WhatsApp Business
Dat WhatsApp met een zakelijke variant van WhatsApp komt is een publiek geheim. Er zou een WhatsApp Small en Medium Business variant op de planning staan. Hiermee moeten bedrijven hun klanten beter van dienst kunnen zijn voor het beantwoorden van vragen of het verlenen van service. Nu is er op de site van WhatsApp zelf een FAQ-pagina opgedoken die uitlegt hoe zakelijke accounts geverifieerd worden, met nog meer aanvullende informatie.
Er valt op de pagina te lezen dat het officiële account van een bedrijf te herkennen zal zijn aan een groen vinkje. WABetaInfo heeft hier meteen al een screenshot van weten vast te leggen. Je krijgt ook een melding die uitlegt dat het telefoonnummer echt bij dit bedrijf hoort, mocht je de details van het bedrijf bekijken.
Daarnaast weet je dat je met een bedrijf aan het chatten bent, doordat deze berichten geel zullen zijn. Normale berichten in WhatsApp hebben een groene kleur. Het zal niet mogelijk zijn om berichten uit de chat te verwijderen. Dit lijkt te verwijzen naar een andere komende feature van WhatsApp, waarmee je berichten kan intrekken.
Als je een bedrijf in je contacten hebt opgeslagen krijg je de naam te zien die jij daar hebt ingevoerd. Heb je dit nog niet gedaan, dan krijg je de naam te zien die het bedrijf voor zichzelf heeft ingesteld. Als je wilt dat een bedrijf stopt jouw berichten te sturen kan je deze ook blokkeren, zo meldt de FAQ-pagina nog.
WABetaInfo weet nog wat meer informatie toe te voegen: zo kan een bedrijf instellen wat de openingstijden van de WhatsApp service zijn, en als het niet open is kan er een automatisch bericht terug worden gestuurd.
De laatste interessante opmerking meldt dat de verificatie van WhatsApp op dit moment al wordt getest bij een klein aantal bedrijven die deelnemen aan een proefprogramma. Het is nog niet bekend wanneer de volledige uitrol van WhatsApp Business precies van start zal gaan voor alle bedrijven, maar we weten in ieder geval dat de berichten geel zullen zijn!
Bron: WhatsApp FAQ & WABetaInfo
Reacties
Inloggen of registreren
om een reactie achter te laten
Goed om te horen, whatsapp wordt al veel gebruikt om intern met monteurs te communicaren
Ik gebruik liever de chats op hun eigen sites, na de chat krijg je de tekst in de mailbox.
Coolblue heeft dit al.. super makkelijk
Lijkt me handig, bijvoorbeeld om dingen te vragen over hun producten!?