Het jonge techbedrijf Nothing heeft het niet makkelijk. Eigenaar Carl Pei zegt dat een groot bedrijf de supply chain (leveringsketen) van Nothing aanvalt. Welk bedrijf laat hij vooralsnog in het midden.

Lees verder na de advertentie.
Nothing is 1 jaar oud
Carl Pei, die ooit aan de wieg stond van OnePlus, schrijft in een blog dat een groot bedrijf van de gevestigde orde zijn bedrijf aanvalt door te morrelen aan de logistieke keten. In principe is het blog daar niet op geënt, want hij schrijft het juist om stil te staan bij een jaar Nothing. Het bedrijf viert zijn verjaardag en dat is reden voor de CEO om bij enkele mijlpalen stil te staan, maar ook dat het niet allemaal van een leien dakje ging:
“Ik zal niet liegen en zeggen dat het allemaal gemakkelijk is geweest. We hebben gegoogeld om een ââteam van 158 personen op te bouwen, het merk te creëren, een eerste product te lanceren en ervoor te zorgen dat we de brandstof ($ 74 miljoen + aan financiering) hebben om dat alles te doen. Ik ben er trots op dat we dit allemaal hebben gedaan te midden van een pandemie waarbij grote delen van het team niet persoonlijk konden samenwerken, en te midden van wereldwijde verstoringen van de toeleveringsketen.”
Aanval van een concurrent
En dan toch die opmerking over die bekende concurrent die volgens Pei een stokje probeert te steken voor het succes van Nothing: “Om het nog leuker te maken, hebben we ook een grote gevestigde exploitant gehad die ons in de toeleveringsketen aanviel om onze toegang tot belangrijke componenten te blokkeren. We moeten dat opvatten als een teken van respect.”
Nothing heeft op dit moment één product op de markt, namelijk de Nothing Ear 1 true wireless earbuds. Er zijn inmiddels 320.000 bestellingen van de Ear 1-oordopjes geplaatst, waarvan 180.000 stuks ook daadwerkelijk zijn verscheept. Pei hoopt uiteindelijk op 400.000 bestellingen uit te komen.
Nothing Ear 1 true wireless
In onze review van de oordopjes schreven we er het volgende over: “Voor de adviesprijs van 99 euro is er weinig te koop met dezelfde uitstraling, draagcomfort en functieset. Vind je geluid heel belangrijk, dan kan je beter op zoek naar oortjes van rond de 200 euro. Dat geldt ook voor als je de best mogelijke ANC-prestaties wenst. Staan die elementen wel hoog aan je wensenlijstje, maar kan je daarop inleveren om tot een lager prijskaartje te komen? Dan moet de Nothing Ear (1) op jouw boodschappenlijstje staan.”
Wat denk jij, welk bedrijf zou Nothing willen dwarsbomen? Laat het achter in de reacties onder dit artikel.
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
$ 74 miljoen investering, en dan maximaal 400.000 oordopjes van 99 euro verkopen.
Er zijn makkelijker manieren om geld te verdienen.
OnePlus? daar is Carl Pei toch (met ruzie) weggegaan vanwege inzicht over de te volgen strategie?