Essential Phone
De Essential Phone is het geesteskind van Andy Rubin, de bedenker van Android. Het toestel met code PH-1 valt vooral op door zijn 5.7 inch scherm dat bijna de volledige voorkant van het toestel in beslag neemt. Het scherm heeft een screen-to-body ratio van 85%.
Het eerste model zou in juni op de markt worden gezet maar dat was iets te ambitieus. Men moest wachten tot en met augustus voordat de Essential Phone PH-1 eindelijk verscheept werd naar degene die hem besteld hadden.
Prijsverlaging
De prijs van het toestel bij de lancering was $699. Dat is een vrij druk prijssegment waar gerenommeerde merken ook hun toestellen in uitbrengen. Dat is een probleem voor een nieuw merk omdat consumenten meestal voor het bekende en dus zekere kiezen. In de Verenigde Staten heeft Essential Phone nu iets bijzonders met de prijs gedaan.
Gisteren is er een prijsverlaging aangekondigd van $200 op het toestel. Dat is een prijsverlaging van bijna 30% en dat is echt behoorlijk fors. Het bedrijf heeft ook wat bedacht om degene die het toestel eerder hebben gekocht tegemoet te komen.
Deze kopers kunnen hun gegevens op de site van Essential Phone invullen om een tegoedbon van $200 te ontvangen. Dit tegoed kunnen ze gebruiken om een vriend, kennis of familielid nog eens $200 korting te kunnen geven op dit toestel. Heb je geen vrienden of heb je geen vrienden die het toestel willen kopen dan kun je het tegoed ook gebruiken om de 360-graden-camera te kopen.
Maar waarom?
Deze prijsverlaging is er niet zo maar, een actie als deze heeft altijd een strategische achtergrond. De verkoopprijs van een toestel positioneert het in een bepaalde klasse. Consumenten shoppen vaak met een bedrag in hun hoofd en kijken dan wat ze daarvoor kunnen krijgen. Het zou kunnen dat Essential zich met deze prijsverlaging uit de schaduw van de grote merken wil halen.
Met een prijs van $499 zit Essential Phone wel in een categorie waar ze op z’n minst voor de koper een serieuze overweging zullen zijn. Veel toestellen verkopen is belangrijk om consumenten het merk te laten ervaren. Hiermee kunnen ze een basis leggen voor de opvolger.
Bron: TechCrunch
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Het scherm van dit toestel is dramatisch. Heb er 1 in het echt mogen zien en even mee mogen spelen. Maar het scherm is erg “DIM” (Pun intended) ook al staat hij volluit.
Nee, dit zo voor mij de reden zijn om hem niet te kopen.
Een Ouya 2.0 is best groot voor in je broekzak. En echt fijn telefoneren kun je er ook al niet mee.
Blijf erbij dat het een Ouya 2.0 gaat worden
Maar het begint wel een beetje uit de hand te lopen met de huidige prijzen.
Als je meerdere gezinsleden hebt, en je wil allemaal een beetje een knap goed bruikbaar toestel hebben, dan is het gewoon niet leuk meer…
Ik denk dat de kostprijs voor telefoons tussen de 100-200 euro ligt. Voor de iPhone is dat toch al wel eens uitgezocht?
Dit toont enkel maar aan wat voor ridicule winst marges er op de andere merken zitten……..
En inderdaad met een nieuw merk op de markt moet je stunten a la OnePlus destijds met zijn OPO. Als je genoeg volk “gelocked” hebt kun je de prijs opdrijven.
Kijk maar op sites als Android Central, daar zijn de gebruikers er niet bepaald lovend over…
Waarom? Omdat ie niet verkoopt.
Heeft er hier iemand al ervaring om dit toestel van de VS naar hier te krijgen ?
Indien ja, via welke site ?