Google Pixel 9a: tijdelijk met Google TV Streamer cadeau!

Galaxy Watch-app heeft problemen: vooral Google Pixel-gebruikers hebben er last van

Laura Jenny
Laura Jenny
4 januari 2024, 19:46
1 min leestijd

De wearable-app van Samsung is stuk. Diverse mensen met een Google Pixel-telefoon melden problemen en het blijkt inmiddels ook te zijn overgesprongen op Samsung-telefoons.

Lees verder na de advertentie.

Samsung Watch 6

Veel Pixel-gebruikers hebben problemen met hun Samsung-smartwatch. Het horloge werkt wel, maar ze kunnen niks met de app regelen via hun smartphone. Het leek eerst te komen door de update die Pixel-telefoons gisteren hebben gekregen, maar sommige Samsung-telefoons zouden er ook mee kampen. Het is een probleem bij alle Samsung-smartwatches die op Wear OS draaien, dus Galaxy Watch 4, 5 en 6.

Er lijkt op dit moment geen oplossing te zijn voor het probleem, behalve de update niet downloaden. Het vervelende is dat in sommige gevallen het horloge ook zegt dat er geen connectie is en dan kun je ook die niet meer goed gebruiken. Google en Samsung hebben er ongetwijfeld al lucht van gekregen en een fix zal hopelijk snel volgen. 9to5Google denkt dat Samsung met een app-update zou kunnen komen die het hopelijk repareert, wat zou schelen omdat het dan niet helemaal via Pixel-updates hoeft, maar of dat kan werken is nog niet zeker. 

Tot slot kan het ook nog zijn dat het probleem op Samsung-toestellen anders is dan dat op Pixels. Waar Pixels merken dat hun horloge ook zegt dat er geen verbinding is, is het op Samsung-toestellen vooral een laadradartje dat maar blijft draaien. Er is dus wel degelijk een verschil, maar of de oorsprong hetzelfde is, dat is nog even afwachten.

Heb jij ook last van het probleem? We zijn benieuwd met welke wearable en welke telefoon. Deel het nu in de reacties. 

Op de hoogte blijven?

Volg Androidworld nu ook op WhatsApp

Download de nieuwe Androidworld-app!

Reacties

40

Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten

Plaats een reactie
19 januari 2024, 11:17

Vanmorgen een update gekregen voor mijn Samsung Galaxy 5pro.
Inmiddels weet connectie met mijn Pixel 6pro.

10 januari 2024, 1:09

Wat een irritante gedoe zeg! Galaxi watch5, maakt helemaal geen verbinding met mn Samsung S22 op t moment, wearable app, opend ook niet idd. Vind t echt heel vervelend!

8 januari 2024, 22:59

Inderdaad bekend probleem. Mijn smartwatch 6 maakt geen connectie meer met de wearable app., de app wilt ook niet meer opstarten. Lijkt wel verbinding te hebben met Bluetooth maar verbinding blokkeert app op een of andere manier. Oplossing app opnieuw te installeren en volledige reset samsung smartwach 6.

8 januari 2024, 7:24

Pixel 7 en Watch 4. Geen updates gedaan, wel connectie tussen telefoon en horloge, maar maar geen notificaties meer op het horloge. Behalve die van Samsung Health.

6 januari 2024, 11:04

Gelukkig faalt het downloaden en installeren van een update naar mijn Galaxy watch 5 pro altijd en moet ik dat met een omweg opnieuw proberen, dus in dit geval wacht ik nog maar even met updaten 🙂

6 januari 2024, 10:37

NIET bijwerken, nee!!!
Ik gebruik Pixel8 Pro met watch 4 classic. Na update geen contact meer met wearable app. En na reset van de watch helemaal niets meer mogelijk. Horloge is niet meer in te steelen, want dat doet de app en die weigert contact en valt direct uit na start: geen horloge meer, voorlopig….

6 januari 2024, 10:37

Pixel 7 pro en watch 4 classic: Wearable app start niet

6 januari 2024, 9:15

Pixel 7a en watch 4 classic, nergens last van

6 januari 2024, 1:01

Sinds een paar uur crashte de app bij mij eveneens.
Galaxy s23 ultra en watch 6 classic.
Datum teruggezet, daarna de update gedaan en terug de datum op automatisch gezet.
Probleem momenteel opgelost.

6 januari 2024, 0:55

Nergens last van S22 Ultra en Watch 4 Pro

5 januari 2024, 20:38

Had dat probleem gisteren ook met mijn Samsung watch5 pro…
Apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Telefoon opnieuw gestart en watch reset.
Alles werkt weer

5 januari 2024, 19:42

Heb een watch 5 en een OnePlus Nord 2t. Telkens als de bt verbinding wegvalt moet ik een fabrieksreset uitvoeren om opnieuw te koppelen. Dit moet zo’n beetje elke dag. Het horloge is opgestuurd geweest. Kreeg de mededeling dat het horloge in orde was en ik de volgende keer zou moeten betalen voor reparatie.

5 januari 2024, 18:13

Dit heb ik gisteren gehad.
De oplossing is dat je de galaxy watch(4) plugin nodig hebt, deze lijkt alleen door de update niet goed meegenomen te zijn en stond bij mij zelfs op disabled. Als je deze opzoekt in de playstore moet je hem eerst enablen daarna updaten.
Als dat niet werkt zou ik van de galaxy wearable en de watch(4) plugin de cache en data deleten, ze uninstaleren en alleen de wearable app zelf terug installeren; deze zal dan zelf melding geven dat de plugin gedownload moet worden wat hij dan zelf goed regelt.

Worst case je watch factory resetten nadat bovenstaande nog niet voldoende is (ik had zelf de watch al gereset voor ik door kreeg dat de plugin niet goed was geüpdate bij het updaten van de main wearable app)

5 januari 2024, 17:20

Pixel 6 met Watch5. Galaxy wearable app niet meer te openen en ik ontvang geen berichten op mijn horloge. De “oplossing” met de datum terugzetten heeft 1 dag gewerkt

5 januari 2024, 13:05

Werkt prima hier. Net bijgewerkt en geen enkel probleem zoals hierboven beschreven. Watch5+S23+

5 januari 2024, 12:02

Heb de watch 4 met de flip 4. Sinds de laatste update in september alleen maar ellende. Kan de 24 uurs klok niet meer inschakelen met de slaap stand alleen maar ellende. Heb contact met samsung gehad en die zeggen dat we moeten wachten op een nieuwe update. Nooit meer samsung.

5 januari 2024, 10:56

Hier ook problemen pixel 7 pro en Gear Watch 5

5 januari 2024, 10:23

Mijn vrouw wel ander probleem op Watch 4 in combinatie met poco x3 pro: sinds een aantal maanden geen popup meer bij Whatsapp, sms etc. Enkel een stipje aan de zijkant. Factory Reset ed halen niks uit.

5 januari 2024, 9:57

Zet je telefoon op een willekeurige datum in december. De app zal dan wel opstarten. Daarna de telefoon weer op automatische tijdzone terugzetten.
Groetjes Johan Samsung S23 Ultra

5 januari 2024, 9:32

Werkt dus maar tijdelijk, nu weer het ‘radertje’ bij het openen vd app. S21 Android 14 met galaxy watch 4

5 januari 2024, 8:38

Had gisteren ook problemen met m’n Watch 6 icm S23U. Na een factory reset van de Watch werkt alles weer. Teveel (verbindings/synchronisatie) problemen Samsung!

5 januari 2024, 1:57

Pixels 8 pro met Samsung watch 4 classic. Nergens last van.

5 januari 2024, 1:53

Werkte bij mij ook

4 januari 2024, 22:44

Pixels 8 pro met Samsung watch 4 classic. Nergens last van.

4 januari 2024, 22:22

Heb ik ook last van Galaxy Watch 4. Krijg geen whatsapp meldingen weer

4 januari 2024, 21:56

Samsung S21 Ultra met Watch 4 Classic.
Verbinding valt steeds weg en Wearable app werkt ook niet meer.
Heb het horloge al gereset om alles weer aan het werk te krijgen.

4 januari 2024, 21:55

Heb hetzelfde gehad en heb me watch 5 pro opnieuw geïnstalleerd en geen problemen meer gelukkig heb je nu backup via switch ook al werkt het bij watch faces nog niet helemaal perfect

4 januari 2024, 21:54

Hier ook last van gehad Fold5 met watch 6.
Opgelost na het verwijderen en opnieuw installeren van de app en horloge opnieuw koppelen ?

4 januari 2024, 21:40

Samsung S23 Ultra met Watch 4.
Volgens mij is het opgelost bij mij, maar ben het nog niet zeker

4 januari 2024, 21:17

Samsung S21 5G + Samsung Watch5 Pro, maar geen enkel probleem…

4 januari 2024, 21:02

Op mijn poco F3 werkt alles, ik heb een GW4

4 januari 2024, 21:01

Ik heb gelukkig nog tizen nergens last van.

4 januari 2024, 20:53

Hoi , de smartwatch opnieuw opstarten heeft bij mij geholpen. Ik heb de samsungwatch 5.
Groetjes