11 december 2022, 20:18

Bij mij crasht de Home app 9 van de 10x… Galaxy S21 Ultra