
Lees verder na de advertentie.
Samsung Watch 6
Veel Pixel-gebruikers hebben problemen met hun Samsung-smartwatch. Het horloge werkt wel, maar ze kunnen niks met de app regelen via hun smartphone. Het leek eerst te komen door de update die Pixel-telefoons gisteren hebben gekregen, maar sommige Samsung-telefoons zouden er ook mee kampen. Het is een probleem bij alle Samsung-smartwatches die op Wear OS draaien, dus Galaxy Watch 4, 5 en 6.
Er lijkt op dit moment geen oplossing te zijn voor het probleem, behalve de update niet downloaden. Het vervelende is dat in sommige gevallen het horloge ook zegt dat er geen connectie is en dan kun je ook die niet meer goed gebruiken. Google en Samsung hebben er ongetwijfeld al lucht van gekregen en een fix zal hopelijk snel volgen. 9to5Google denkt dat Samsung met een app-update zou kunnen komen die het hopelijk repareert, wat zou schelen omdat het dan niet helemaal via Pixel-updates hoeft, maar of dat kan werken is nog niet zeker.
Tot slot kan het ook nog zijn dat het probleem op Samsung-toestellen anders is dan dat op Pixels. Waar Pixels merken dat hun horloge ook zegt dat er geen verbinding is, is het op Samsung-toestellen vooral een laadradartje dat maar blijft draaien. Er is dus wel degelijk een verschil, maar of de oorsprong hetzelfde is, dat is nog even afwachten.
Heb jij ook last van het probleem? We zijn benieuwd met welke wearable en welke telefoon. Deel het nu in de reacties.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Vanmorgen een update gekregen voor mijn Samsung Galaxy 5pro.
Inmiddels weet connectie met mijn Pixel 6pro.
Wat een irritante gedoe zeg! Galaxi watch5, maakt helemaal geen verbinding met mn Samsung S22 op t moment, wearable app, opend ook niet idd. Vind t echt heel vervelend!
Inderdaad bekend probleem. Mijn smartwatch 6 maakt geen connectie meer met de wearable app., de app wilt ook niet meer opstarten. Lijkt wel verbinding te hebben met Bluetooth maar verbinding blokkeert app op een of andere manier. Oplossing app opnieuw te installeren en volledige reset samsung smartwach 6.
Met andere watches dan 6 BESLIST niet resetten!
Je hebt daarna GEEN horloge meer.
Zie mijn eerdere uitgebreide beschrijving en advies…
Pixel 7 en Watch 4. Geen updates gedaan, wel connectie tussen telefoon en horloge, maar maar geen notificaties meer op het horloge. Behalve die van Samsung Health.
Gelukkig faalt het downloaden en installeren van een update naar mijn Galaxy watch 5 pro altijd en moet ik dat met een omweg opnieuw proberen, dus in dit geval wacht ik nog maar even met updaten 🙂
Heel goed,!
Zie mijn twee reacties hieronder…
NIET bijwerken, nee!!!
Ik gebruik Pixel8 Pro met watch 4 classic. Na update geen contact meer met wearable app. En na reset van de watch helemaal niets meer mogelijk. Horloge is niet meer in te steelen, want dat doet de app en die weigert contact en valt direct uit na start: geen horloge meer, voorlopig….
Aangescherpt adivies:
Installeer de laatste watch update NIET!
Aangescherpt advies:
Installeer de laatste watch update NIET! (zet aautomatische updates uit!)
Als de update tóch al iis geïnstalleerd…
Doe dan beslist GEEN (factory) herstel!! Want daarna heb je helemaal geen horloge meer, omdat de wearable app die hem moet intellen helemaal niets meer doet,! Omdat hij geen contact met de watch kan maken. Mijn watch doet dus NIETS meer totdat Samsung een nieuwe wearable update uitbrengt!
Pixel 7 pro en watch 4 classic: Wearable app start niet
Pixel 7a en watch 4 classic, nergens last van
Sinds een paar uur crashte de app bij mij eveneens.
Galaxy s23 ultra en watch 6 classic.
Datum teruggezet, daarna de update gedaan en terug de datum op automatisch gezet.
Probleem momenteel opgelost.
Nergens last van S22 Ultra en Watch 4 Pro
Had dat probleem gisteren ook met mijn Samsung watch5 pro…
Apps verwijderd en opnieuw geinstalleerd. Telefoon opnieuw gestart en watch reset.
Alles werkt weer
Heb een watch 5 en een OnePlus Nord 2t. Telkens als de bt verbinding wegvalt moet ik een fabrieksreset uitvoeren om opnieuw te koppelen. Dit moet zo’n beetje elke dag. Het horloge is opgestuurd geweest. Kreeg de mededeling dat het horloge in orde was en ik de volgende keer zou moeten betalen voor reparatie.
Dit heb ik gisteren gehad.
De oplossing is dat je de galaxy watch(4) plugin nodig hebt, deze lijkt alleen door de update niet goed meegenomen te zijn en stond bij mij zelfs op disabled. Als je deze opzoekt in de playstore moet je hem eerst enablen daarna updaten.
Als dat niet werkt zou ik van de galaxy wearable en de watch(4) plugin de cache en data deleten, ze uninstaleren en alleen de wearable app zelf terug installeren; deze zal dan zelf melding geven dat de plugin gedownload moet worden wat hij dan zelf goed regelt.
Worst case je watch factory resetten nadat bovenstaande nog niet voldoende is (ik had zelf de watch al gereset voor ik door kreeg dat de plugin niet goed was geüpdate bij het updaten van de main wearable app)
Pixel 6 met Watch5. Galaxy wearable app niet meer te openen en ik ontvang geen berichten op mijn horloge. De “oplossing” met de datum terugzetten heeft 1 dag gewerkt
Werkt prima hier. Net bijgewerkt en geen enkel probleem zoals hierboven beschreven. Watch5+S23+
Heb de watch 4 met de flip 4. Sinds de laatste update in september alleen maar ellende. Kan de 24 uurs klok niet meer inschakelen met de slaap stand alleen maar ellende. Heb contact met samsung gehad en die zeggen dat we moeten wachten op een nieuwe update. Nooit meer samsung.
Hier ook problemen pixel 7 pro en Gear Watch 5
Mijn vrouw wel ander probleem op Watch 4 in combinatie met poco x3 pro: sinds een aantal maanden geen popup meer bij Whatsapp, sms etc. Enkel een stipje aan de zijkant. Factory Reset ed halen niks uit.
Tja techniek.
Mijn zonnewijzer doet het ook al weken niet. ??
Edit. Hij werkt weer. ??
Zet je telefoon op een willekeurige datum in december. De app zal dan wel opstarten. Daarna de telefoon weer op automatische tijdzone terugzetten.
Groetjes Johan Samsung S23 Ultra
Werkt dus maar tijdelijk, nu weer het ‘radertje’ bij het openen vd app. S21 Android 14 met galaxy watch 4
Had gisteren ook problemen met m’n Watch 6 icm S23U. Na een factory reset van de Watch werkt alles weer. Teveel (verbindings/synchronisatie) problemen Samsung!
Pixels 8 pro met Samsung watch 4 classic. Nergens last van.
Voer watch update NIET uit. Zie mijn bericht op 6/1….
Werkte bij mij ook
Pixels 8 pro met Samsung watch 4 classic. Nergens last van.
Heb ik ook last van Galaxy Watch 4. Krijg geen whatsapp meldingen weer
Samsung S21 Ultra met Watch 4 Classic.
Verbinding valt steeds weg en Wearable app werkt ook niet meer.
Heb het horloge al gereset om alles weer aan het werk te krijgen.
Heb hetzelfde gehad en heb me watch 5 pro opnieuw geïnstalleerd en geen problemen meer gelukkig heb je nu backup via switch ook al werkt het bij watch faces nog niet helemaal perfect
Hier ook last van gehad Fold5 met watch 6.
Opgelost na het verwijderen en opnieuw installeren van de app en horloge opnieuw koppelen ?
Samsung S23 Ultra met Watch 4.
Volgens mij is het opgelost bij mij, maar ben het nog niet zeker
Samsung S21 5G + Samsung Watch5 Pro, maar geen enkel probleem…
Op mijn poco F3 werkt alles, ik heb een GW4
Ik heb gelukkig nog tizen nergens last van.
En waarom ben je zo gelukkig met Tizen?
Hoi , de smartwatch opnieuw opstarten heeft bij mij geholpen. Ik heb de samsungwatch 5.
Groetjes