Backup and Sync Google Drive
Google Drive synchroniseert over alle apparaten. Het is natuurlijk handig dat de Android-app, browser en bijvoorbeeld Windows-app dezelfde bestanden hebben met daarbij alle laatste versies. Totdat de synchronisatie niet goed werkt. Veel Windows-gebruikers melden dat er problemen zijn met de Windows-app die het mogelijk maakt om bestanden offline te syncen met een harde schijf. Onderstaande melding verschijnt voor vele gebruikers. Inmiddels hebben we al meerdere meldingen van Androidworld-gebruikers binnen.
Sorry, Backup and Sync needs to quit
Something went wrong. Backup and Sync needs to quit. Error: Backup and Sync is disabled for this account. Please email uploader-eng@from your google.com account if you need a personal account whitelisted.
Er zijn tevens veel meldingen van problemen te vinden op Google Product Forums en Reddit.
Automatische update
De Windows-toepassing, die in het verleden nogal buggy was, krijgt automatische updates van Google. Dat wil dus ook zeggen dat deze ‘slechte’ update niet tegengehouden worden. Mocht je terug willen naar een vorige versie van deze Google Drive-app, dan is dat ook geen optie.
Inmiddels heeft Google wel al gereageerd, waarbij ze aangeven op de hoogte zijn van de problemen die er spelen. Dit melden ze in Gsuit, de zakelijke toepassing van Google.
We’re aware of a problem with Google Drive affecting a significant subset of users. The affected users are able to access Google Drive, but are seeing error messages and/or other unexpected behavior. We will provide an update by 3/16/17, 3:41 PM detailing when we expect to resolve the problem. Please note that this resolution time is an estimate and may change. Some users of the Google Drive Sync client will be receiving the error message “Sorry, Backup and Sync needs to quit.”
We have identified the root cause of the issue and are implementing a potential fix now.
Inmiddels weet Google dus wel al wat het probleem is en zijn ze bezig met een oplossing. Zodra deze gemaakt en getest is, zal deze – wederom via de automatische update – uitgerold worden voor alle Windows-gebruikers.
Gebruik je deze toepassing in Windows, dan kun je dus problemen ervaren. Ook al werkt de Windows-versie niet, de Android-app en webversie werkt wel nog gewoon, dus het bewerken, downloaden en uploaden van bestanden naar Google Drive kan nog steeds.
Screenshot: Patrick / Bedankt tipgevers
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
hebben jullie ook problemen met google en youtube die de websites niet laad ?
Indien de G Drive nog steeds niet werkt, er is inmiddels een Fix voor het probleem uitgebracht.
* Tekst van Google website:
Google is deploying an updated client now.
The Windows client will automatically update with this fixed version within the next 12 hours.
Alternatively,
affected users can download the updated version of the client from https://www.google.com/drive/download/.
* Affected Windows 10 users may be required to sign in to their Google account within the client.
Staat bij mij ook op de PC (w10 pro) maar tot nu toe geen problemen ondervonden.
Wat verwacht je dan van software dat op Windows draait? Dat werkt amper en zit altijd vol bugs!
Ik heb hem verwijderd en vanuit drive gewoon opnieuw geïnstalleerd. Dan krijg je de oude weer.
Update service tijdelijk even uit zoals hierboven al gezegd wordt..
Ik had het aan Google laten weten, binnen 48 uur moet het opgelost zijn,
Je moet een oude versie van gd installeren en de update service uitzetten