Google erkent dat er problemen zijn met Google Home. De Google Assistent heeft het moeilijk, maar het bedrijf zou aan een oplossing werken. Het belooft sowieso dat er grote verbeteringen aankomen voor Google Home. Klinkt positief, maar daar zijn wel veel klachten aan voorafgegaan.
Lees verder na de advertentie.
Google Assistent luistert niet meer zo goed
Google is de laatste tijd niet zoveel bezig met de Assistent. Dat is ook niet zo gek, want het heeft al aangegeven dat de Google Assistent wordt uitgefaseerd. Bij de meeste apparaten is het al zo dat als je ‘Hey Google’ zegt, Gemini oppopt. Zeker op het gebied van smarthome is te merken dat de assistent het laat afweten. Er zijn steeds meer functies die niet meer via de assistent werken, of niet goed.
Lees verder na de advertentie.
Op X geeft Google’s Chief Product Officer Anish Kattukaran aan dat er recent veel meldingen zijn bij Google over een Assistent die niet meer zo lekker werkt. “Mijn oprechte excuses voor wat jullie ervaren en voelen! We hebben jullie feedback duidelijk begrepen en doen er alles aan om dit op te lossen. We willen een langetermijnoplossing bieden die zorgt voor betere betrouwbaarheid en functionaliteit. We zijn al [enige tijd] actief bezig met grote verbeteringen en zullen in het najaar meer nieuws hierover kunnen delen.”
Grote update voor Google Home in de herfst
Een langetermijnoplossing is waarschijnlijk Gemini, niet de Google Assistent, maar dat is nog afwachten. Ook spreekt het over het najaar, wat impliceert dat het niet iets is wat aan bod komt bij Made by Google. Dat evenement wordt duidelijk echt op hardware ingestoken. Het is dus nog even ploeteren met Google Assistent en dus soms toch maar even zelf de juiste lampen aan of uitdoen.
Lees verder na de advertentie.
Merk jij problemen met de Google Assistent? Deel ze in de reacties onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Het is niet alleen het Google home platform, waar er kwaliteitsproblemen spelen. Ook in docs en de andere office tools spelen er hinderlijke kwaliteitsproblemen. Ik denk dat hun focus momenteel zodanig op AI ligt, dat daarvoor al het andere moet wijken of in ieder geval wordt verwaarloosd. Geen van mijn zelf ingestelde routines functioneert nog. En dat merk je niet, waardoor ik wekenlang mijn bedrijfspand niet op alarm had gezet, en je er dus vrij simpel had kunnen inbreken, nogmaals, zonder dat ik er weet van had. En daar kan je Google, ook bij het oplopen van eventuele schade, niet op aanspreken
De Google Home app zou een betere plek zijn om excuses aan te bieden. Daar zitten toch alle (?) klanten. Het is belachelijk dat je in een ecosysteem in bent gehaald dat zo slecht gerund wordt. Zonder duidelijk hoe en waarom vanuit het bedrijf.